BSR stage 1

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Paljonko tuolla setillä pitäs ahtaa...manuaaleissa ei näkyny ahto arvoja :/
Saab 9-5 2,0t -1999
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja kmik »

Mulla 2.0t '06 automaatissa n. 1,1 - 1,2 bar.

En ole paljoa sillä softalla ajellut, koska se jostakin syystä kajoaa myös automaatin vaihtokynnyksiin.
9-5 Aero '11
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

kmik kirjoitti:Mulla 2.0t '06 automaatissa n. 1,1 - 1,2 bar.

En ole paljoa sillä softalla ajellut, koska se jostakin syystä kajoaa myös automaatin vaihtokynnyksiin.
Kajoaako vaihtokynnyksiin, vai jättää vain vääntömomentin alennuspyynnöt käsittelemättä? Silloinhan se tuntuisi riuhtovan paljon kovempaa. :)
En uskaltaisi koskea noihin "ulkopuolisten" viripuljujen t7-softiin lainkaan, hirschiä kehiin tai ei mitään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja kmik »

Vaihtokynnykset muuttuvat. Laitoin tuohon "Tehon lisäys"-ketjuun kyselyn tästä. BSR:n kanssa kolmonen menee päälle vasta lähempänä 3000 rpm, vaikka kuinka nätisti kiihdyttää. Toisaalta vitonen ei meinaa kytkeytyä 80:n vauhdissa muuten kuin manuaalisesti pakottamalla.

Milloin tuo vääntömomentin rajoituspyyntö on voimassa, ainakin vaihtaessa?
9-5 Aero '11
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja jkotka »

ahtojarajojahan t7 softaan ei sitten asennetta eli pelkästään mg/c pyynnit, sitten kelistä riippuen saman ilmamassan saamiseksi vaaditaan enemmän tai vähemmän ahtoa.

käytännössä kesäkuumalla esim tavoitteeseen pääseminen mun autossa vaatii noin 1.6bar ahtoa ja pakkasella 1.3 eli eroa on.

Tietenkään näissä viripuljujen softissa ei toi sid info ole päällä että voisit katsoa ilmamassapyyntiä ja toteutumaa, mutta jos tuntuu laiskalta otaksuisin että perinteinen takaiskut porsineet tai by-passille ei mene vastapainetta ratkaisu on kyseessä.
-
Janne #2769 stcf #40
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mites se tuon matalapaine 2 litrasen kanssa...muuttaako pelkkä softa tuon korkeapaineiseks vai pitääkö jotain osia vaihtaa..esim. mankkuvena. Muistaakseni tonnarissa oli joku juttu jos meinas matalapaineesta korkean saada.
Saab 9-5 2,0t -1999
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja Maikki »

2-litrasissa matalapaine ja täyspainemoottoreissa rauta on samaa, softa eri.

ng 9-3:ssa on sama juttu 1.8t vs 2.0t eli aika kallis ahtopainemittari :lol:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Voi vittula sentään...tänään polkasin ihan vähän ja hävis ahdot koneesta. Kaikki letkut on kiinni eikä ylimääräsiä ääniä ja savuja näy! Ei ahda 0 baaria enempää...W-letkun otin irti eikä auta! Autohan on 9-5 2,0t -2000, BSR stage 1.
Saab 9-5 2,0t -1999
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

kopote12 kirjoitti:Voi vittula sentään...tänään polkasin ihan vähän ja hävis ahdot koneesta. Kaikki letkut on kiinni eikä ylimääräsiä ääniä ja savuja näy! Ei ahda 0 baaria enempää...W-letkun otin irti eikä auta! Autohan on 9-5 2,0t -2000, BSR stage 1.
Välijäähdyttimen pääty halki, joku letku halki? Tai hukkaportista on lähtenyt se rikka irti, mikä pitää hokkaportin kellon vartta kiinni hukkaportin vivussa?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Hmm..ahdot palas itestään takas :| Mitähän tässä nyt on takana...
Saab 9-5 2,0t -1999
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Oiskohan hukkaportti käyny jumissa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
haksi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 01:12

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja haksi »

Morjens!

Ajattelin tilata päivityksen partsforsaabs.comista ja investoinnille tulee kuitenkin hintaa, joten osaisiko joku neuvoa epävarmaa kysyjää seuraavassa asiassa:

eli kumpiko seuraavista on oikea versio autooni vai onko väliä:

2.0t 01'-02'
vai
2.0t 02' on

Auton tiedot tuossa alla eli my02 (ensirek. 11/2001)
9-5 2.3TS Aero -06
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja Pola »

kannattaa tuollase kalliit päivitykset unohtaa samantien. Suosittelisin näitä foorumin omia "viripuljuja" hinnat kohdallaa, ja toimitus nopeaa. Tietävät varmaan myös mikä on oikea ohjelma sinunkin autoosi :)
#3272
mrreferee
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 10:32
Paikkakunta: Sastamala

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja mrreferee »

Pola kirjoitti:kannattaa tuollase kalliit päivitykset unohtaa samantien. Suosittelisin näitä foorumin omia "viripuljuja" hinnat kohdallaa, ja toimitus nopeaa. Tietävät varmaan myös mikä on oikea ohjelma sinunkin autoosi :)
Komppia tuolle... Toimii!
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: BSR stage 1

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Maikki kirjoitti:2-litrasissa matalapaine ja täyspainemoottoreissa rauta on samaa, softa eri.

ng 9-3:ssa on sama juttu 1.8t vs 2.0t eli aika kallis ahtopainemittari :lol:
Mitenkä mahtaa olla 2,3 tapaus? Pitikö siihen vaihtaa rautaakin, jos haluaa "korkeapaineturpoksi"?

Nyt matalapaineisena sen mukavimpia piirteitä on hyvä vaste kaasuun matalilta kierroksilta asti. Toisaalta isommilla kiekoilla ei mitään suurempaa tehonykäisyä tunnu tulevan. Mitenköhän tuo muuttuisi Stage 1:llä..

Miten tuo nyt niinku menee. Onko matalapaine kevyellä virisoftalla sama kuin täyspaine vakiona, vai onko aivan eri asia? :roll:
Vastaa Viestiin