Umpioiden irroitus viirusilmästä
Umpioiden irroitus viirusilmästä
Löytyisikö ohjetta kuinka umpiot lähtevät irti MY2006 mallin femmasta.
Täytyykö koko etupuskuri irroittaa?
Täytyykö koko etupuskuri irroittaa?
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
Jes. Juurikin näin ja vielä kuvilla.
Saattaapi olla, että mulla menee hiukan yli 5minsaa
Nuo klipsit lienevät ne , jotka ovat esillä konehuoneen puolella?
Saattaapi olla, että mulla menee hiukan yli 5minsaa
Nuo klipsit lienevät ne , jotka ovat esillä konehuoneen puolella?
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
Hieman aiheen vierestä, mutta... mitenkä nuo umpiot on kasattu? Onko "lasin" ja taustaosan välissä tiiviste vai onko ne liimattu yhteen? Huomasin tänään autoa pestessäni, että toisen umpion alalaitaan tuli hieman vesihuurua (tosin se poistui melko nopeasti).
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
OK, eli enpä stressaa tuosta sen enempää. Mites noiden lähivalojen xenon-polttimoiden vaihto onnistuu käytännössä? Vaikutti melko ahtaalta äkkiseltään katsottuna. Onko vaihto mahdollista perusnakkisormilla ilman umpion irrotusta vai puranko suosiolla puskurin ja otan umpiot irti? Onko polttimotyyppi myös näissä viirusilmissä D1S?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
Eilen tuli vaihdettua D1S 9-5 ja akku pois kuljettajan puolelta niin mahtuu hyvin laittamaan, ja vänkärin puolelta otin vain imuletkun pois, sekä kiinnityksen ilmassamittarista, jolloin taipuu eteenpäin ja siltikin oli melko ahdasta laittaa, tuntumalla joutuu laittamaan ei näe juurikaan sisälle umpioon. Saa olla tosi varovainen ettei vahingoita uutta kallista polttimoa. Helpomalla pääsee ottamalla ilmamassamittari pois, on juuri xenon polttimon kohdalla umpiossa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
Aerossa on ilmamassamittarissa metallinen tuki suoraan taaksepäin, siihen tulee kuminen pidike kiinni. Aerossahan on kumiputki halkaisijaltaan isompaa suodattimelta asti, jolloin tukee putkea ja ilmamassamittaria paremmin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
Kiitokset vinkeistä! Eiköhän tuo onnistune.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
En kyllä muistaisi aerossa olevan muuta eroa kuin 00-02 imuputki syylärin edessä ennen putsaria on eri mallinen, putsari, kumiputket yms. pitäisi olla täysin samoja.
Olisko se pidike kuitenkin sellainen joka pitää venttiiliä paikoillaan jolloin sen ja mittarin paino on putken varassa. Tuo tuki jää paikoilleen kun avaat klemmarin ja poistat ilmamassamittarin.
Aero on oikeastaan vain softa ja merkki ei paljon muuta.[/quote]
Mites imukäyrä ahtimelle, ja imuputki massamittarin ja imukäyrän välissä. Ainakin 2,0t näyttäisi olevan ohkasempi, muita ei osunut vertailuun tällä hätää.
Olisko se pidike kuitenkin sellainen joka pitää venttiiliä paikoillaan jolloin sen ja mittarin paino on putken varassa. Tuo tuki jää paikoilleen kun avaat klemmarin ja poistat ilmamassamittarin.
Aero on oikeastaan vain softa ja merkki ei paljon muuta.[/quote]
Mites imukäyrä ahtimelle, ja imuputki massamittarin ja imukäyrän välissä. Ainakin 2,0t näyttäisi olevan ohkasempi, muita ei osunut vertailuun tällä hätää.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
Löytyisikö foorumilaisista ketään osaajaa Kangasala-Kärkölä väliltä, joka vaihtaisi viirusilmääni repsikan puoleisen xenon polttimon. Minun nakeillani se ei onnistunut. Lähden täältä vähän pohjoisempaa ajamaan tuota reittiä alkuillasta. Vaihtopolttimo minulla on.
Re: Umpioiden irroitus viirusilmästä
En tiedä minkälainen tuon xenon-polttimon vaihto on, mutta jos on läheskään yhtä helppo kuin normi-polttimon vaihto, niin onnistuu itseltäni. Itä-Tampereella majailen.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07