LÄMPÖMITTARI

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja foppa »

Nyt on 170t huollot takana ja termari vaihdettu. Vaikuttaa siltä, että neula nousee niinkuin pitääkin.
Takaiskari vuotaa :¨( menee sitten ne vaihtoon seuraavaks.
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja essal »

Mistäs tasonsäätö kannattaisi tilata? Ja paljonko on kohtuullinen hinta?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja foppa »

Mimmi kirjoitti:
foppa kirjoitti:Nyt on 170t huollot takana ja termari vaihdettu. Vaikuttaa siltä, että neula nousee niinkuin pitääkin.
Takaiskari vuotaa :¨( menee sitten ne vaihtoon seuraavaks.
Vaihda tasonsäätöön, niin loppuu ongelmat.
Holmbergi suositteli Monroen iskareita, jotka säätyy kuorman mukaan...näitä varmaan tarkoititkin ?
Ilmeisesti edessä on vakionakin paremmat iskarit kun takana. Takana on jotkut "opel"-versiot.
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja essal »

Niin
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja foppa »

voihan nenä
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja essal »

5D=wagon?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Liekö vain ollut aikaisempien kanssa tuuria vai eivätkö nykytermarit kestä paria-kolmea vuotta pitempään? Omassakin tahtoo lämpömittarin neulalla olla potenssiongelmia. :P

Mites, joutuuko Femmassa termarin vaihdon myötä lisäämään jäähdytysnestettä? Meinaan, että uskaltaako viedä muualle kuin marmoritiskille, jotteivät ihan vääriä nesteitä sotke sekaisin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Voikohan tossa anturissa olla vaan "pieni vika" ?

Viimmekesän lomareissulla teki temput ekan kerran ruotsinmaalla jonkun köpingin
kohalla moottoritienopeudessa kun huomasin että lämpöviisari oli tippunu alas, ajelin levikkeelle ja kuullostelin
että ei ainakaan vielä oo kone kaput>> moottori sammuksiin ja uusintatartti pikku tauon jälkeen, moottorilämmöt mittarin mukaan normaalit. (ei vielä ollu SID infoa)

Nyt sitten kotimaan reisulla tekin kerran saman, kesken ajon huomasin että viisari alhaalla>>ajo p-paikalle kone sammuksiin ja uusinta startin jälkeen lämmöt normaalissa,
myös SID infon mukaan...

Kolmas kerta tuli sitten viikko edellisestä, huomasin että viisari roikkuu hieman, laitoin SID infon päälle näytti 72-83, kunnes hetkenpäästä pompsahti näyttämään 106 ja välitön vilkaisu viisariin ja ehdin näkemään juuri kun viisari tippui alas.
Uusinta tartin jälkeen lämmöt normaalit viisarin ja SIDin mukaan.

Onko 106 maksimi näyttämä joka tulee kun menee anturi tiltille ?
Moottorin vikavaloja tai ilmoituksia SID infoon ei ole tullut minkäänlaisia.
Kaikki kerrat ovat sattuneet kohtuu lämpöisellä ilmalla yli tunnin yhtäjaksoisen
ajon aikana.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

106 on trionicin limp home-arvo lämpömittarille jos se pätkäisee (ja tipahtaa nollaan mittaristossa) kun moottori on ollut jo lämmin. Anturi vaihtoon vaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: LÄMPÖMITTARI

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Työkaverin femmassa ilmeni seuraavaa vikaa: lämpömittari on noin klo 10 kohdalla, teng arvo sidissä 80-90. CE-valo syttyi ja fcod 278.
Anturi vai termari vaihtoon?
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Vastaa Viestiin