Huotoväli

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
o--o
"Aero"

Huotoväli

Viesti Kirjoittaja o--o »

Eikö määräaikaishuolto pitänyt tehdä vähintään kerran vuodessa tai tietyn km määrän jälkeen? Mulla on nyt 13 kk edellisestä määräaikaishuollosta mutta SID ei ilmoita että "TIME FOR SERVICE". Ajokilometrejä on ollut poikkeuksellisen vähän, eli vain n. 7000 km edellisestä määräaikaishuollosta. Eli voinko lykätä huoltoa vai eikö tuohon ilmoitukseen ole luottamista?
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
jcarlson
"Saabisti"

Re: Huotoväli

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ilmoitukseen ei ole luottamista, tee huolto koska aikaraja on täynnä.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
o--o
"Aero"

Re: Huotoväli

Viesti Kirjoittaja o--o »

jcarlson kirjoitti:Ilmoitukseen ei ole luottamista, tee huolto koska aikaraja on täynnä.
Sitä minä vähän arvelinkin. Jos TIME FOR SERVICE-ilmoituksen saisi kokonaan pois ikuisiksi ajoiksi, niin olisin tyytyväinen. Parempi että se puuttuu kokonaan, kuin se että huolto jää väliin sen takia, että ei itse huolehdi huoltovälistä, kun luottaa siihen että SID kertoo sen. (Vähän sama ilmiö: Parempi että parvekkeelta puuttuu kaiteet kokonaan kuin se että siinä on sellaiset kaiteet jotka eivät kestä nojaamista.)

Joskus vuosia sitten mulla oli aiheeton "TIME FOR SERVICE" ilmoitus jota ei saanut nollattua edes TECH:lla. Vaihtoivat huollossa koko SIDin ja vasta sillä ilmoitus hävisi. Onko huoltovälin kirjanpito SIDin muistissa vai jossain muualla? Jos se on jossain muualla, niin aiemmalla SID:n vaihdolla ei ollut tekemistä virheellisen ilmoituksen katoamisen kanssa. Jos se on SIDin muistissa, niin silloin ilmoitusjaksot sekoaa, jos on vaihtanut SIDin esim. näyttövian takia.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Vastaa Viestiin