Jäätynyt käsijarru, ESP/ABS/jarruvikavalo syttyi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Barney74
"Turbo"

Jäätynyt käsijarru, ESP/ABS/jarruvikavalo syttyi

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Joo, eli töistä kun lähdin niin olin sit vetässyt käsijarrun päälle, oon tässä lueskellut, että näemmä ei niin pitäis 9-5:ssa tehdä talvella. :mrgreen:

Lähdin siitä kotia päin ja jarru tuntuivat olevan ihan jumissa, no pakko oli liikennevirran mukana mennä kun ei päässyt missään pysähtymään. Heti lähdön jälkeen sytytti siis ESP:n, ABS:n ja jarrun vikavalon, huomiokolmion sekä SIDistä kuului se pimpeli pompeli. Jarrut kyllä sitten vähän ajon jälkeen vapautuivat, mutta varoitusvalot loimuavat edelleen, vaikka virrat on ollu 2 krt pois päältä, startissa syttyy aina uudelleen.

Uudehko hankinta on tuo 9-5, joten ei kauhiasti oo vielä vika kokemusta tuosta. Veikkauksia tai tietoa otetaan vastaan, että mitäköhän tuosta nyt on hajonnut vai olisko niin hyvä tsägä, että kun auto on nyt yön yli lämpimässä tallissa niin kaikki taas aamulla pelittää? Sitä ainakin ite toivon. Otin vielä varmuudeksi akun kengän irti josko tuo nollaisi "rekisterin", sitä en tiedä...

kulkuneuvo on siis vuoden 2002(3) farkkumalli 2,0T
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
J.V.A
"Hirsch"

Re: Jäätynyt käsijarru, ESP/ABS/jarruvikavalo syttyi

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Barney74 kirjoitti:Joo, eli töistä kun lähdin niin olin sit vetässyt käsijarrun päälle, oon tässä lueskellut, että näemmä ei niin pitäis 9-5:ssa tehdä talvella. :mrgreen:

Lähdin siitä kotia päin ja jarru tuntuivat olevan ihan jumissa, no pakko oli liikennevirran mukana mennä kun ei päässyt missään pysähtymään. Heti lähdön jälkeen sytytti siis ESP:n, ABS:n ja jarrun vikavalon, huomiokolmion sekä SIDistä kuului se pimpeli pompeli. Jarrut kyllä sitten vähän ajon jälkeen vapautuivat, mutta varoitusvalot loimuavat edelleen, vaikka virrat on ollu 2 krt pois päältä, startissa syttyy aina uudelleen.

Uudehko hankinta on tuo 9-5, joten ei kauhiasti oo vielä vika kokemusta tuosta. Veikkauksia tai tietoa otetaan vastaan, että mitäköhän tuosta nyt on hajonnut vai olisko niin hyvä tsägä, että kun auto on nyt yön yli lämpimässä tallissa niin kaikki taas aamulla pelittää? Sitä ainakin ite toivon. Otin vielä varmuudeksi akun kengän irti josko tuo nollaisi "rekisterin", sitä en tiedä...

kulkuneuvo on siis vuoden 2002(3) farkkumalli 2,0T
Toivoa sopii että nuo valot häviäisivät ja ehdottomasti uudet alkuperäiset käsijarruvaijerit välittömästi autoon! Täytyyhän autossa toimiva käsijarru olla.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vastaa Viestiin