330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ? -FINAL EPISODE
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ? -FINAL EPISODE
Mitäs olette makselleet 210000 km huollosta merkkiliikkeessä ?
Kyselin tarjousta ja sain tuon summan.
Hinnasta pyysin jättämään öljyt ja suodattimen vaihtotöineen pois ( vaihdan ne itse kympin välein ) sekä airbagien silittelyt, nesteiden, valojen, rengaspaineiden ym. omasta mielestäni turhien tarkastuksien kohteet jotka käyn itse läpi useasti.
Totaali hintaa en edes kysynyt mutta tuo alennettu hinta oli siis 330 e
Ja autona 9-5 A5 -03
Kyselin tarjousta ja sain tuon summan.
Hinnasta pyysin jättämään öljyt ja suodattimen vaihtotöineen pois ( vaihdan ne itse kympin välein ) sekä airbagien silittelyt, nesteiden, valojen, rengaspaineiden ym. omasta mielestäni turhien tarkastuksien kohteet jotka käyn itse läpi useasti.
Totaali hintaa en edes kysynyt mutta tuo alennettu hinta oli siis 330 e
Ja autona 9-5 A5 -03
Viimeksi muokannut saabvector, Ma Huhti 19, 2010 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
..osat mukana hintatarjouksessa, käyttöhihna ja kaikki mitä tuohon huoltoon nyt manuaalin mukaan kuuluu..pois lukien ne öljyt ja silittelyt..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Jos kyseessä on ainoa iso huolto, eli mukana on käyttöhihnan vaihto ja työ tehdään merkkiliikkeessä niin ei paha.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Tyhmähkö kymysys, mutta mitä toi abs-silittely mahtaa tarkottaa?
Ahdonvoimaa
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Miksi yleensä kysyt liikkeestä 210tkm huoltoa jos et anna kuitenkaan niiden tehdä mitäänsaabvector kirjoitti:Mitäs olette makselleet 210000 km huollosta merkkiliikkeessä ?
Kyselin tarjousta ja sain tuon summan.
Hinnasta pyysin jättämään öljyt ja suodattimen vaihtotöineen pois ( vaihdan ne itse kympin välein ) sekä airbagien silittelyt, nesteiden, valojen, rengaspaineiden ym. omasta mielestäni turhien tarkastuksien kohteet jotka käyn itse läpi useasti.
Totaali hintaa en edes kysynyt mutta tuo alennettu hinta oli siis 330 e
Ja autona 9-5 A5 -03
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Asiakashan sen päättää mitä tehdään, mutta ei meikäläiseltä huollon leimaa tollasesta kirjaan tippuisi.
900c 2d -89 (semi käyttis)
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Wagonisti kirjoitti:Tyhmähkö kymysys, mutta mitä toi abs-silittely mahtaa tarkottaa?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ex Passattieni huolto kohteisiin kuului " turvatyynyjen ulkopuolinen tarkastus ".
Kysyin huoltopäälliköltä että mitä se tarkoittaa ja sain vastaukseksi että : tarkastamme turvatyynyt ulkopuolisesti siten että kämmenellä tunnustelemme mm. ratin / vänkärin puolen koelaudan ja etupenkkien kyljet .
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
En kai sanonut etten anna tehdä mitään. Minun arvoihini ei vaan mahdu että maksan huoltomiehelle joka tarkastaa pissa pojan / jäähdytin nesteen / rengaspaineet / palaneet polttimot / pyyhkijöiden kunnon ym. ja veloittaa siitä ( VW.n merkkihuollossa 55 euroa ).jyyrä kirjoitti:Miksi yleensä kysyt liikkeestä 210tkm huoltoa jos et anna kuitenkaan niiden tehdä mitäänsaabvector kirjoitti:Mitäs olette makselleet 210000 km huollosta merkkiliikkeessä ?
Kyselin tarjousta ja sain tuon summan.
Hinnasta pyysin jättämään öljyt ja suodattimen vaihtotöineen pois ( vaihdan ne itse kympin välein ) sekä airbagien silittelyt, nesteiden, valojen, rengaspaineiden ym. omasta mielestäni turhien tarkastuksien kohteet jotka käyn itse läpi useasti.
Totaali hintaa en edes kysynyt mutta tuo alennettu hinta oli siis 330 e
Ja autona 9-5 A5 -03Jos autosi siis käytännössä tarvitsee vain käyttöhihnan vaihdon niin tilaa osat vaikka englannista ja teetä työt vaikka jossain pienessä pajassa niin hinta voi olla vähän huokeampi. Mutta sinänsä ei tuo 330€ nyt hirveän paha ole mutta voi olla että tuon hihnan vaihdon voit saada 200-250€ osineen jossain pajassa.
Pointtina siis että jos itsekkin osaa..
On kysytty myös pajan hintoja, mm. AD.n hinta oli 25 euroa vähemmän.
Henkilökohtaisesti maksan tuon 25 euroa mieluummin merkkiliikkeeseen eikä aukoton merkkihuolto ketju katkea.
Niin ja mitä leimoihin tulee niin Saabin huoltopäällikkö on ottanut kopiot omista ostamistani öljyien ja suodattimen kuitista, liittänyt huoltoraporttiin ja lyönyt leiman
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Samaa tuumailin. Eikö "hihnanvaihtohuoltoon" kuulu myös muutamat uudet rullat?peinu kirjoitti:Jos kyseessä on ainoa iso huolto, eli mukana on käyttöhihnan vaihto ja työ tehdään merkkiliikkeessä niin ei paha.
-hihna 27,-
-urarulla 27,-
-ohjainrulla 18,-
-kiristimen rulla 21,-
Rikun hinnat osille, mutta eihän noita yhden Nortin palaessa vaihdeta, ei vaikka sinne tälläis lyhyen vinkuhihnan
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Kävinpä vapaita huolto aikoja kyselemässa ja sainkin vähän halvemman tarjouksen merkkiliikkeestä
313 euroa, osat 158 e ja työt 155.
hinnasta puuttuu öljyt ja öljysuodatin.
Mitenkäs se on tuon käyttö hihnan kanssa.
Sanoivat että asentavat lyhyen joka on ollut suosituksena jo vuosia ?
Yksi rulla kuulemma ohitetaan, mutta jotkut kertovat että lyhyt hihna vinkuu ja on huonompi ?
313 euroa, osat 158 e ja työt 155.
hinnasta puuttuu öljyt ja öljysuodatin.
Mitenkäs se on tuon käyttö hihnan kanssa.
Sanoivat että asentavat lyhyen joka on ollut suosituksena jo vuosia ?
Yksi rulla kuulemma ohitetaan, mutta jotkut kertovat että lyhyt hihna vinkuu ja on huonompi ?
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
No niin, siinä se merkkihuollon tietämys täälläpäin konkretisoituu !Mimmi kirjoitti:Pyydähän lukemaan uusimmat TSBt, jossa kehoitetaan laittamaan taas pitkä hihna.
Huoltopäällikkö varmisti asian vielä varaosa päälliköltä kun olin toista mieltä, väittämään ei uskaltanut käydä kun ei ollut 100 % tietoa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyselivät että onko minulla se yksi ylimääräinen rulla kiinni ja sitähän ei sitten tarvitse tilatakaan kun asennetaan "uuden suosituksen" lyhyt hihna ja rulla ohitetaan !
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
..Jäipä tuossa mainitsematta että kyselin lämmönvaihtimen solenoidia eikä merkkiliikkeen tiskillä tiedetty / löydetty koneelta osaa.
Jos jollain olisi sen varaosanumeroa ?
Jos jollain olisi sen varaosanumeroa ?
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
ja se lyhyt hihna aiheuttaa semmoisen oikein mukavan pärisevän äänen kun ohjausta kääntelee. Meille aeroon vaihdettiin huollossa moinen, ja eipä sitä montaa päivää kestänyt kuunnella, kun vein takaisin, ja vaadin sen pitkän hihnan tilalle.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Itse vaihdoin 114tkm kohdalla juuri 3 rullaa ja pitkän hihnan.
Totuus oli että ainoastaan yksi rulla oli vaihdon tarpeessa, vasemman ylänurkan joka on kaikkein helpoin vaihtaa. Kaikki laakerit olivat ehjiä ja hyväkuntoisia.
Noh, josko nyt menis sitten 100tkm muut osat, mutta vas.ylänurkan pikkurulla kyllä vaikutti 50tkm välein vaihdettavalta. Kehä halki ja hulvaton välys kehän ja laakerin välissä.
Mutta, sanotaanko että sen verta ahdas rako vaihtaa noi muut rullat että siitä riemusta melkeen maksaa jo sen 200euroa. Jos ei olis ollut tallia + hyviä työkaluja niin en lähtis itse vaihtamaan. Kädet sain naarmuille silti.
Riskinähän tossa on että se kiristimen alurunko halkeaa, jos se posahtaa niin sitten homma eskaloituu ja 200ecua työstä onkin taas vähemmän. En tiedä kuinka vaikea tuota kiristintä itsessään on vaihtaa, mutta PCS:stä otin koko setin + extra hihnapyörän vanhaan kiristimeen. Lopputulos oli että uusi kiristin jäi varaosaksi.
Totuus oli että ainoastaan yksi rulla oli vaihdon tarpeessa, vasemman ylänurkan joka on kaikkein helpoin vaihtaa. Kaikki laakerit olivat ehjiä ja hyväkuntoisia.
Noh, josko nyt menis sitten 100tkm muut osat, mutta vas.ylänurkan pikkurulla kyllä vaikutti 50tkm välein vaihdettavalta. Kehä halki ja hulvaton välys kehän ja laakerin välissä.
Mutta, sanotaanko että sen verta ahdas rako vaihtaa noi muut rullat että siitä riemusta melkeen maksaa jo sen 200euroa. Jos ei olis ollut tallia + hyviä työkaluja niin en lähtis itse vaihtamaan. Kädet sain naarmuille silti.
Riskinähän tossa on että se kiristimen alurunko halkeaa, jos se posahtaa niin sitten homma eskaloituu ja 200ecua työstä onkin taas vähemmän. En tiedä kuinka vaikea tuota kiristintä itsessään on vaihtaa, mutta PCS:stä otin koko setin + extra hihnapyörän vanhaan kiristimeen. Lopputulos oli että uusi kiristin jäi varaosaksi.
99T-museopeli
Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ?
Noihan on loppujen lopuksi aika helppo tarkistaa. Sen moottorituen vain joutuu irroittamaan.
Sillähän sitä pääsee turvallisesti vaihtovälin, kun määräajoin katsoo että missä mennään. Samahan pätee kaikkeen. Kyllähän ne moottoritkin paukkuu kun ei tarkisteta että onko öljyjä/glykolia koneessa lainkaan. Ja jos bensa loppuu niin se vasta sääli onkin.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ja jos niitä tarkistelee niin ne tarkistuksethan sen vaihtovälin määrää, ei hihavakiot. Omassa tapauksessa tosiaan matkan katkeaminen oli lähellä tuon originaalinkin rullan kanssa.
Sillähän sitä pääsee turvallisesti vaihtovälin, kun määräajoin katsoo että missä mennään. Samahan pätee kaikkeen. Kyllähän ne moottoritkin paukkuu kun ei tarkisteta että onko öljyjä/glykolia koneessa lainkaan. Ja jos bensa loppuu niin se vasta sääli onkin.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ja jos niitä tarkistelee niin ne tarkistuksethan sen vaihtovälin määrää, ei hihavakiot. Omassa tapauksessa tosiaan matkan katkeaminen oli lähellä tuon originaalinkin rullan kanssa.
9-5T kirjoitti:200000km välein olen remmin ja orkkis rullat vaihtanut, välystä ei ole rullissa ollut havaittavissa joten jos on loppu lienee tarvike, valmistusvikainen tai sitten kilometrit ei olekkaan syyllisiä hajoamiseen.
VAikka rullassa ei olisikaan huomattavissa vaihtotarvetta voi se loppua seuraavalla pätkällä ja katkaista hihnan jolloin kannattaa miettiä säästikö oikeassa paikassa.
99T-museopeli