turbo
Re: turbo
Joku turbo-huolto Riikonen Lahdesta oli lähettänyt postissa oikein mainoksen turbo auton omistajille. 750 Eur aito Garrett tiivisteiden ja muutaman pultin kera. Bilteman ja muiden kiinalaisten kopioita kannattaa kuulemma välttää, heidän mukaansa on moni hajonnut jo muutaman viikon jälkeen ja ilmeisesti ruotsin biltema on jo lopettanutkin moisien turbojen myynnin.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: turbo
^^Halvempi tuo oli ainakin PCS:llä. Nopea toimitus muuten tosiaan. Alle vuorokausi puhelin soitosta... Hienoa! Valitettavasti huoltoaika ei järjesty yhtä nopeasti.
Tuli vaan mieleen, että eikös tuo vanha turbo ole vielä huollettavissa / rahan arvoista tavaraa? Asiasta PCS:ltä kysyinkin, mutta meni jotenkin ohi... Pitänee vielä soitella sinne miten tuon vanhan kanssa menetellään vai tietääkö joku?
Juu, minullekin tuli tänään erään firman mainos: "Tiesitkö, että autossasi asuu turbo?"
Tänään tuolle pystyi jo hymähtämään..![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuli vaan mieleen, että eikös tuo vanha turbo ole vielä huollettavissa / rahan arvoista tavaraa? Asiasta PCS:ltä kysyinkin, mutta meni jotenkin ohi... Pitänee vielä soitella sinne miten tuon vanhan kanssa menetellään vai tietääkö joku?
Juu, minullekin tuli tänään erään firman mainos: "Tiesitkö, että autossasi asuu turbo?"
Tänään tuolle pystyi jo hymähtämään..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Re: turbo
^Kyllä, tulevat Speedpartsilta.
Hmm.. Tänään kävin näyttämässä autoa paikallisessa merkkihuollossa. Huoltojen vastaanottaja kävi kuuntelemassa jakopäätä ja oli kovasti sitä mieltä, että kyllähän se rallattelee. Eipä tuota ollut kieltäminen. Hän totesi kyllä myös, että auto on hyvin huollettu...
Kuinka paljonkahan kannattaa maksaa esim. turbon ja jakopään korjauksesta? Turbo on tosiaan jo takakontissa, joten lähinnähän nuo ovat työkuluja. Ihan, että saisi jotain vertailupohjaa. Oli nimittäin melko suolaisia nuo lonkalta heitetyt hinta-arviot merkkiliikkeessä.. Onko tiedossa Lappeenrannan lähistöllä jotain vaihtoehtoisia pajoja merkkiliikkeelle?
Hmm.. Tänään kävin näyttämässä autoa paikallisessa merkkihuollossa. Huoltojen vastaanottaja kävi kuuntelemassa jakopäätä ja oli kovasti sitä mieltä, että kyllähän se rallattelee. Eipä tuota ollut kieltäminen. Hän totesi kyllä myös, että auto on hyvin huollettu...
Kuinka paljonkahan kannattaa maksaa esim. turbon ja jakopään korjauksesta? Turbo on tosiaan jo takakontissa, joten lähinnähän nuo ovat työkuluja. Ihan, että saisi jotain vertailupohjaa. Oli nimittäin melko suolaisia nuo lonkalta heitetyt hinta-arviot merkkiliikkeessä.. Onko tiedossa Lappeenrannan lähistöllä jotain vaihtoehtoisia pajoja merkkiliikkeelle?
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Re: turbo
^Juu, hyvä, kiitoksia molemmille. Odotan vielä mitä GM:lla tuumaavat asiasta. Huoltokirja skannattiin ja lähetettiin sähköpostilla heille tutkittavaksi. Mikäli heiltä ei saa apuja ja koko urakka jää omalle kontolle niin pitää sitten pyytää tarjoukset myös noista paikoista.
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Re: turbo
Sen verran päivitystä tilanteeseen, että tänään soittivat merkkiliikkeestä ja kertoivat myös jakopään olevan "viittä vaille" valmis. Kone menee nyt irroitettavaksi ja jatkotutkimuksiin. Huomattavasti parempi uutinen oli se, että maksajana toimii GM.
Menee nyt vähän OT:n puolelle, mutta lienee ihan hyvä tässäkin ketjussa olla maininta, että turbon hajoamisen taustalla VOI olla muutakin.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Menee nyt vähän OT:n puolelle, mutta lienee ihan hyvä tässäkin ketjussa olla maininta, että turbon hajoamisen taustalla VOI olla muutakin.
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Re: turbo
Juurikin tätä öljykierron häiriötä alunalkaen epäilivät huollossa. Jotain irtoaa jakopäästä, joka sitten tukkii turbon öljykierron.
Kuten tuolla jo aiemmin kirjoittelinkin, niin olivat heti ensimmäiseksi sitä mieltä huollossa, että jokin syy täytyy turbon hajoamiseen olla. No, ei se varmaan ihan noinkaan mene... väsyyhän se kuluva osa vanhetessaan. Nyt kuitenkin oli jakopäässäkin vikaa, kuten huollossa heti epäilivätkin.
Kuten tuolla jo aiemmin kirjoittelinkin, niin olivat heti ensimmäiseksi sitä mieltä huollossa, että jokin syy täytyy turbon hajoamiseen olla. No, ei se varmaan ihan noinkaan mene... väsyyhän se kuluva osa vanhetessaan. Nyt kuitenkin oli jakopäässäkin vikaa, kuten huollossa heti epäilivätkin.
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 19:57
Re: turbo
Mahtaakohan nuista speedpartsin päivitys ahtimista aerolle olla kenelläkään kokemuksia, vai onko järkevämpää pitää vanha turbo ja lastuttaa? Mihinkähän asti mahaa 9-5 -02 aeron turbo riittää?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: turbo
jos vaihdat turbon, niin joudut kuitenkin lastuttamaan auton, jos haluat lisää tehoa.
ilman uudelleen ohjelmointia et saa enempää irti turbosta.
Lastuta vaan se auto jos oma ahtimesi on kunnossa, niin saat lisää tehoa.
ilman uudelleen ohjelmointia et saa enempää irti turbosta.
Lastuta vaan se auto jos oma ahtimesi on kunnossa, niin saat lisää tehoa.
saabinisti kirjoitti:Mahtaakohan nuista speedpartsin päivitys ahtimista aerolle olla kenelläkään kokemuksia, vai onko järkevämpää pitää vanha turbo ja lastuttaa? Mihinkähän asti mahaa 9-5 -02 aeron turbo riittää?
Re: turbo
Otetaas uppista samaan aiheeseen.
Tästä omasta on vaihdettu turbo -08 ja sen jälkeen mittariin on ajettu vain 25tkm. Nyt auto syö öljyä kuin bensaa ja pölläyttää sinistä ja harmaata savua kylmänä. Kävin nyt makoilemassa auton alla etsimässä syytä tuohon öljykatoon. Huomasin, että siellä on Garret hoitamassa turbon virkaa. Voiko tosiaankin olla, että se on mennyt jo näillä kilsoilla? Onko näissä jotain takuuta? Turbo on vaihdettu Tampereen Metro-Autossa ja asun Turussa, joten en tiedä kestääkö auto edes sinne asti vientiä.
Auto oli muutamasta kohtaa öljystä märkä. Yksi oli öljynsuodattimen alta ja toinen öljypultin kohdalta, joten ne on varmaan ihan normipaikkoja. Mutta erikoisempi paikka oli siitä putken alaosasta, joka menee turbolta ilmansuodattimeen. En ole varma onko sitä öljyä siellä putkessa vai vuotaako sitä jostain sen yläpuolelta. Voisiko olla jotain turboon viittaavaan?
Auto kyllä kulkee ihan ok tehojen puolesta. Pitää vielä katsoa sormella sieltä turbon sisältä kuten täällä neuvottiin.
Tästä omasta on vaihdettu turbo -08 ja sen jälkeen mittariin on ajettu vain 25tkm. Nyt auto syö öljyä kuin bensaa ja pölläyttää sinistä ja harmaata savua kylmänä. Kävin nyt makoilemassa auton alla etsimässä syytä tuohon öljykatoon. Huomasin, että siellä on Garret hoitamassa turbon virkaa. Voiko tosiaankin olla, että se on mennyt jo näillä kilsoilla? Onko näissä jotain takuuta? Turbo on vaihdettu Tampereen Metro-Autossa ja asun Turussa, joten en tiedä kestääkö auto edes sinne asti vientiä.
Auto oli muutamasta kohtaa öljystä märkä. Yksi oli öljynsuodattimen alta ja toinen öljypultin kohdalta, joten ne on varmaan ihan normipaikkoja. Mutta erikoisempi paikka oli siitä putken alaosasta, joka menee turbolta ilmansuodattimeen. En ole varma onko sitä öljyä siellä putkessa vai vuotaako sitä jostain sen yläpuolelta. Voisiko olla jotain turboon viittaavaan?
Auto kyllä kulkee ihan ok tehojen puolesta. Pitää vielä katsoa sormella sieltä turbon sisältä kuten täällä neuvottiin.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Re: turbo
Onko potilas allekirjoituksen mukainen Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00?tuiisa kirjoitti:Otetaas uppista samaan aiheeseen.
Tästä omasta on vaihdettu turbo -08 ja sen jälkeen mittariin on ajettu vain 25tkm. Nyt auto syö öljyä kuin bensaa ja pölläyttää sinistä ja harmaata savua kylmänä. Kävin nyt makoilemassa auton alla etsimässä syytä tuohon öljykatoon. Huomasin, että siellä on Garret hoitamassa turbon virkaa.
Ei kai kyseessä voi olla Garrett GT17 -lelu, jos Hirsch -viriä on pellin alla?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: turbo
On juurikin tuo auto. En tiedä turbosta tarkempia speksejä, koska kuitissa lukee kuvaavasti vain turbo (hinta reilut 900) ja turbon kyljessä Garret. Tulipa mieleeni, että kuuluuko tuohon Hirschin pakettiin oma turbonsa? Oiskos voinut mennä niin, että ne on vaihtanut Metrossa väärän turbon auton valmistenumeron perusteella?Termos kirjoitti:Onko potilas allekirjoituksen mukainen Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00?tuiisa kirjoitti:Otetaas uppista samaan aiheeseen.
Tästä omasta on vaihdettu turbo -08 ja sen jälkeen mittariin on ajettu vain 25tkm. Nyt auto syö öljyä kuin bensaa ja pölläyttää sinistä ja harmaata savua kylmänä. Kävin nyt makoilemassa auton alla etsimässä syytä tuohon öljykatoon. Huomasin, että siellä on Garret hoitamassa turbon virkaa.
Ei kai kyseessä voi olla Garrett GT17 -lelu, jos Hirsch -viriä on pellin alla?
Alkaa tulla kiire kun kaks vuotta tulee täyteen kuukauden kuluttua.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Re: turbo
Sain Metroautosta nyt ajan, mutta pitää mennä sinne sopimaan tarkemmin.9-5T kirjoitti:Tähän pakettiin ei kuulu.tuiisa kirjoitti:[ Tulipa mieleeni, että kuuluuko tuohon Hirschin pakettiin oma turbonsa? .
•Part number
E270002251
•Description
Performance upgrade with optimised software. Experience a more powerful engine with Saab Original factory warranty.
•Price
EUR1,342.00, incl. VAT
Onko tuo osanumero nyt Mitsun vai Garretin turbon? Google ei kerro. Tarkoitus siis olisi yrittää, jos vaihtaisisivat siihen tuon Mitsun, kun sitä on suvussa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)