Puhdistus aineet sisään ja moottoria käytetään purkin ohjeen mukaan... naftalla se 15min ja 2000rpm (forten ohje on 20min ja 2000rpm). Tuo nafta on mun oma kokeilu joten se tapahtukoon jokaisen omalla vastuulla, minulla se toimi. Varman päälle jos haluaa niin voi käyttää noita kaupallisia.
Lisäksi tarvii 10L naftaa/polttoöljyä huuhtelua varten. Uudet öljyt mielellään viskositeetiltaan hieman jäykemmät. (ite laitoin 15W-40) ja uuden suodattimen.
Kun konetta on käytetty tuo 15-20min. Öljyt ulos ja proppu kiinni. Sisään 5L naftaa ja mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman kauan sisällä (ite pidin 2h).
Reunaan laitettu valkoinen muovi jotta huomaa tuon ulos tulleen töhkän paksuuden.
Sen jälkeen nafta ulos, valkoinen muovi reunassa ei näy yhtään tuon pinnan alle, tuo mitä näkyy on heijastuma... todella paksua töhnää
![Kuva](http://i917.photobucket.com/albums/ad17/vellumasa/16112009.jpg)
ja proppu kiinni.
Ja sisään toiset 5L naftaa, nuo voi ottaa sitten samantien pois koska tuolla on tarkoitus vain huuhdeella sitä sakkaa öljy pohjasta. Tässä toisessa huuhtelussa ei juuri enään kuraa näkynyt. Valkoinen muovi näkyy pohjaan asti
![Kuva](http://i917.photobucket.com/albums/ad17/vellumasa/16112009001.jpg)
Itellä tuolla ekalla nafta huuhtelulla tuli uskomaton määrä kuraa sisältä vaikka huohotin putket on siistit (ei ole huohotin päivityksiä laitettu). Vaikka sitä kuraa tuli jo tuossa öljyjen mukanakin.
Sitten uudet öljyt (ne jäykemmät) ja uus suodatin. Noilla sitten ajellaan se n.1000km ja oikeet käyttö öljyt sisään ja taas uus suodatin... eiköhän se noilla parane... tuskin huonompaan suuntaan ainakaan menee.
Koneen käynti siistiytyi ja se kylmänä käynnistettäessä kuulunut kavitointi ääni loppui kokonaan Aerosta (kuvat on Aeron koneen puhdistuksesta). (sama operaatio tehty molemille 9-5:lle) tuossa paljon ajetussa vanhemmassa 9-5:ssa koko korttelin aiemmin siniseen savuun peittänyt aamukäynnistys savutus loppui kokonaan ja öljyn kulutus loppui.
V-M