Merkkihuollon veloitus
Merkkihuollon veloitus
Pakko ilmoittaa välillä positiivistakin.
Auto alkoi starttaamaan tosi vaikeasti kun tuli pakkaset. No mittasin latausjännitteen ja se näytti asialliselta (muistaakseni jotain 14 V:n luokkaa kuormia päällä). Olen aiemminkin ihmetellyt hieman laiskaa starttia, on kuulemma ominaisuus. 9-5T kyllä sanoi jossain ketjussa että laiska startti on vika eikä ominaisuus, no tästä rohkaistuneena hain Motonetista vaihtostartin ja Laakkoselta tilaamaan vaihtoaikaa. Ei meinannut löytyä, mutta aikani väännettyäni lupasivat hoitaa sen muiden töiden välissä seuraavana aamuna. Autoon oli sopivasti tulossa "väliöljynvaihto", joten otin Motonetista myös öljyt, suodattimen ja tulpat. Vein sitten eilen aamulla liikkeeseen ja sanoin että vaihtakaa öljyt ja tulpat samalla.
Kun homma oli valmis, sanoin että muistakaa klubialennus. Kaveri sanoi että koskee vain tarvikkeita. Kehoitin tekemään poikkeuksen, jolloin töidenvastaanottaja sanoi että pannaan sitten tunnin veloitus ( auto oli työnalla varmaan pari tuntia, mikä lienee tehollinen työaika??).
Veloitus oli 78 €. Joten koko roska oli startti 119,90 + työt 78 + tulpat 4x3,50+ suodatin 5,90+ öljyt 28,80.
Mielestäni edullinen kokonaisuus. Mitä lienee olisi maksanut jos osat olisi ollut merkkiliikkeestä??
Ai niin, auto on ollut minulla 3 vuotta, eikä ole koskaa startannut näin iloisesti. Laiska startti ei todellakaan ole ominaisuus. Eihän tämä vieläkään ole mikään "japsistartti", mutta lienee rakennekin erilainen.
Auto alkoi starttaamaan tosi vaikeasti kun tuli pakkaset. No mittasin latausjännitteen ja se näytti asialliselta (muistaakseni jotain 14 V:n luokkaa kuormia päällä). Olen aiemminkin ihmetellyt hieman laiskaa starttia, on kuulemma ominaisuus. 9-5T kyllä sanoi jossain ketjussa että laiska startti on vika eikä ominaisuus, no tästä rohkaistuneena hain Motonetista vaihtostartin ja Laakkoselta tilaamaan vaihtoaikaa. Ei meinannut löytyä, mutta aikani väännettyäni lupasivat hoitaa sen muiden töiden välissä seuraavana aamuna. Autoon oli sopivasti tulossa "väliöljynvaihto", joten otin Motonetista myös öljyt, suodattimen ja tulpat. Vein sitten eilen aamulla liikkeeseen ja sanoin että vaihtakaa öljyt ja tulpat samalla.
Kun homma oli valmis, sanoin että muistakaa klubialennus. Kaveri sanoi että koskee vain tarvikkeita. Kehoitin tekemään poikkeuksen, jolloin töidenvastaanottaja sanoi että pannaan sitten tunnin veloitus ( auto oli työnalla varmaan pari tuntia, mikä lienee tehollinen työaika??).
Veloitus oli 78 €. Joten koko roska oli startti 119,90 + työt 78 + tulpat 4x3,50+ suodatin 5,90+ öljyt 28,80.
Mielestäni edullinen kokonaisuus. Mitä lienee olisi maksanut jos osat olisi ollut merkkiliikkeestä??
Ai niin, auto on ollut minulla 3 vuotta, eikä ole koskaa startannut näin iloisesti. Laiska startti ei todellakaan ole ominaisuus. Eihän tämä vieläkään ole mikään "japsistartti", mutta lienee rakennekin erilainen.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Merkkihuollon veloitus
No ei ole kyllä hirmunen velotus startin, tulppien, öljyn ja suttarin vaihdosta, jos kerran yhdestä tunnista laskuttivat.
Sinänsä tuo 78€/tunti on kyllä törkee hinta, mutta ihan linjassa normaalin merkkihuollon tuntiveloitukseen, ehkä jopa PKS:n normitasoa kympin pari alhaisempi
Sinänsä tuo 78€/tunti on kyllä törkee hinta, mutta ihan linjassa normaalin merkkihuollon tuntiveloitukseen, ehkä jopa PKS:n normitasoa kympin pari alhaisempi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Merkkihuollon veloitus
78€ törkee hinta.. kaikki on suhteellista. Esim. IT-alalla noin 30v ikäinen perus insinööri koulutuksen läpikäynyt konsultti velottaa helposti 160€ tunnilta (ALV0%). Ei ole häpee pyytää kunnolla tehdystä työstä rahaa. Suomalaiset ovat säälittäviä kun eivät arvosta omaa osaamistaan (olla ylpeä ja kuolla köyhänä on eri asia). Täälläkin foorumilla keskusteluissa hyvä huolto tarkoittaa usein sitä mitä ko. firman tuntilaskutus on. Mitä alempi hinta sitä parempi paikka.. Kumpi on parempi ottaa 1 tunti 78€ ja saada homma kuntoon kuin 3 tuntia x 50€ ja todeta että nyt on auto vielä enemmän rikki kuin ennen huoltoon menoa
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Merkkihuollon veloitus
Kyllähän toi on sikamainen hinta, mutta ei kai noi PK-seudunkaan huollot sentään ihan paria kymppiä kalliimpia ole... Mulla luki erään PK-seudun merkkihuoltamon kustannusarviossa tuntihinnaksi 82€. Vakuutusyhtiön vahinkotarkastaja tiputti rahakorvauksen yhteydessä "minun tuntihinnaksi" 60€/h, joka sekin oli mun mielestä aika kova, mutta en pistänyt vastaan. Siitäkin voi jo päätellä, että korjaamojen velotukset on aika kohallaan nykyään.V.J.S kirjoitti:No ei ole kyllä hirmunen velotus startin, tulppien, öljyn ja suttarin vaihdosta, jos kerran yhdestä tunnista laskuttivat.
Sinänsä tuo 78€/tunti on kyllä törkee hinta, mutta ihan linjassa normaalin merkkihuollon tuntiveloitukseen, ehkä jopa PKS:n normitasoa kympin pari alhaisempi
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Re: Merkkihuollon veloitus
Turussa/ Raisiossa merkkiliikkeiden hinnat on kai suunnilleen 90 e/h, ja kyllä se minun mielestäni on todella kallista! Joku perushuolto ei tietty kauan kestä, mutta kun ruvetaan korjaamaan esim. vaihteistoa, aikaa menee hieman enemmän. Sellaiset ja monet pienemmätkin työt jää tekemätää näissä paikoissa vähänkin halvempaan autoon. Väitän, että tuollainen 50-60 euroa riittäisi kattamaan kulut ja tuottaisi jopa aavistuksen voittoakin - kaikki riippuu tietysti laskentatavasta, ja ahneuden määrästä... On tosin myönnettävä, että merkkiliikkeessä hommat hoidetaan sovitusti, eikä välttämättä veloiteta koko ajasta, jos homma on jotenkin tökkinyt.
Re: Merkkihuollon veloitus
Kyllähän noi näköjään osaa hintaa otta noi pienetkin huoltamot. Mulla kävi tänään auto termarin ja lämpötila-anturin vaihdossa, ja työn hinta oli 80€/h... Ei-merkkipajaksi mielestäni jo aika levoton! Noiden palikoiden vaihdolle ja öljyjen vaihdolle tuli kaikkiaan hintaa 220€, kun töistä laskutettiin 1,5h. (Plus tietenkin termari ja lämpötila-anturi n. 40€ jotka kävin hakemassa erikseen marmoritiskiltä...)
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Merkkihuollon veloitus
Sipoon Autofit Nikkilässä 68€/h, tuntivelotusperusteena autonvalmistajien ohjearvot (jos ylipäänsä saatavilla).
EDIT: eli tuo on siis mielestäni vielä jotenkuten hyväksyttävissä oleva tuntivelotus, joskin ylärajalla ollaan
EDIT: eli tuo on siis mielestäni vielä jotenkuten hyväksyttävissä oleva tuntivelotus, joskin ylärajalla ollaan
Viimeksi muokannut V.J.S, Pe Joulu 18, 2009 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Merkkihuollon veloitus
Bisnes on bisnes.
Duunarillekin maksetaan palkkaa.
Duunarillekin maksetaan palkkaa.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)