paha sininen savutus ongelma
paha sininen savutus ongelma
elikkäs auto on 2000 aero 2.3 ajettu 250000
elikkä kun auto on seisonut yhden yön ja pistän sen käymään ni noin 5 sekunnin päästä tulee kauhee sinen sauhu pölläys mut lämpimänä ei tapahdu tommosta onko kyse turbon kunnosta jos esim venttiilin ohjurit olis kulunu ni silloin se pölläyttäis aina jos kyse on turbosta ni paljonko on uudella hintaa vanhan korjaus maksaa kuiteski jo jonkun verran
elikkä kun auto on seisonut yhden yön ja pistän sen käymään ni noin 5 sekunnin päästä tulee kauhee sinen sauhu pölläys mut lämpimänä ei tapahdu tommosta onko kyse turbon kunnosta jos esim venttiilin ohjurit olis kulunu ni silloin se pölläyttäis aina jos kyse on turbosta ni paljonko on uudella hintaa vanhan korjaus maksaa kuiteski jo jonkun verran
Re: paha sininen savutus ongelma
Männistä öljyrenkaat jumissa todennäköisesti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: paha sininen savutus ongelma
mut eks se silloin sauhuttaisi koko ajan mul ei tee ku kone on ihan kylmä
Re: paha sininen savutus ongelma
Lämpöisenä savua ei näy kun katit on lämpimät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: paha sininen savutus ongelma
Puhdista kampikammion kaksi tuuletusputkea (venttiilikopassa).
Re: paha sininen savutus ongelma
Itsellä oli sama vika 9-5/ 2.0 vm 2001. Savutus paheni vähän kerrassaan ja sitten meni turbo. Kokeilepa seuraava: rivakka muutaman sekunnin kiihdytys, sitten äkkiä jalka pois kaasulta, jos tulee rutosti savua niin ainakin itsellä turbo oli mennyttä kalua. Turbon vaihdon jälkeen kylmäkäynnistyssavutus loppui. Henkilöautojen turboja ei taideta korjailla, uusi vaan tilalle ja maksaa parisen tonnia jos et osaa itse vaihtaa tai tunne asentajaa joka auttaisi. Saabilla kerrottiin, että moottorin öljynkiertohäiriöt ovat turbon surma, koska turbon voitelu on yhteydessä moottorin öljynkiertoon. Kun turbossa on kierroksia > 100.000rpm ja taitaa roottori käydä punahehkuisena niin vaikuttaa Saabin juttu uskottavalta. Aerossa ei ilmesti ole huohotinpäivityksiä mutta moottorin öljypohjassa olevan öljyn imuputken siivilä saattaa olla karstoittunut.
Re: paha sininen savutus ongelma
tarvii varmaan tutkia huamenna ja suunnitella
Re: paha sininen savutus ongelma
Mulla oli samat oireet ja syy tosiaan öljyrenkaat jumissa.
Aki Peltola #1132
Re: paha sininen savutus ongelma
voi paska jos se syy tosiaan on noi öljyn renkaat jumissa tarvis tietää vaan sata varmasti ennenkö purkaa koko koneen
Re: paha sininen savutus ongelma
Kannattaa se joka tapauksessa avata ja vaihtaa T5 männät niin loppuu kyseiset ongelmat siihen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: paha sininen savutus ongelma
Onko -99 2,3 T vielä T5 männät (olisi tälläinen mielessä)jcarlson kirjoitti:Kannattaa se joka tapauksessa avata ja vaihtaa T5 männät niin loppuu kyseiset ongelmat siihen.
Hese
Re: paha sininen savutus ongelma
Kaikissa 9-5 4-sylinterisissä bensakoneissa on Trionic 7 kone ja T7 männät tehtaalta tullessa. T5 koneet ja männät löytyvät pääpiirteittäin ng900 ja 9000 -94 -> , poikkeuksiakin on, niihen en nyt puutu.387 kirjoitti:Onko -99 2,3 T vielä T5 männät (olisi tälläinen mielessä)
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: paha sininen savutus ongelma
Ota turbolta lähtevä imuputki irti, ja katso onko öljyinen. Jos selvästi öljyinen, on vika (ainakin) turbossa, jos kuiva niin muualla.
Re: paha sininen savutus ongelma
Arvaakohan tuota kuitenkaan ottaa ajettu 270tkm turbo kyllä vaihdettu 13tkm sitten. Tehoja on enemmän oli dynossa mitattu ainakin lapun mukaan nätisti kävi ja ei kuulunut ylimääräisiä ääniä?G-mies kirjoitti:Kaikissa 9-5 4-sylinterisissä bensakoneissa on Trionic 7 kone ja T7 männät tehtaalta tullessa. T5 koneet ja männät löytyvät pääpiirteittäin ng900 ja 9000 -94 -> , poikkeuksiakin on, niihen en nyt puutu.387 kirjoitti:Onko -99 2,3 T vielä T5 männät (olisi tälläinen mielessä)
Matti
Hese
Re: paha sininen savutus ongelma
Yleensä jos renkaat on huonona niin kone kalkattelee pikkusen kylmäkäynnistyksen jälkeen. Itellä kalakatteli semmosen minuutin ehkä. Lisäksi kattelin että mäntien päällä oli öljyä jos käytti koneen käynnissä ja sammutti ennen ku savuttelu loppu.marker kirjoitti:voi paska jos se syy tosiaan on noi öljyn renkaat jumissa tarvis tietää vaan sata varmasti ennenkö purkaa koko koneen
Nämä ja nuo ylempänä neuvotut turbotarkastukset ku tekee niin on ehkä jo viisaampi.
Aki Peltola #1132