Kosteutta ikkunoissa
Re: Kosteutta ikkunoissa
En tiedä 2008:sta, mutta luulisin sen suodattimen olevan samassa paikassa kuin muissakin. Eli hanskalokero pois ja sitten keskikonsolin takaa paljastuva luukku auki.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Kosteutta ikkunoissa
Huurtumisasiaan liittyen:
Laitoin kovemmalla pakkasella sisäilmankierron päälle, kun joku diesel savutti edessä. Poiskytkemisen jälkeenkin ikkunat alkoivat huurtua jatkuvasti, eikä edes auton sulatus tallissa auttanut. Aloin epäillä, että sisäilmankierron läppä on jumittunut.
Auto merkkiliikkeeseen Treella ja ihmettelivät asiaa. Muutaman tunnin työn jälkeen totesivat, että ensimmäinen kerta, kun tulee ongelma vastaan Saabeissa: sisäilman kierron läppää kääntävä moottori oli ilmeisesti kärähtänyt. Käänsivät läpän raittiille ilmalle ja kytkivät moottorin irti.
Varaosana läppää kääntävä moottori 500e+työt, joten tarvitsee tulevaisuudessa tyytyä kait vain raittiiseen ilmaan.
Saab 9-5 2.3t vector vm. 2002
Laitoin kovemmalla pakkasella sisäilmankierron päälle, kun joku diesel savutti edessä. Poiskytkemisen jälkeenkin ikkunat alkoivat huurtua jatkuvasti, eikä edes auton sulatus tallissa auttanut. Aloin epäillä, että sisäilmankierron läppä on jumittunut.
Auto merkkiliikkeeseen Treella ja ihmettelivät asiaa. Muutaman tunnin työn jälkeen totesivat, että ensimmäinen kerta, kun tulee ongelma vastaan Saabeissa: sisäilman kierron läppää kääntävä moottori oli ilmeisesti kärähtänyt. Käänsivät läpän raittiille ilmalle ja kytkivät moottorin irti.
Varaosana läppää kääntävä moottori 500e+työt, joten tarvitsee tulevaisuudessa tyytyä kait vain raittiiseen ilmaan.
Saab 9-5 2.3t vector vm. 2002
Re: Kosteutta ikkunoissa
Dieselistä tuli mieleen, että omassa pikkudiiselissä kun käyttää eberiä ja lähtee ajamaan niin sisäilmankierto jää päälle ja ikkunat alkaa huurtumaan. Liikkeelle lähtiessä pitää painaa manuaalisesti kierto pois päältä niin ongelmaa ei ilmene.saab95 kirjoitti:Huurtumisasiaan liittyen:
Laitoin kovemmalla pakkasella sisäilmankierron päälle, kun joku diesel savutti edessä. Poiskytkemisen jälkeenkin ikkunat alkoivat huurtua jatkuvasti, eikä edes auton sulatus tallissa auttanut. Aloin epäillä, että sisäilmankierron läppä on jumittunut.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Kosteutta ikkunoissa
Tekee täysin saman myös bensa malleilla..kirjoitin topikinkin aiheesta Calix vs Eber joten en pui asiaa enemmän tässä topikissa9-3Tid kirjoitti:Dieselistä tuli mieleen, että omassa pikkudiiselissä kun käyttää eberiä ja lähtee ajamaan niin sisäilmankierto jää päälle ja ikkunat alkaa huurtumaan. Liikkeelle lähtiessä pitää painaa manuaalisesti kierto pois päältä niin ongelmaa ei ilmene.saab95 kirjoitti:Huurtumisasiaan liittyen:
Laitoin kovemmalla pakkasella sisäilmankierron päälle, kun joku diesel savutti edessä. Poiskytkemisen jälkeenkin ikkunat alkoivat huurtua jatkuvasti, eikä edes auton sulatus tallissa auttanut. Aloin epäillä, että sisäilmankierron läppä on jumittunut.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Kosteutta ikkunoissa
Noniin, tänään käytiin hankkimassa uusi suodatin, katsotaan vaihdon jälkeen onko vielä ongelmia.