Kulutushöpinää
Kulutushöpinää
Eilen tuli ajeltua kotoa Piikkiöstä Ulvilaan ja täyteen tankattuani nollasin kulutuslaskurin ja tuollaista näytti jossain Nakkilan kohdilla. Olisko ajettuna jotain 145 km tuohon mennessä. Välille osuu ohikulkutietä ja motaria ja pitkä siivu 80 rajoitusta. Keskinopeus pyöri siinä 90km/h paikkeilla. Taitaa paska olla rikki kun ei kerran bensa kelpaa Ja autohan on 9-5 -01 2.3t automaatilla.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Kulutushöpinää
Noin paljo. olin tuossa liikkeellä tuolla isän 9-5 (2.3t manuaali vm01) Niin nollasin mittarin ja kulutus oli 5,9-6,8. ihmettelinki että miten se tuonne seiskan alle meni edes ilman yritystä. 5,9 piti jo kikkailla aikalailla, mutta onnistui.
tuossa sitten "oikeassa" ajossa kulutus on yleensä 8,8-9.7 litraa sataselle.
Samoin oma 9-3 SS 1.8t menee yleensä 7 paikkeilla. Prääsäämällä menee sitten 8 piheimillään 6.8
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=32965
tuossa sitten "oikeassa" ajossa kulutus on yleensä 8,8-9.7 litraa sataselle.
Samoin oma 9-3 SS 1.8t menee yleensä 7 paikkeilla. Prääsäämällä menee sitten 8 piheimillään 6.8
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=32965
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kulutushöpinää
Mamman ekoauto näytti 17,2 l/100km lukemia kun pyörittelin sillä Tallinnassa munkkia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kulutushöpinää
Kävin eilen Helsingissä ja koko reissun keski kulutus oli tasan 8l/100km tämä kulutus on aika vakio kun ajelee normaalisti eli ohittaa hitaammat ja ajaa aina noin 10km/h yli rajotusten eikä hirveästi pihtaa kaasun kanssa. Toisaalta olen päässyt autolla Rovaniemi-Uurainen välin 6.8L/100km kulutuksellakin ja silloin auto oli vielä täynnä tavaraa, mutta siihen pitää jo vähän yrittää, vaikka taisin kyllä silloinkin ohitin muutaman rekan ja auton.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Kulutushöpinää
Noissa ajotetokoneissa on pientä vaihtelua optimismissa myös. -99 2.3t oli alkuperäisellä softaversiolla aina 3 dl optimistinen. Nyt hiukan tuoreemmalla softalla valehtelu on maksimissaan 1 dl. Joka tapauksessa hyvä tulos, kun saa kutosalkuiset sidiin.
Tuommoinen vakio-2.3t tuntuu menevän nätisti ajaen melkein kaikkein pienimmällä noista mitä nyt on erilaisia versioita pyöritellyt (2.3t vakio manuaali, 2.3t Aero-softalla manuaali, 2.0t vakio tomaatilla, 2.0t jollain ei-Saabin-virisoftalla manuaali). Maantieajossa manuaalin ja automaatin välille ei käytännössä tule eroa, kun suurimman vaihteen välitys on about sama ja turbiini lukossa mennään.
Mutta todellista seiskan pintaan on ihan mahdollinen. Talvirajoitusmoottoritie plus hiukan kaupunkia kumpaankin päähän sillä +8 mittarissa menetelmällä (eli +4-5 yli, kun on 195/65/15 alla) on jotain 7.7 l satasella. Pitkän ajan keskiarvot alkaa kasilla, kun tulee moottoritieajelun lisäksi pk-seudun kehätieliikennettä. Pienimmät todelliset kulutukset aika tarkkaan seiskaa, suurimmat noin kymppi termarin ollessa sönder. Pelkkä kaupunkiajo toki katastrofaalista, mutta sitä ei juuri tarvitse ajaa. Mutta ei noihin "matalan" seiskan lukemiin tai alle kyllä enää paljon poljentoa voi laittaa - pitää mennä erinomaisen tasaisesti, kannattaa hyödyntää rullausta, jättirenkaat voi jättää kauppaan jne.
E
Tuommoinen vakio-2.3t tuntuu menevän nätisti ajaen melkein kaikkein pienimmällä noista mitä nyt on erilaisia versioita pyöritellyt (2.3t vakio manuaali, 2.3t Aero-softalla manuaali, 2.0t vakio tomaatilla, 2.0t jollain ei-Saabin-virisoftalla manuaali). Maantieajossa manuaalin ja automaatin välille ei käytännössä tule eroa, kun suurimman vaihteen välitys on about sama ja turbiini lukossa mennään.
Mutta todellista seiskan pintaan on ihan mahdollinen. Talvirajoitusmoottoritie plus hiukan kaupunkia kumpaankin päähän sillä +8 mittarissa menetelmällä (eli +4-5 yli, kun on 195/65/15 alla) on jotain 7.7 l satasella. Pitkän ajan keskiarvot alkaa kasilla, kun tulee moottoritieajelun lisäksi pk-seudun kehätieliikennettä. Pienimmät todelliset kulutukset aika tarkkaan seiskaa, suurimmat noin kymppi termarin ollessa sönder. Pelkkä kaupunkiajo toki katastrofaalista, mutta sitä ei juuri tarvitse ajaa. Mutta ei noihin "matalan" seiskan lukemiin tai alle kyllä enää paljon poljentoa voi laittaa - pitää mennä erinomaisen tasaisesti, kannattaa hyödyntää rullausta, jättirenkaat voi jättää kauppaan jne.
E
Re: Kulutushöpinää
Mikä oli auto?9-5T kirjoitti:Aamulla ajoin 200km SIDin väittäessä 5,3l/100km, keskinopeus 93km/h. Renkaat oli kohtuu kokoiset 225/45-17
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kulutushöpinää
2.3t automaatti farkku.
Viimeksi muokannut Rafu, Ma Joulu 07, 2009 21:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Kulutushöpinää
Kyseinen laite varmaankin kulki dieselillä. Dieselin kulutuksia bensaan verrattaessa on tietysti hyvä ottaa huomioon noiden kahden polttoaineen välinen ero energiasisällössä per tilavuusyksikkö. Dieselöljyssähän on noin 10 % enemmän energiaa per litra kuin bensiinissä. Ihan asiallinen lukema toki sinänsä silti.9-5T kirjoitti:Aamulla ajoin 200km SIDin väittäessä 5,3l/100km, keskinopeus 93km/h. Renkaat oli kohtuu kokoiset 225/45-17
E
Re: Kulutushöpinää
Itse ajelin STAGE 5 tasoisella 9-5:llä Lahdesta Joensuuhun(n.330km/suunta)+ Joensuussa festariviikonlopun pakolliset ajot ja takaisin yhdellä tankillisella bensaa. Bensavalo syttyi vasta saapumista seuraavana aamuna kilometrin päässä kotipihasta. SID näytti keskikulutukseksi 7.7l/100km.
Ja ohitustilanteissa en todellakaan miettinyt mitään muuta kaasupolkimen asentoa kuin lappu lattiassa.
Ja ohitustilanteissa en todellakaan miettinyt mitään muuta kaasupolkimen asentoa kuin lappu lattiassa.
Re: Kulutushöpinää
Niin tietysti, mutta millä koneella9-5T kirjoitti:9-5 tietty kun 9-5 palstalla ollaan.jyyrä kirjoitti:Mikä oli auto?9-5T kirjoitti:Aamulla ajoin 200km SIDin väittäessä 5,3l/100km, keskinopeus 93km/h. Renkaat oli kohtuu kokoiset 225/45-17
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kulutushöpinää
No tuo 9-5 2.0T MY02 Vector Wagon9-5T kirjoitti:Mikä auto?jyyrä kirjoitti:Kävin eilen Helsingissä ja koko reissun keski kulutus oli tasan 8l/100km tämä kulutus on aika vakio kun ajelee normaalisti eli ohittaa hitaammat ja ajaa aina noin 10km/h yli rajotusten eikä hirveästi pihtaa kaasun kanssa. Toisaalta olen päässyt autolla Rovaniemi-Uurainen välin 6.8L/100km kulutuksellakin ja silloin auto oli vielä täynnä tavaraa, mutta siihen pitää jo vähän yrittää, vaikka taisin kyllä silloinkin ohitin muutaman rekan ja auton.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kulutushöpinää
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kulutushöpinää
Viikonloppuna Joensuu-Kuopio-Joensuu. Kuopijossa jonkinverran tajama-ajoa ja tyhjäkäyttöä. Ajotietokoneen mukaan kulutus 7,2. Ajokkina tuo sigussakin oleva keppivaihteinen 9-5 2,3t -98. Arkena sid näyttää about 10 kulutusta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kulutushöpinää
Ajelin eilen ja tänään 900 kilsaa maantietä, ja automaatti-aeron ajotietokoneen keskikulutus painui 7,7 litraan, puppua.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Kulutushöpinää
Se on aito-Aero9-5T kirjoitti:Oliko diesel aero?Ässä kirjoitti:Ajelin eilen ja tänään 900 kilsaa maantietä, ja automaatti-aeron ajotietokoneen keskikulutus painui 7,7 litraan, puppua.
edit:
Kai se Sid laskee kulutuksen nollauksesta, muistaakseni tein sen vain ostaessani. Kirjanpidon lukema on ihan eri:
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001