Hei
Olen hankkimassa 9-5 farmari aeroa ruotsista. Hienoja pelejä löytyy kohtuullisilla kilometreillä -02 sta -04 een.
Mitä muutoksia / parannuksia-02:n jälkeen kyseiseen malliin on tullut? Tarkoitan muutoksia lähinnä moottori-, alusta jne.
Onko -04 malli hintansa arvoinen, jos -02 ont kilometreiltään sekä muilta ominaisuuksiltaan samalla viivalla?
Minin pitäisi eritysisesti ostotilanteessa kiinnittää huomiota mallista riippuen?
Esim. http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/skaraborg/Valvard ... ?ca=11&w=3
9-5 Aero -02 / -04 muutokset
Re: 9-5 Aero -02 / -04 muutokset
Linkittämäsi -04 ei ole Aero vaan Vector (merkittävin ero moottori, 2.3t 185hv vs Aero 250hv).
Äkkiä tulee mieleen ainakin SID ja huohotinjärjestelmä, uudempi SID on mielestäni rumempi ja huonommin esim. ACC paneelin kanssa sopiva mutta toisaalta ei ilmeisesti hukkaa pikseleitä kuten vanhempi, joka tosin on halvalla korjattavissa.
Merkittävin ero on 2004 mallin uusi lohko (yksi reikä lisää huohotukselle) ja parempi huohotinjärjestelmä joten todennäköisesti huohotinvaivoista ei tarvitse kantaa huolta.
Jos molemmat olisi aeroja niin valitsisin kyllä 2004:n, mutta nyt kun konevaihtoehdot on eri.. Sinänsähän kyllä tuo 2.3t on kohtalaisen helposti ja halvalla päivitettävissä ihan aeroa vastaavaksi (ahdin ja softa) tehoiltaan.
Äkkiä tulee mieleen ainakin SID ja huohotinjärjestelmä, uudempi SID on mielestäni rumempi ja huonommin esim. ACC paneelin kanssa sopiva mutta toisaalta ei ilmeisesti hukkaa pikseleitä kuten vanhempi, joka tosin on halvalla korjattavissa.
Merkittävin ero on 2004 mallin uusi lohko (yksi reikä lisää huohotukselle) ja parempi huohotinjärjestelmä joten todennäköisesti huohotinvaivoista ei tarvitse kantaa huolta.
Jos molemmat olisi aeroja niin valitsisin kyllä 2004:n, mutta nyt kun konevaihtoehdot on eri.. Sinänsähän kyllä tuo 2.3t on kohtalaisen helposti ja halvalla päivitettävissä ihan aeroa vastaavaksi (ahdin ja softa) tehoiltaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero -02 / -04 muutokset
Näitä herkkuja on niin paljon, ettei tiedä mistä aloittaisi..
Ehkä nämä kuitenkin olisivat kiinnostavimmat vaihtoehdot..
http://www.blocket.se/landskrona/Saab_9 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... ?ca=11&w=3
Ehkä nämä kuitenkin olisivat kiinnostavimmat vaihtoehdot..
http://www.blocket.se/landskrona/Saab_9 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... ?ca=11&w=3
Re: 9-5 Aero -02 / -04 muutokset
2004 Aero on fiksu valinta, ei huohotusongelmaa ja keulakin on aiempia komeampi, mielestäni hienoin 9-5 keula ikinä: http://www.tuulilasi.fi/files/imagecach ... 210716.jpg
Viritetyissä on oma pieni riskinsä, riippuen vähän viripajasta. Hirsch ja Maptun on ainoita joita itse pitäisin täysin turvallisina. Nordic, BSR (speedparts sama) ja ChipCenter on esimerkkejä vähemmän turvallisista. Mutta jos auto pelaa hyvin ostaessa niin ei softa ole sitä ainakaan vielä hajottanut, ja vakioksi tai toiseen softaan vaihtaminen ei ole paha homma. Tai sitten pitää sen sen hetkisen ja toivoo ettei ongelmia jatkossakaan tule.
Viritetyissä on oma pieni riskinsä, riippuen vähän viripajasta. Hirsch ja Maptun on ainoita joita itse pitäisin täysin turvallisina. Nordic, BSR (speedparts sama) ja ChipCenter on esimerkkejä vähemmän turvallisista. Mutta jos auto pelaa hyvin ostaessa niin ei softa ole sitä ainakaan vielä hajottanut, ja vakioksi tai toiseen softaan vaihtaminen ei ole paha homma. Tai sitten pitää sen sen hetkisen ja toivoo ettei ongelmia jatkossakaan tule.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com