Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Minkä verran oli autolla ajettu, kun hankit sen? Oliko jo korjattuja vikoja ja minkälaisia? Itsellä kiinnostaa vuosien -98-02 griffinit. Jo hinnankin puolesta. Paljonko näyttää kuluttavan polttoainetta satasella?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Itellä vei 80 km/h vauhdissa cruisella vähimmillään 6,8 l/100. 100 km/h litra enemmän. Matkassa siis, 99/00 Griffin 3.0 v6t. Ohittelu näkyy heti. Kaupunkiajelu vie mitä vain 10stä litrasta ylöspäin 100sella. Eli matkalla ei paha, niinkuin tuosta Nikenkin viestistä voi päätellä (mies on kyllä ajanut erittäin rauhallisesti ja tarkalla jalalla, ite en noin vähällä koskaan päässyt). Piripintaan lirutin tankkiin joskus 72 l.
9-5 3.0 tid. 3:s 9-5, 5:s Saab.
Porilainen savossa.
Porilainen savossa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Itse ostin vajaa kolme vuotta sitten ja maksoin väliä -94 tonnariin silloin 10 tonnia. Oikein mukava matka-auto, parempaa en vielä ainakaan ole ajanut. Toki en ole uudemmalla Saabilla edes koskaan ajanut, joten ei ole vertailupohjaa.
Nyt mittarissa on 340 tkm ja osia on vaihdettu paljon tuona aikana. Esim. koko moottori, ABS-yksikkö, alusta (madallus), pakoputken takavaimennin, koiranluut, penkilämmittimen katkaisimet, puhaltimen moottori, etupyörän laakerit + tietty normaalit kuluvat osat. Varmasti paljon muutakin, edellisten omistajien aikana joista en edes tiedä. Itsellä on mennyt vähintään tonni vuodessa huoltoihin ja remppoihin, eikä ole edes käyty juuri merkkihuolloissa. Tälläkin hetkellä on virtalukonpohja paskana, eli ei palauta starttiasennosta ja rikkoutunut Eberi on korvattu lohkolämppärillä ja sisähaaralla. Kulutus on täysin kaasujalasta kiinni, itse harvoin pääsee alle 7,5 litran edes talvella maantiellä. Jos leppoinen ja vaivaton matka-ajo miellyttää, niin ehdoton hankinta, kaupunkiajeluun en ostaisi.
Nyt mittarissa on 340 tkm ja osia on vaihdettu paljon tuona aikana. Esim. koko moottori, ABS-yksikkö, alusta (madallus), pakoputken takavaimennin, koiranluut, penkilämmittimen katkaisimet, puhaltimen moottori, etupyörän laakerit + tietty normaalit kuluvat osat. Varmasti paljon muutakin, edellisten omistajien aikana joista en edes tiedä. Itsellä on mennyt vähintään tonni vuodessa huoltoihin ja remppoihin, eikä ole edes käyty juuri merkkihuolloissa. Tälläkin hetkellä on virtalukonpohja paskana, eli ei palauta starttiasennosta ja rikkoutunut Eberi on korvattu lohkolämppärillä ja sisähaaralla. Kulutus on täysin kaasujalasta kiinni, itse harvoin pääsee alle 7,5 litran edes talvella maantiellä. Jos leppoinen ja vaivaton matka-ajo miellyttää, niin ehdoton hankinta, kaupunkiajeluun en ostaisi.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Tyytyväinen omistaja Griffin -99 mallille, ajeltu 156' km. Kulutus 7-14L /100km riippuen ajotavasta, alle kympin kulutukselle sataselle vaikea päästä jos ajaa ruuhkaliikenteessä. Aivan ok ajaa, hyvät varusteet, hiljainen ja turvallisen tuntuinen auto talvi ajossakin.
Vaihdettuja osia: Takaiskarit, jarrut, yksi etupyöränlaakeri, akku, takinmainen äänenvaimennin, hälyn patterit ja yksi DI kasetti. Eli kulutus osia...
En ole aikeissa edes vaihtaa autoa, kun uudemmat ovat melusampia ja samat varusteet maksaa maltaita.
(Toimii tuo ¨rättikatto¨ autokin talviajossa -15 astetta ja samanlainen tuntu kuin tavallisessa 9-3:ssa, mutta sehän onkin Saab)
Vaihdettuja osia: Takaiskarit, jarrut, yksi etupyöränlaakeri, akku, takinmainen äänenvaimennin, hälyn patterit ja yksi DI kasetti. Eli kulutus osia...
En ole aikeissa edes vaihtaa autoa, kun uudemmat ovat melusampia ja samat varusteet maksaa maltaita.
(Toimii tuo ¨rättikatto¨ autokin talviajossa -15 astetta ja samanlainen tuntu kuin tavallisessa 9-3:ssa, mutta sehän onkin Saab)
Viimeksi muokannut viggen, Ti Joulu 29, 2009 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Noniin, tulihan se tarkennus viimeinkin...lepo123 kirjoitti:Minkä verran oli autolla ajettu, kun hankit sen? Oliko jo korjattuja vikoja ja minkälaisia? Itsellä kiinnostaa vuosien -98-02 griffinit. Jo hinnankin puolesta. Paljonko näyttää kuluttavan polttoainetta satasella?
Ei tarttekkaan kiillottaa kristallipalloa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Autolla oli ajettu vähän yli 190 tkm kun ostin. Huoltokirja löytyy, ja jakohihna oli juuri vaihdettu ennen kuin ostin, samoin myös takaiskarit ja normaalit huollot tehty. (joten jos vaihdan autoja samaan tahtiin kuten ennen, en itse tarvi vaihda jakohihna koskaan ) Akku olen autoon vaihtanut oston jälkeen, ei muuta (tai no, okei, yksi H7 polttimo myös ).lepo123 kirjoitti:Minkä verran oli autolla ajettu, kun hankit sen? Oliko jo korjattuja vikoja ja minkälaisia? Itsellä kiinnostaa vuosien -98-02 griffinit. Jo hinnankin puolesta. Paljonko näyttää kuluttavan polttoainetta satasella?
Tuli kyllä kerrankin ajettu rauhallisesti, kun liikennettä oli jonkun verran, ja keli ei ollut oikein hyvä, joten vauhti oli noin 75 - 90 km/h suuri osa matkasta.Brewmaster kirjoitti:Eli matkalla ei paha, niinkuin tuosta Nikenkin viestistä voi päätellä (mies on kyllä ajanut erittäin rauhallisesti ja tarkalla jalalla, ite en noin vähällä koskaan päässyt). Piripintaan lirutin tankkiin joskus 72 l.
Sekaajossa (enemmän kaupungissa kuin maantiellä) sid näyttää yleensä noin 9,5, mutta riippuu tottakai ajotavasta. Olen itse asiassa yllättynyt ettei tuo 3 litran moottori vie sen enempää.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Voisi sanoa että melko erikoinen moottorivalinta noilla kilometrimäärillä jos tämä ei ole jokin aivan poikkeuksellinen tilanne. Itse olisin valinnut toisin, mutta pääasia tietysti on että jokainen on itse tyytyväinen valintaansa.Petter kirjoitti:Vajaa 1kk takana omalla Griffinillä, noin 8000km
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Tilanne oli nyt joulukuussa vähän poikkeuksellinen, joten en aja joka kuukausi noin paljon.tosu kirjoitti:Voisi sanoa että melko erikoinen moottorivalinta noilla kilometrimäärillä jos tämä ei ole jokin aivan poikkeuksellinen tilanne. Itse olisin valinnut toisin, mutta pääasia tietysti on että jokainen on itse tyytyväinen valintaansa.Petter kirjoitti:Vajaa 1kk takana omalla Griffinillä, noin 8000km
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Omassa autossani ei ole Griffin-tekstejä lokasuojissa, kun on farkku. Varustuksessakin muutamia pieniä eroavaisuuksia (varustetaso SE, jota ensimmäinen omistaja ja minä olemme täydentäneet muutamilla lisäyksillä).
Melko pieniin kulutuslukemiin on jotkut päässeet.
Oma kuluttaa tasaisessa matka-ajossa 8,5 - 9,5 litraa. Kaupunkiliikenteessä saa talvella menemään jopa yli 17 litraa. Minun autossani kulutukseen vaikuttaa tietysti ei-vakio-softa sekä muutamat muut pikku muutokset.
Ostin auton uuden veroisena, noin vuoden verran käytettynä (vm -00). Nyt mittarissa on 217 tkm. Oikeastaan mitään suoranaisia suurempia vikoja ja/tai tyyppivikoja ei ole ollut ja olen ollut autoon erittäin tyytyväinen. Paljon olen toki vuosien varrella osia vaihtanut/vaihdattanut ihan vapaaehtoisesti ennen originaalien hajoamista - osittain ominaisuuksien parantamiseksi/muuttamiseksi (mm. alustan komponentit) ja osittain ennaltaehkäisevästi.
Suurin osa tyyppivioista löytynee myös kolmelitraisesta, mutta esim. huohotusvaivoja ei V6 koneessa ole.
Viimeisten parin vuoden aikana on sytytyskasetteja paukahdellut useita (5 kpl), mutta tämä on ollut odotettavissa. Originaalit kasetit kestivät mitä kestivät ja niiden tilalle hankitut käytetyt (paljon ajetut) kasetit ovat paukkuneet kohtuullisen nopeasti. Nyt onkin ihan tehdasuusien kasettien hankinta meneillään. Haittapuolena kolmelitraisen kasetit ovat selkeästi kalliimpia ja vaikeammin saatavissa kuin nelareihin (johtunee valmistusmääristä).
Tässäkin mustassa pilvessä on sellainen kultainen reunus, että kun kolmelitraisesta menee sytkäkasetti, auto ei rampaudu täysin. Toimivalla sylinterilohkolla olen aina saanut (nätisti ja varovaisuutta noudattaen) auton nilkutettua lähimmälle bussipysäkille, levähdyspaikalle tai kotiin.
Vesipumppu on oikeastaan ainoa ylimääräistä ja odottamatonta harmia aiheuttanut komponentti. Jakopään vaihdon yhteydessä alkuperäisen pumpun tilalle vaihdettu originaali varaosa ei kestänytkään käytössä kuin 40 tkm - ja vaihdettiin tarvikeosaan.
Tuo jakopää on tekijä joka kolmelitraisessa nostaa ko. määräaikaishuollon hintaa, mutta en ole kokenut noita kustannuksia ylipääsemättöminä.
Pikkujuttuja tulee vastaan koko ajan (sidin pikselit, penkinlämmittimien katkaisimet ym.), mutta kaikista selviää kohtuullisen pienellä vaivalla.
On selvää, että vuosikymmenen ikäisessä autossa on aina jotakin laitettavaa, ja tähän pitää autoa hankkiessa varautua. Mikään ei ole ikuista, auto kuluu koko ajan ja kuluneita osia joutuu korjaamaan ja uusimaan.
Itselläni on kiinnostusta auton tekniikkaan, mielenkiintoa pikkujuttujen ropaamiseen ja tuttavapiirissä on erittäin ammattitaitoinen Saabeihin erikoistunut korjaamoyrittäjä - melko hyvin on pullat uunissa.
Minulla on kohtuullisesti käyttökokemusta Saabeista (900, 9000 sekä nykyinen 9-5) ja omana mielipiteenäni voin sanoa, että nykyinen autoni on paras tähän astisista Saabeistani. Muutamia muitakin automerkkejä on tullut ajettua. Ennen nykyistä Saabia kokeilin toista ruotsalaista automerkkiä (V70), jonka ostin uutena - ja sen enempää selittämättä voin kertoa, että kypsyin siihen vajaassa vuodessa.
Joskus vaikuttaa, että 9-5 saabistit ovat hiukan liian kriittisiä autonsa suhteen. Kun ihan vakavasti huomioidaan asiat oikeissa mittasuhteissa, vertaillaan ja suhteutetaan, Saab 9-5 on hyvä auto.
Mikäli mielenkiintoa löytyy ja omat peukalot eivät ole ihan keskellä kämmentä, voi vanhemmankin ysifemman (myös Griffinin) hankkia - kaikkiin mahdollisiin ongelmiin voi varautua ja niistä selviää tämän foorumin hyvien ohjeiden ja neuvojen avulla.
Hyvää loppuvuotta ja Uutta Vuotta kaikille entisille, nykyisille ja tuleville Saabisteille!
Melko pieniin kulutuslukemiin on jotkut päässeet.
Oma kuluttaa tasaisessa matka-ajossa 8,5 - 9,5 litraa. Kaupunkiliikenteessä saa talvella menemään jopa yli 17 litraa. Minun autossani kulutukseen vaikuttaa tietysti ei-vakio-softa sekä muutamat muut pikku muutokset.
Ostin auton uuden veroisena, noin vuoden verran käytettynä (vm -00). Nyt mittarissa on 217 tkm. Oikeastaan mitään suoranaisia suurempia vikoja ja/tai tyyppivikoja ei ole ollut ja olen ollut autoon erittäin tyytyväinen. Paljon olen toki vuosien varrella osia vaihtanut/vaihdattanut ihan vapaaehtoisesti ennen originaalien hajoamista - osittain ominaisuuksien parantamiseksi/muuttamiseksi (mm. alustan komponentit) ja osittain ennaltaehkäisevästi.
Suurin osa tyyppivioista löytynee myös kolmelitraisesta, mutta esim. huohotusvaivoja ei V6 koneessa ole.
Viimeisten parin vuoden aikana on sytytyskasetteja paukahdellut useita (5 kpl), mutta tämä on ollut odotettavissa. Originaalit kasetit kestivät mitä kestivät ja niiden tilalle hankitut käytetyt (paljon ajetut) kasetit ovat paukkuneet kohtuullisen nopeasti. Nyt onkin ihan tehdasuusien kasettien hankinta meneillään. Haittapuolena kolmelitraisen kasetit ovat selkeästi kalliimpia ja vaikeammin saatavissa kuin nelareihin (johtunee valmistusmääristä).
Tässäkin mustassa pilvessä on sellainen kultainen reunus, että kun kolmelitraisesta menee sytkäkasetti, auto ei rampaudu täysin. Toimivalla sylinterilohkolla olen aina saanut (nätisti ja varovaisuutta noudattaen) auton nilkutettua lähimmälle bussipysäkille, levähdyspaikalle tai kotiin.
Vesipumppu on oikeastaan ainoa ylimääräistä ja odottamatonta harmia aiheuttanut komponentti. Jakopään vaihdon yhteydessä alkuperäisen pumpun tilalle vaihdettu originaali varaosa ei kestänytkään käytössä kuin 40 tkm - ja vaihdettiin tarvikeosaan.
Tuo jakopää on tekijä joka kolmelitraisessa nostaa ko. määräaikaishuollon hintaa, mutta en ole kokenut noita kustannuksia ylipääsemättöminä.
Pikkujuttuja tulee vastaan koko ajan (sidin pikselit, penkinlämmittimien katkaisimet ym.), mutta kaikista selviää kohtuullisen pienellä vaivalla.
On selvää, että vuosikymmenen ikäisessä autossa on aina jotakin laitettavaa, ja tähän pitää autoa hankkiessa varautua. Mikään ei ole ikuista, auto kuluu koko ajan ja kuluneita osia joutuu korjaamaan ja uusimaan.
Itselläni on kiinnostusta auton tekniikkaan, mielenkiintoa pikkujuttujen ropaamiseen ja tuttavapiirissä on erittäin ammattitaitoinen Saabeihin erikoistunut korjaamoyrittäjä - melko hyvin on pullat uunissa.
Minulla on kohtuullisesti käyttökokemusta Saabeista (900, 9000 sekä nykyinen 9-5) ja omana mielipiteenäni voin sanoa, että nykyinen autoni on paras tähän astisista Saabeistani. Muutamia muitakin automerkkejä on tullut ajettua. Ennen nykyistä Saabia kokeilin toista ruotsalaista automerkkiä (V70), jonka ostin uutena - ja sen enempää selittämättä voin kertoa, että kypsyin siihen vajaassa vuodessa.
Joskus vaikuttaa, että 9-5 saabistit ovat hiukan liian kriittisiä autonsa suhteen. Kun ihan vakavasti huomioidaan asiat oikeissa mittasuhteissa, vertaillaan ja suhteutetaan, Saab 9-5 on hyvä auto.
Mikäli mielenkiintoa löytyy ja omat peukalot eivät ole ihan keskellä kämmentä, voi vanhemmankin ysifemman (myös Griffinin) hankkia - kaikkiin mahdollisiin ongelmiin voi varautua ja niistä selviää tämän foorumin hyvien ohjeiden ja neuvojen avulla.
Hyvää loppuvuotta ja Uutta Vuotta kaikille entisille, nykyisille ja tuleville Saabisteille!
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Veikkaan Nordicia jolla lienee ainoa tuohon saatavilla ollut/oleva softa.Mimmi kirjoitti: Mielenkiintoista olisi kuulla mikä ei-vakiosofta on kyseessä, kun ahtimessa ei ole minkäänlaista ohjausmahdollisuutta, edes hukkaporttia ei ole.
Väittävät 240hp/380Nm (orikinaali 200hp/310Nm). Softan lisäksi tulee "sporttiputki" 3" tupla-ulostuloilla
http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning=9-5&sub_page=5
Voisin kertoa jotain kokemuksia tuosta 9-5 3.0t SE mallista, mutta se ei sovi otsikkoon kun ei ole Griffin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Maptunilla on myös sekä Stage 1 että Stage 2.V.J.S kirjoitti:Veikkaan Nordicia jolla lienee ainoa tuohon saatavilla ollut/oleva softa.Mimmi kirjoitti: Mielenkiintoista olisi kuulla mikä ei-vakiosofta on kyseessä, kun ahtimessa ei ole minkäänlaista ohjausmahdollisuutta, edes hukkaporttia ei ole.
Väittävät 240hp/380Nm (orikinaali 200hp/310Nm).
Stage 1 ainoastaan softa (225 Hk, 350 Nm), Stage 2 softa, ilmasuodatin ja cat-back (230 Hk, 355 Nm).
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Nordicin softa löytyy multakin. Kiikalan kentän laidalla ruottalaiset sen sinne ohjelmoivat about 1,5 vuotta sitten ja mitään murheita ei ole sen osalta ollut. Kyllä sillä jotain vaikutustakin oli, kun 900 metrin matkalla loppunopeus nousi jonkin verran...Mimmi kirjoitti:Mielenkiintoista olisi kuulla mikä ei-vakiosofta on kyseessä, kun ahtimessa ei ole minkäänlaista ohjausmahdollisuutta, edes hukkaporttia ei ole.9-5 3.0t kirjoitti:Minun autossani kulutukseen vaikuttaa tietysti ei-vakio-softa sekä muutamat muut pikku muutokset.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Saattoihan tuo kasvaa, muttei merkittävästi. Alle 0,5 litraa sadalla kuitenkin maantieajossa.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
Kyllä sun Mimmi pitäisi tietää/muistaa, kun on puhelimitsekin viriasioista tarinoitu.Mielenkiintoista olisi kuulla mikä ei-vakiosofta on kyseessä, kun ahtimessa ei ole minkäänlaista ohjausmahdollisuutta, edes hukkaporttia ei ole.
Veikkaan Nordicia jolla lienee ainoa tuohon saatavilla ollut/oleva softa.
Väittävät 240hp/380Nm (orikinaali 200hp/310Nm). Softan lisäksi tulee "sporttiputki" 3" tupla-ulostuloilla
Nordic hyvinkin. Silloin, kun sen hankin, Maptunilla ei ollut mitään saatavilla. Nordicin ko. steg2 -speksit olivat aikaisemmin 260hp/390Nm (nyt 240hp/390Nm)Maptunilla on myös sekä Stage 1 että Stage 2.
Stage 1 ainoastaan softa (225 Hk, 350 Nm), Stage 2 softa, ilmasuodatin ja cat-back (230 Hk, 355 Nm).
http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning=9-5&sub_page=5
En osaa sanoa, onko kyseessä pelkkä paperimuutos, vai onko softaa muutettu.
Virityksestä on foorumilla keskusteltu aiemmin mm:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 98&start=0
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: Minkälaisia kokemuksia Griffinistä?
O.T. Sekä eläintarhan vartija että urosgorilla olivat molemmat lukeneet Darvinin "Lajien synty" -teoksen. Kirjan luettuaan vartija pelkäsi olevansa veljensä vartija ja gorilla pelkäsi olevansa vartijansa veli.Apinan muistaa kaikki mutta apina ei muista kaikkia
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)