Muutama hetki on vierähtänyt lukiessani foorumia...
Tiedon tulvasta johtuen haluaisin vielä selvennystä tähän tiedon tuomaan ajatusteni sekamelskaan ...
SIIS kiinnostaisi erityisesti vuoden 1999 mallin 9-5, 2.0t moottorilla ja manuaalilla ...
Ensinnäkin; vaihteisto ja kytkin oliko näissä erityisesti jotakin mihin kiinittää huomiota kun koeajaa AUTOA (muistelen lukeneeni jotakin synkrojen kulumisesta mutta en muista mitä vuotta ko. asia erityisesti kosketti) ?
Toiseksi; moottorin päivitykset, koskettaako tämä paljon puhetta kirvoittanut huohotus -99 mallin moottoria (mistä vuodesta alkaen huohotus päivitys olis syytä olla ?)
Mitäs muita päivityksiä olis hyvä olla tai tehdä 1999 mallin femmaan ?
(Alustan päivitykset on pääpiirteissään selvät)
1999
Re: 1999
Huohotinpäivitys (98-03 tarvitsee). Tarkista ettei jakopää rohise eikä pöläyttele sinistä. Lootan ja kytkimen toiminnan huomaa kyllä ihan normaalikäytössä, synkroista etenkin 3 ja 5 on yleensä herkimmät menemään huonoksi.
Softa kannattaa päivittää 150->190-230hv niin kulkee enemmän niinkuin Saabin kuuluu.
Softa kannattaa päivittää 150->190-230hv niin kulkee enemmän niinkuin Saabin kuuluu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 1999
Ostajan pitäisi kuunnella konetta silloin kun se käynnistetään ihan kylmiltään, ettei vaan öljypumppu huuda ruokaa tyhjillään, kunnes öljyt lämpenee ja alkaa virtaamaan kunnolla tukkeutuneen öljypumpun imusiivilän läpi, jolloin pumppu on tottakait hiljaa ja tyytyväineen taas eloonsa, kunnes koettaa seuraava kylmäkäynnistys.
Vinkuvakoneista B2x5-Saabia ei kannata ostaa kuin erityisen halvalla, eli jos on varautunut budjetissa remontoimaan myllyn läpikotaisin.
Jakoketju tai tasapainoketju ei saisi räpättää, eikä kone missään nimessä vuotaa öljyä.
Vinkuvakoneista B2x5-Saabia ei kannata ostaa kuin erityisen halvalla, eli jos on varautunut budjetissa remontoimaan myllyn läpikotaisin.
Jakoketju tai tasapainoketju ei saisi räpättää, eikä kone missään nimessä vuotaa öljyä.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Loka 09, 2009 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 1999
Yks kiinnostava olis kiikarissa ja alustavasti puhuttu puhelimessa.
Omistaja mainitsi että silloin tällöin alaspäin vaihdettaessa kolmoselta kakkoselle "takertelee" ...
Mitäs jos tohon iin päätyy niin kannattaako se vaihteisto heti alkuunsa laittaa kuntoon vai kuinka pitkälle sen kanssa voi mennä ...
Olisko jotain "ensiapua" esim. joku erityinen öljy jolla koittas mennä talven yli ...
Omistaja mainitsi että silloin tällöin alaspäin vaihdettaessa kolmoselta kakkoselle "takertelee" ...
Mitäs jos tohon iin päätyy niin kannattaako se vaihteisto heti alkuunsa laittaa kuntoon vai kuinka pitkälle sen kanssa voi mennä ...
Olisko jotain "ensiapua" esim. joku erityinen öljy jolla koittas mennä talven yli ...
Saab 9-5 2.0t 1998