9-5 Griffin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
dicentra
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 12:31

9-5 Griffin

Viesti Kirjoittaja dicentra »

Mitä osaatte kertoa ko. auto tyypistä? Olen hankkimassa itselleni Saabia ja tämä 3litrainen herätti kiinnostukseni. Minä vuosina on valmistettu. Millaisia tyyppivikoja on. Jotain englanninkielistä tietoa netistä löysin, mutta vielä kaipaisin yleistä tietoa.

Kiitoksia jo etukäteen! :)
pellar05
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Elo 28, 2004 21:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 9-5 Griffin

Viesti Kirjoittaja pellar05 »

dicentra kirjoitti:Mitä osaatte kertoa ko. auto tyypistä? Olen hankkimassa itselleni Saabia ja tämä 3litrainen herätti kiinnostukseni. Minä vuosina on valmistettu. Millaisia tyyppivikoja on. Jotain englanninkielistä tietoa netistä löysin, mutta vielä kaipaisin yleistä tietoa.

Kiitoksia jo etukäteen! :)
Ostin V6 3.0 Autom. Griffinin itse kesällä. Takana nyt n. 5000 km letkeää menoa.
Tehoa on riittämiin, ainakin minulle; vertaan Volvon 170 heppaseen farkkuun ja muihin kokeilemiini 9-5 turbo koneisiin 2.0 ja 2.3T.

Autossa on kaikki se mitä pitää ollakin (paitsi se 4-veto). Ohjekirjasta löytyy vieläkin uusia juttuja :-). 90 ja 110.000 huollot ovat ns. isoja huoltoja ja siis maksaa, mutta muuten normaaleja pikkuhuoltoja..90.000 nokka-akselin käyttöhihna vaihdettiin. Muuten ei huollossakaan osattu varotella mistään koska V6 3.0 Turbo Griffineitä on harvassa.!! No uusihan maksanut aikoinaan n. 70.000€.

Auto käyttäytyy arvolleen hillitysti, tehoa reservissä tasaisesti ja jos sakkoja haluaa niin eikun tallaa pohjaan niin 200km/t on hetkessä mittarissa.

Kone käy tasaisesti ja tarjoaa tehot sivistyneesti - SPORT asento tarjoaa sitten äkäisempää menoa..

Keskikulutus pyörii 10-10,5 l/100km tienolla kun ajelee siivosti. Telinvaunukin tuli perässä niin ettei siitä tiennyt mitään!

Ottamatta kantaa siihen kenen koneella auto hyrrää, niin kyllä on parasta SAAbia mitä olen päässyt ajamaan. Automaatti on myös mukavan tuntuinen.

Rengasäänet tulee ajoittain (riippu tien pinnasta) tupaan hiukan häiritsevästi, joskin on kovat renkaatkin alla.

Tähän asti siis kokemukset hyvät!
griffinowner
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 9-5 Griffin

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

9-5T kirjoitti:
Vuonna 2000 maksoi 58613,49e
Pitikö se nyt laskea sentilleen :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin