kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Kuten jo toisessa topicissa kirjoitin niin 108tkm ajetusta femmasta ketjunkiristin tapissa ja kannentiiviste vuotaa ulospäin öljyä.

Myyjäliikkeen takuuseen nuo onneksi menevät mutta mitä muuta kuin moniurahihna ja huohotinpäivitys kannattaa laitattaa samalla vaivalla? Luonnollisesti valitsin "halvimman" vaihtoehdon pajaksi eli merkkiliikkeen :mrgreen: Rikun hoiviin tuon olisi muuten voinutkin toimittaa mutta turhan pitkä välimatka ja remontti olisi mennyt marraskuun loppuun/joulukuun alkuun.

Muutahan ei puutu kuin soitto että turbokin on finaalissa...laittaisivatkohan mitsun garrettin tilalle? :wink:

Näkyy minun hyvä tuuri kannentiivisteitten kanssa jatkuvan mutta onneksi ei tällä kertaa mene omasta pussista.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Aamulla femma meni Aineelle.

Toivon mukaan ei löydy ylläripylläreitä :twisted:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Juuri hain auton.

Yllätyksiä ei ollut kun kampiakselin tiivisteen vuotokaan ei oikeastaan yllättänyt ja turbokin oli iskussaan. Olisihan tuosta voinut maksaa öljyletkut jos olisivat vaihtaneet garrettin mitsuun :mrgreen:

Käyntiääni kyllä hiljeni huomattavasti. Pitännee jossain vaiheessa (10-30tkm) jälkikiristää kannenpultit.

Jottei rahanmeno loppuisi niin etuiskarit mallia sport on ostoslistalla niin saa jämäkämmän alustan asennella paikalleen. Onneksi Sachsit ja kulmien säätö ei tee kuin 270€ kun jouset ja iskarit vaihtaa itse :D
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Ihan ei menny kaikki putkeen...

Paisarissa mustia pisteitä (tuntuvat liukkailta sormissa = öljyä) kelluu jäähdytinnesteen päällä ja turbon paikkeilta tiputtaa jäähdytinnestettä. Jospa noista selviäisi jäähdytinjärjestelmän pesulla ja liitoksen kiristämisellä :twisted:

Maanantaina pääsee soittamaan ja "kehumaan" työnjälkeä :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

9-5T: BTDT eli tuossa meidän Linearissa on ollut jo 1/2 vuotta sportalustan Sachsit vakiojousien kaverina eikä moittimista.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Dodiin.

Femma tuli uusintakierrokselta. Jäähdytinnesteen paluuputki turbolta oli jäänyt kiristämättä, ilmanputsarin kotelon kiinnikkeet laittamatta ja paisari oli putsattu.

Huomenna tallille ihmettelemään onko kaikki ok :mrgreen:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Maikki kirjoitti:Dodiin.

Femma tuli uusintakierrokselta. Jäähdytinnesteen paluuputki turbolta oli jäänyt kiristämättä, ilmanputsarin kotelon kiinnikkeet laittamatta ja paisari oli putsattu.

Huomenna tallille ihmettelemään onko kaikki ok :mrgreen:
Käsittämätöntä huolimattomuutta! Voiko merkkiliikkeen lähes satanen per tunti työhön luottaa, mielestäni tässä tapauksessa ei.
Luulisi oman merkkikorjaamon huolehtivan siitä koeajonjälkeisestä tarkastuksesta että kaikki toimii niinkuin pitäisi ja vielä suuremmalla syyllä kun oli jo kyseessä korjauksen korjaus :evil: !!! Mutta taitaa viimeisenä maksajana olla aina asiakas kohonneina korjaamohintoina.
Turun Autokauppa (ennen) Metroauto nykyisin on ainakin minulle tehnyt hyvää jälkeä mutta siitä on jo aikaa kun on ollut varaa näihin nykyisiin korjaamohintoihin!

Raision Magneetin työnjohto ja varaosapuoli ansaitsee myös KIITOKSET :D .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: kansi- ja jakopääremppaa mitä muuta vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Niinpä. Näitä juttuja ei saisi tapahtua tuntihinnoilla mutta todellisuudessa kun huoltomiehet tekevät töitä urakkapalkalla niin laadun kanssa on niin ja näin :evil:

Toisaalta olen jo ottanu varsin fatalistisen asenteen siihen että minä ja kannetiivisteet ei tulla toimeen keskenään :wink: 2 volkkarista on mennyt kannentiiviste ja jälkimmäisen kohdalla vaihto onnistui niin hyvin että lohkoon tuli hiushalkeama liasta/nesteestä kannenpultin reiän kierteissä. Propsit korjaamolle ettei asiasta tarvinnut tapella mutta pari viikkoa korjauksen jälkeen VW meinasi palaa kun laturin maajohdon kiinnityspultti oli jäänyt löysälle 8O

Summasummarum: pientähän tämä vielä kun ei tarvitse kiistellä ja suoraselkäisesti myöntävät virheet ja korjaavat jälkensä :mrgreen:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Vastaa Viestiin