Jakoketju, kuten tp-ketjukin on vaihdettu. Kaikki merkit varmistettu olevan kohdallaan. Moottori pyörii hyvin kampiakselin päästä. Kun yritän startata, ei tapahdu mitään. Auto kävi ennen remonttia hyvin. (seisoi kuitenkin huhtikuun alusta viime viikkon sairauden vuoksi).
Pikku vihjeitä, mistä voisi alkaa etsimään vikaa. Sähköjohtojen liitännä on tarkistettu moneen kertaan, samoin polttoaineen saanti.
Olisiko pitkällä seisonta.ajalla mahdollista syytä ongelmaan?
Starttiongelma jakoketjun vaihdon jälkeen
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: Starttiongelma jakoketjun vaihdon jälkeen
Käännät avaimesta ja "mitään ei tapahdu", virrat ei mene päälle, merkkivalot ei syty, startti ei yritä pyörittää moottoria? Mikä on akun lepojännite? Muuttuuko jännite kun yrität startata? Onko akku tyhjä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: Starttiongelma jakoketjun vaihdon jälkeen
Niin... Tein vähän hölmön kysymyksen. Siis pyörii hyvin startatessa. Mutta ei edes lupaa. Hiukan pensan haju tuntuu. Että olisiko sähkösissä jotain häikkää?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: Starttiongelma jakoketjun vaihdon jälkeen
Kyllä on kasetin liitin paikallaan, kuten tulpatkin. Voiko esim. kampiakselin asentoanturi mennä ihan yks'kaks'? Sytytyskasetti on melkein uusi. En oikein löydä vaihtoehtoja. Matkaa lähimmälle Saab-korjaamollekin on n. 50km, että pitäis yrittää saada se pörisemään kotikonstein.
Re: Starttiongelma jakoketjun vaihdon jälkeen
Ettei vaan olisi käynnistyksenesto päällä.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: Starttiongelma jakoketjun vaihdon jälkeen
Käynistyksen esto??? Jahas... mitenkähän minä olisin sen söhlännyt päälle... Millä se saadaan pois, jos näin on?
Re: Starttiongelma jakoketjun vaihdon jälkeen
ex. tonnariin kun vaihdon koneen ja kone oli seisonut muutaman vuoden niin bensa oli "syövyttänyt" suuttimet jumiin. Joten ei saanut bensaa. Avaappa suutintukin banjoa ja kato tuoko b-pumppu painetta tukille. Jos tulee niin tarkasta tulpat ovatko märät. Jos tulpat märät niin sytty puolella vika. DI-kasettikin voi kuivua seisonnassa.
Epäilen, että jos on käynnistyksenesto päällä niin ei ees starttaa. Tämä on mutu. Joku varmaan varmentaa??
Epäilen, että jos on käynnistyksenesto päällä niin ei ees starttaa. Tämä on mutu. Joku varmaan varmentaa??
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100