Nykii?
Re: Nykii?
Minulla meni hermot koko paskan kanssa, kun vaihteistokin päätti ruveta vinkumaan ja kitisemään vaihtaessa... Möin sen pois joulukuussa, niin loppui nykimiset...
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Re: Nykii?
VAROITUS : Audikin voi vinkua ja kitistä 2626 euron edestä. Työsuhde autona oli A6, 2006, onneksi ei tarvinnut itse kaivaa kuvetta.Hece R kirjoitti:Minulla meni hermot koko paskan kanssa, kun vaihteistokin päätti ruveta vinkumaan ja kitisemään vaihtaessa... Möin sen pois joulukuussa, niin loppui nykimiset...
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Re: Nykii?
Jep tutun A6:sen automaattiloota vinkui ja kolisi n.3000€ edestä ja auto taisi olla kans muutaman vuoden vanharimmi9-5t kirjoitti:VAROITUS : Audikin voi vinkua ja kitistä 2626 euron edestä. Työsuhde autona oli A6, 2006, onneksi ei tarvinnut itse kaivaa kuvetta.Hece R kirjoitti:Minulla meni hermot koko paskan kanssa, kun vaihteistokin päätti ruveta vinkumaan ja kitisemään vaihtaessa... Möin sen pois joulukuussa, niin loppui nykimiset...
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Nykii?
jyyrä kirjoitti:Jep tutun A6:sen automaattiloota vinkui ja kolisi n.3000€ edestä ja auto taisi olla kans muutaman vuoden vanharimmi9-5t kirjoitti:VAROITUS : Audikin voi vinkua ja kitistä 2626 euron edestä. Työsuhde autona oli A6, 2006, onneksi ei tarvinnut itse kaivaa kuvetta.Hece R kirjoitti:Minulla meni hermot koko paskan kanssa, kun vaihteistokin päätti ruveta vinkumaan ja kitisemään vaihtaessa... Möin sen pois joulukuussa, niin loppui nykimiset...
Manuaalilaatikko on jokseenkin varmempi valinta. VAG:n tiptronicin kanssa on ollut valtaisasti ongelmia ja toisaalta automaattilaatikko vie kaiken riemun nelivedosta, jos tehoa ei ole aivan älyttömästi.
Ei kait semmoista automerkkiä olekaan, jossa ei olisi ongelmia. Minulle vaan sattui juuri se Saabi, joka oli lähes aina jostain kohti rikki ja työkaveritkin jo sanoivat minun tarvitsevan kanta-asiakaskortin paikalliseen huoltoon. Tähän mennessä Audin kanssa ei ole ollut juurikaan pulmia, kun takana on joku 15000km.
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Re: Nykii?
Hece R oliko se sun Saabis minkä ikäinen ja paljonko oli ajettu? Entä nykyinen Audi?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Nykii?
Saab oli siis 9-5 2,2 TiD automaatti. ajettu ostaessa 160000 ja poismyydessä n 220000. Vuosimalli oli 2003. Nykyinen audi on vm. 2001 ja ajettu on nyt n 120000km.
Osin autonvaihtoon vaikutti myös halu päästä pois vajaavetoisesta (edellinen auto ennen Saabia oli syncro-Passat) ja kilometrien vähentyessä myöskään dieselille ei ollut enää tarvetta.
Saab oli hiton hyvä auto ajaa ja mukava ja tehokaskin (riittävän). Tilaa oli hyvin jne. Mutta vaikka olen ajanut muillakin autoilla tuommoisia määriä/vuosi suunilleen samoissa mittarilukemissa, niin mikään ei ole ollut niin taajaan korjaamolla kuin tuo Saabi oli. Varmaan sattui huono yksilä, mutta menetin uskoni Saabiin tuon myötä.
Osin autonvaihtoon vaikutti myös halu päästä pois vajaavetoisesta (edellinen auto ennen Saabia oli syncro-Passat) ja kilometrien vähentyessä myöskään dieselille ei ollut enää tarvetta.
Saab oli hiton hyvä auto ajaa ja mukava ja tehokaskin (riittävän). Tilaa oli hyvin jne. Mutta vaikka olen ajanut muillakin autoilla tuommoisia määriä/vuosi suunilleen samoissa mittarilukemissa, niin mikään ei ole ollut niin taajaan korjaamolla kuin tuo Saabi oli. Varmaan sattui huono yksilä, mutta menetin uskoni Saabiin tuon myötä.
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Re: Nykii?
Ei sillä jalkoihin jäänyt Suomen rajoituksilla ja ohi pääsi, kun halusi, ilman ongelmia. Eturenkaita tuo kuitenkin kohtuullisesti vääntävä kone söi rivakasti ihan maantieajossakin.
Passatin TDI hieman piristettynä liikkui rivakammin, mutta ei bensakoneilla noille nykydieseleille pärjää.
Varmaankin saataisiin loputon keskusetlu siitä, mikä on riittävästi tehoa, mutta normaalikäyttäjälle tuo 120hv pitäisi kyllä riittää. ja jos laatikko ei kestä sitäkään, niin ei kai sitä tehoa uskalla enempää toivoakaan. Opel mikä Opel...
Passatin TDI hieman piristettynä liikkui rivakammin, mutta ei bensakoneilla noille nykydieseleille pärjää.
Varmaankin saataisiin loputon keskusetlu siitä, mikä on riittävästi tehoa, mutta normaalikäyttäjälle tuo 120hv pitäisi kyllä riittää. ja jos laatikko ei kestä sitäkään, niin ei kai sitä tehoa uskalla enempää toivoakaan. Opel mikä Opel...
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Re: Nykii?
Se päivä on vielä näkemättä kun bensaturbolla dieselille jää.Hece R kirjoitti: Passatin TDI hieman piristettynä liikkui rivakammin, mutta ei bensakoneilla noille nykydieseleille pärjää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Nykii?
Kyllä se dieselikin vaatii hevosvoimia vaikka vääntöä onkin( likemmäs 300hv) että bensaturbolle pärjää. .
Siskon miehellä audin 3.0 tid ja automatti ja neliveto ja ei mitään jakoja omalle aerolle. Tuli joskus Saksassa kokeltua ihan laillisesti.
Siskon miehellä audin 3.0 tid ja automatti ja neliveto ja ei mitään jakoja omalle aerolle. Tuli joskus Saksassa kokeltua ihan laillisesti.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Nykii?
Mutta jos tässä tarkoitettiinkin audin a4 1.8t vs. saab diesel...jcarlson kirjoitti:Se päivä on vielä näkemättä kun bensaturbolla dieselille jää.Hece R kirjoitti: Passatin TDI hieman piristettynä liikkui rivakammin, mutta ei bensakoneilla noille nykydieseleille pärjää.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Nykii?
Nyt on vaihdettu bensapumppukin ja nykiminen jatkuu. Totesin kun aamulla lähdin niin auto ei nykinyt lähes ollenkaan ensimmäisen 10km aikana, mutta sen jälkeen alkoi taas pieniä nykäyksiä ja "puutumista" niin sanotulla tasakaasulla eli normaali ajossa.
Voiskohan kampiakselin asentoanturi aiheuttaa jotain tälläistä? Mittasin anturin aamulla kylmästä koneesta ja vastus oli 892 ohmia eli ok. Ajon jälkeen vastus oli 1183 ohmia lämpimästä koneesta. Anturi on kyllä vaihdettu pääsiäisenä 2008 totaalisen sippaamisen vuoksi.
Voiskohan kampiakselin asentoanturi aiheuttaa jotain tälläistä? Mittasin anturin aamulla kylmästä koneesta ja vastus oli 892 ohmia eli ok. Ajon jälkeen vastus oli 1183 ohmia lämpimästä koneesta. Anturi on kyllä vaihdettu pääsiäisenä 2008 totaalisen sippaamisen vuoksi.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Nykii?
Vaihdoitko sen läppäkotelon ? Minulla oli vuosia ihme pikku nytkyttämistä ja viime marraskuun lopussa alkoi sitten pikku hiljaa nykimään enemmän ja enemmän. Ja nimen omaan tasaisella nopeudella ajettaessa. Homma korjaantui vaihtamalla läppäkotelo. Oli hauskaa vertailla marmoritiskin hintaa kun sattui tuo punta olemaan juuri sopivasti alimmillaan. Läppäkotelolle tuli hintaa rahtien kanssa Elkpartsilta noin 330 euroa .
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Nykii?
Vaohdoin läppäkotelon täältä saamieni loistavien vihjeiden perusteella ja se ärsyttävä nytkytys lakkas heti. Purin vanhan kotelon todetakseni mikä siellä niin nytkytti => Luulisin vian olevan ohjausjohtimissa (joita n. 10 kpl rivissä), koska niistä oli kaikista eristeet hapristuneet niin, että kuparit oli näkyvissä. Pieni kosteus purkin sisällä tai jopa yhteen nappaavat piuhat eivät varmaankaan paranna tilannetta. Mielestäni tuo kotelo olisi ollut korjattavissa jos nuo eristevammat laittaisi kuntoon - mää tiijä. En kuitenkaan ole jaksanut läjätä vanhaa koteloa vielä ku nykyinen uusi toimii hienosti.
Laittaisin tähä pari kuvaa puretusta kotelosta, mutta EN OSAA.
Jäljellä on enää muita nykimisiä!
Laittaisin tähä pari kuvaa puretusta kotelosta, mutta EN OSAA.
Jäljellä on enää muita nykimisiä!
Saab 9-3 vm 01 150hv
Re: Nykii?
Heh, kieltämättä osuva kritiikki.9-5T kirjoitti:120hv 2.2d on mopoin 9-5 ja reilusti.Hece R kirjoitti:Passatin TDI hieman piristettynä liikkui rivakammin, mutta ei bensakoneilla noille nykydieseleille pärjää.
Montako punaista kirjainta eli monenko päivän aivopesukurssilla olit jossa tuota opetetaan VAG TDI kuskeille. Millään muulla ryhmällä(TDI audi, volsu, skoda ,seat) en ole liikennevaloissa huomannut olevan tarvetta yrittää jättää bensaturboja ja punaisten kirjainten lukumäärä kertoo suoraan innokkuuden.
Vaikka Dodge käyttää samaa konetta en ole niissä havainnut samaa yritystä.
Jostain syystä on tullut kohdattua juuri noita TDI -"voimasavu" -haastajia kummallisen paljon arkiliikenteessä
Jaksa niiden kanssa leikkiä, yleensä 100-150 heppaa vajaalla ajavat, eikä vääntöäkään piisaa 400 Nm:in paremmalle puolelle.
Käry harmittaa, kun ovat menevinään edessä
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Nykii?
En vaihtanut vielä tuota läppäkoteloa vaan kävin varaamassa ajan korjaamolle josko TECHillä löytyis jotain, mutta jos mitään järkevää ei löydy niin seuraavaksi on kai vaihdettava tuo kotelo.koistha kirjoitti:Vaihdoitko sen läppäkotelon ? Minulla oli vuosia ihme pikku nytkyttämistä ja viime marraskuun lopussa alkoi sitten pikku hiljaa nykimään enemmän ja enemmän. Ja nimen omaan tasaisella nopeudella ajettaessa. Homma korjaantui vaihtamalla läppäkotelo. Oli hauskaa vertailla marmoritiskin hintaa kun sattui tuo punta olemaan juuri sopivasti alimmillaan. Läppäkotelolle tuli hintaa rahtien kanssa Elkpartsilta noin 330 euroa .
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08