Bensamittari/Dieselmittari

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pönni
"Kaasari"

Bensamittari/Dieselmittari

Viesti Kirjoittaja Pönni »

Mikä mahtaa olla vikana, kun auton tankin täyttää niin mittari näyttää aluksi tyhjää (bensavalo palaa). Mittari voi yhtäkkiä nousta tappiin ja toimia normaalisti. Viime aikoina vika on toistunut useasti lyhyenkin ajon aikana vaikkei tankkia ole täytetty (eikä tankki ole oikeasti tyhjä).

Voiko vikaa korjata itse vai onko ostettava uusi osa?
Pönni
"Kaasari"

Re: Bensamittari/Dieselmittari

Viesti Kirjoittaja Pönni »

D.T.E menee nollille myös, kun mittarin viisari menee "nollille".
petrite75
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja petrite75 »

Mikähän mun 9-5 dieselissä on vikana -04 wagon, kun tankkaan tankin täyteen dieseliä niin eka mittari näyttää nollaa sitten pomppaa täyteen ja kun autolla ajaa hetken niin mittari tippuu nollaan ja taas kun ajellaan hetki niin mittari on jälleen täydessä eikä tunnu laskevan sieltä alas ollenkaan SID ei nollaa itseään vaan näyttää välillä jopa että pääsisi 1300km tankillisella ja vaihtelee jossain 900-1300km väliä ..olen nyt ajanut tankillisellla tripin mukaan 230km ja polttoainemittari ei ole värähtänytkään alaspäin vain välillä käynyt nollassa ja sitten noussut tappiin. Vika alkoi kun pitkästä aikaa tankkasin tankin piripintaan! ei olisi pitänyt!! :evil:
petrite75
"Kaasari"

Mimmi kirjoitti:Anturivialta vaikuttaa.
Niinhän se minustakin alkoi siltä vaikuttamaan, mutta 300km päästyäni
yllätys yllätys mittari alkoi laskeutumaan ja toimimaan oikein ja nyt olen tankannut aina vajaa 70litraa niin mittari ei mene jumiin, joku kumma vika siihen tulee jos tankkaan ihan piripintaan, mut jos ees sen 5 litraa malttais olla tankkaamatta niin mittari pysyy kunnossa eikä vilkuta täyden ja tyhjän tankin välilla siis sahaa edestakaisin alkuun jos tayttää täyteen! :lol:
petrite75
"Kaasari"

Mimmi kirjoitti:Edelleen anturivika. Omassa meni anturi vaihtoon em. oireiden vuoksi.
MOI TAAS! Missä korjautit mittarisi? :o Menen sen korjauttamaan sitten kun se ei
enää halua näyttää mitään nyt näyttää puolitankkia ja sillä pääsee ajotieturin mukaan vielä vajaa 500km.
petrite75
"Kaasari"

petrite75 kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Edelleen anturivika. Omassa meni anturi vaihtoon em. oireiden vuoksi.
MOI TAAS! Missä korjautit mittarisi? :o Menen sen korjauttamaan sitten kun se ei
enää halua näyttää mitään nyt näyttää puolitankkia ja sillä pääsee ajotieturin mukaan vielä vajaa 500km.

Sellaista vielä, että mun DTE ei nollaudu vaikka dieselmittari käy välillä nollassa ja palaa takas täyteen tankkiin!
petrite75
"Kaasari"

Mimmi kirjoitti:Jollei DTE nollaudu, on vika joko SIDissä tai mittarissa, jos jotosarja on ehjä ja liittimet kiinni.
Omassa nollautui myös DTE.
Nyt on mittari toiminut jo pari tankillista moitteettomasti..ns. valohoidolla ;)

Täytyy seurata tilannetta alkaako se vielä soitamaan vai ei....

Voihan olla, kun auto seisoi aika pitkään vähillä dieseleillä niin joku paikka on kuivahtanut eikä ole sen takia alkuu toiminut..mene ja tiedä... :o
Vastaa Viestiin