Talviautoksi 9-5 vm.-99
Talviautoksi 9-5 vm.-99
Alkoi kiinnostaa tuollainen otsikon mukainen 2,3t . Autolla on ajettu lähemmäs 300k.
Etsi- toiminnolla tuli kaikenlaista tekstiä mallista ja moottorista, mutta alkoi epätoivo jäytää tekstipaljouden edessä... Joten pyytäisin saabisteilta lyhyitä kommentteja autosta ja kohdista, mitä pitäisi tarkastaa korista (ruostekohdat, kun tonnarin ovet), moottorista (huohottimesta näin juttua) ja plussat/ miinukset (käyttökokemuksia).
Kiitos etukäteen!
Etsi- toiminnolla tuli kaikenlaista tekstiä mallista ja moottorista, mutta alkoi epätoivo jäytää tekstipaljouden edessä... Joten pyytäisin saabisteilta lyhyitä kommentteja autosta ja kohdista, mitä pitäisi tarkastaa korista (ruostekohdat, kun tonnarin ovet), moottorista (huohottimesta näin juttua) ja plussat/ miinukset (käyttökokemuksia).
Kiitos etukäteen!
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
suosittelen itsellä oli tuommoinen 2.3 -99 farkku. ja tyytyväinen olin ja olen edelleen kannattaa tarkistaa että sid:n pikselit tallessa ja nuo alustan puslat kunnossa.
tuossa vm:ssa ei ole tuota huohotusongelmaa mistä on paljon puhuttu ja kirjoiteltu. ja jos asiallisesti pidetty ja huollettu niin siitä vaan.
tuossa vm:ssa ei ole tuota huohotusongelmaa mistä on paljon puhuttu ja kirjoiteltu. ja jos asiallisesti pidetty ja huollettu niin siitä vaan.
#2304
Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Ostin tam -09 194tkm ajetun aeron -00. Ostaessani tiesin että kytkimessä oli vikaa, joten hinnan alennusta sain siihen. Laitatin kytkimen kuntoon. Alustasta ei ole löytynyt mitään välyksiä. Nelipyöräsuuntauksen tein ei merkkikorjaamossa oli vikatikki tehdä se sielä, pitää viedä oikeen kunnon huoltoon. Sid.n pikseleistä ei kannata huolestua pieni kosmeettinen haitta voidaan korjata myös kotikonstein (itse tein). Turvavyö voi jumittaa lukkoon kuskin silikooni auttaa asiaan.
Mun mielestä osta pois jos hinta koihillaan.
Mun mielestä osta pois jos hinta koihillaan.
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Talviautoiluun liittyen kirjoitin eilen tämän:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 76#p671876
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 76#p671876
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Saattaa hyvinkin olla ongelmainen, vaikka "moottoritakuu" on jo ohi. Kaikki 9-5 autot -> 2004 asti saattavat olla huohotinongelmaisia jollei korjattu/päivitetty.repa62 kirjoitti:tuossa vm:ssa ei ole tuota huohotusongelmaa mistä on paljon puhuttu ja kirjoiteltu
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Kävin koeajolla ja täytyy sanoa, että on aina !
Turbo otti potkua, kuin pitääkin... Huh huh Sanoo vannoutunut Mersumies
Autoon oli yläkerta laitettu 50th km. sitten, eikä huohotuksista ollut tietoakaan. Ainoat miinuspuolet olivat takaovien sisäpuolella olevat ruosteet, siinä korin ns. ovien "rännilistojen" alla. Tosin, mäyräkoira + lämmin autotalli+ korinväristä maalia + = hauska lauantai-ilta
Turbo otti potkua, kuin pitääkin... Huh huh Sanoo vannoutunut Mersumies
Autoon oli yläkerta laitettu 50th km. sitten, eikä huohotuksista ollut tietoakaan. Ainoat miinuspuolet olivat takaovien sisäpuolella olevat ruosteet, siinä korin ns. ovien "rännilistojen" alla. Tosin, mäyräkoira + lämmin autotalli+ korinväristä maalia + = hauska lauantai-ilta
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Ai niin ja SUURI kiitos Pekko_Å:lle, ajatus alkaa kallistua 9-5:n puolelle!
Näemme ehkä vielä palstoilla!
Näemme ehkä vielä palstoilla!
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Niitä ruosteita jos meinaat, niin ota takasisälokasuojat ja "helmalevikkeet" irti ja varaudu erinäköisillä raapoilla ja puteleilla. Ei ne sieltä puhki ole, mutta tod. näk. jokaisen kiinnityspisteen ympäritstöstä maali hilseillyt ja pintaruostetta.
Noista en huolissaan olis, mutta melko varma, että jokaisessa vitosessa, joka tuon verran on maantietä nähnyt, nuo paikat on hilseellä.
Noista en huolissaan olis, mutta melko varma, että jokaisessa vitosessa, joka tuon verran on maantietä nähnyt, nuo paikat on hilseellä.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Itse ostin kesällä -98 mallisen 210 t ajetun,olen tyyytyväinen,katsele sinäkin vähemmän ajettuja.
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Noh, meni sitten se ehdokas ohi suun... Seuraavaa odotellessa.
Vielä tarkennuskysemyksenä, mitä kannattaa katsoa -98-00- vuosimallisista autoista ja kumpaan kannattaisi "roposensa" laittaa, 2,3t aut. vai 2,0t aut?
2,3:ssa tuntui ainakin vääntöä olevan kuin pienessä kylässä!
Vielä tarkennuskysemyksenä, mitä kannattaa katsoa -98-00- vuosimallisista autoista ja kumpaan kannattaisi "roposensa" laittaa, 2,3t aut. vai 2,0t aut?
2,3:ssa tuntui ainakin vääntöä olevan kuin pienessä kylässä!
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
2.3t. Samat koneethan nuo muuten on, eri softa ja ja litrakoko.
Automaateista pysyttelen itse erossa ainakin hetken, liikaa huonoja kokemuksia (eikä ainoastaa Saab:n kanssa), vaikka mukavia ovatkin, jos sattuvat toimimaan. Manuaalitkin hajoavat, korjauskustannukset silti järkevämpiä.. Tällä hetkellä Chryslerin laatikko rikki ja marmoritiskiltä ehdotettiin 6000€ remppaa.
Automaateista pysyttelen itse erossa ainakin hetken, liikaa huonoja kokemuksia (eikä ainoastaa Saab:n kanssa), vaikka mukavia ovatkin, jos sattuvat toimimaan. Manuaalitkin hajoavat, korjauskustannukset silti järkevämpiä.. Tällä hetkellä Chryslerin laatikko rikki ja marmoritiskiltä ehdotettiin 6000€ remppaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Automaatti sen pitäisi olla, valitettavasti tuon vaimon takia... Ainakin tällä kyseisellä vaimolla menee pasmat sekaisin, kun on kolme poljinta ja kaksi jalkaa...
Yhdellä kaverilla oli, kuulemma, Aero-tonnarin kanssa automaattiongelmia aikoinaan kun ei tahtonut kestää vääntöä.
Yhdellä kaverilla oli, kuulemma, Aero-tonnarin kanssa automaattiongelmia aikoinaan kun ei tahtonut kestää vääntöä.
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
En ole kyllä mihinkään automaattiongelmiin itse törmännyt. Ainakaan useasti. Yksittäistapauksia on, mutta muuten annan maagille luotettavan kuvan, ja ainakin suosittelen sitä mielummin kuin manuaalia. Niiden kytkin ym. ongelmia olen kyllä tietooni saanut.
Voorumijäärät varmaan voivat varmistaa automaatin hyvyyden.
Voorumijäärät varmaan voivat varmistaa automaatin hyvyyden.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Tuskin automaatti on heikoin lenkki femmassa, itsellä 340 000 mittarissa ja ei mitään murheita sen osalta ole ollut. Öljyjä kannattaa toki vaihdella joskus.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Talviautoksi 9-5 vm.-99
Tovottavasti automaattiin ei vikaa tulekkaan, sillä sen jälkeen maksaa... Jos 9-5 palstaa selaa, niin enemmän kysymyksiä / ongelmia on kirjoitettu automaateista mm. kolauttaa/lonksauttaa vaihtaessa, vaihtaa huonosti, lyö vapaalle, ryntää jne. (osa korjaantuu softalla) Väittäisin että Suomen maassa missä autot ovat kalliita, manauaaleja on enemmän, joten vikojen määrä tulee suhteuttaa laatikoiden määrään. Kytkimen vaihto ei kuitenkaan ole lähellekkään automaattilaatikon korjauskustannuksia. Niin ja kun talviautoa haet, niin kylmä automaatti vaihtaa hyvin jopa Saabissa (ei lonksauta). Osta DSG vaihteisolla niin on hieno ajaa, niitäkin saa Vag laittesiin vaihtaa väh. 200 000KM välein.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96