No niin, perseelleenhän se meni - tosin alunperinkään tainnut kaikki olla ihan ok.
Alla pieni kuva konehuoneesta, sen alla linkki isompaan ja tarkempaan kuvaan.
http://linna.netikka.fi/auto/saab/huohotinkuva1.jpg
Kuvassa noiden huohotinletkujen numerot vasemmalta oikealla (kuvan vasen yläreuna)
550 012 09
550 012 08
550 012 07
- uuden näkösiä letkuja eli oisko jotain letkuja päivitetty edellisellä omistajalla.
Ne ongelmat
Sitten tuo letku joka menee pisteestä 1 pisteeseen 2, siinä luki letkun päällä teksti notta pesulaitteen letku
Se teki myös jyrkän mutkan tuossa pisteessä 2 ja ajattelin että lyhennämpä siitä tuon lopuppään tiukan mutkan pois tilapäisesti ja hakasen huomenna uuden letkun - tuohan ei voi millään olla oikea letkunpätkä tuohon, toi mikään pesulaite oo vaikka se öljyllä nyt onkin konehuonetta sotkenu...vaan aito saabin turbomoottori...
Kävi sitten niin että kun katkaisin sen letkun ja aloin sitä kiinnittää tuohon venttiililn tms. pisteessä 2 (koodi 918956) niin siitä venttiilistä meni sitten tietenkin meni poikki toi muovinen varsi johon letku kiinnittyy...eli nyt on letku lyhennetty ja toi palikka tässä työpöydällä odottamassa huomista käyntia Seinäjoella varaosaa etsimässä; tosin pitää jostain auto aamuksi kehitellä...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saatto olla tuo hieman murtunutkin kun ei paljoa koskea kärsinyt, myös kovin ahtaan olonen sisältä mutta ilma puhaltamalla nyt molempiin suuntii kuitenkin kulki vaikka siinä joku nuoli oli tuonne pisteeseen 1 päin.
Parit kysymykset
1. Mikä tuon pienen letkun (from 1 to 2 -> keltainen venttiili ja siitä sitten pisteeseen 3) tarkoitus on?
2. Tuo letku pisteestä 2 pisteesen 3 kanssa hieman outo (väljä, heiluu, 2 letkua sisäkkäin)
-> pitääkö tuokin vaihtaa ja pitää niin vinkkejä miten, kovin ahtaan olonen paikka...
3. Mikä tuo mun rikkoma keltainen venttiili on, tehtävä ja tarve?
-> eli nähtävästi tuolla ei passaa oikein ajaa ilman kun tuo on kiinni?
4. Milläs tuos konehuoneen parhaiten nyt talvipakkasella pihassa pesis...vesi jäätyy heti
Mä jotenkin arvasin että näin tässä vielä käy...periksi ei anneta, periaatteessa auton pitäisi kuitenkin olla hyvä mutta jotenkin tuo huoltopuoli tehty aiemmin vasemmalla kädellä
UUSI HAVAINTO
Pisteen 3 vasemmalla puolella kaasarista törröttää messinkinen tappi, puuttu koko letku...mihinkäs sen pitäs mennä ja mistäs sellasen osais pyytää...tarpeellinenkin? Katsoin yhtä toista konehuoneen kuvaa ja siinä tuokin letku oli paikallaan ka nähtävästi tarpeellinen.
Ja tätä autoa on huollettu huoltokirjan mukaan merkkiliikkeessä. Tiijä sitten minne puolet tuosta venttiilikopan suojuksen ruuveista on kadonnu...risoo tämmönen
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)