Saabin tyyppivikoja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab 9-5 AERO -05
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2009 22:12

Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja Saab 9-5 AERO -05 »

Onko muilla ongelmia Saabin vaihdelaatikon kanssa. Tiedän että se on Saabin tyyppiongelma mutta pikkasen ottaa pannuun kun olis tosi kiire vetää pakki päälle ja sehän ei Tottele. t. hiihtäjätyttö
rele
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 12:56
Paikkakunta: Turku

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja rele »

Kun täällä kyselee asioista niin kannattais laittaa aina kunnolla tietoa autosta. Vois olla että saa parempia vastauksia. =( vähemmän vinoiluja) :lol:
Siis esim. ajetut kilometrit,vuosimalli, ym. En oikein allekirjoita noita tyyppivikoja.
Onko manuaali Vai "tomaatti" ?
# 3904 9-5 vm. 2001 KA
Saab 9-5 AERO -05
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2009 22:12

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja Saab 9-5 AERO -05 »

Auto on Saab 9-5 AERO-05 manuaalivaihde. On kiva että haluat piristää päivääni lähettämällä noin iloisen hymynaaman. Toivon kuitenkin että Saabin taru kaikista vastoinkäymisistä jatkuu ja Spyker ottaa oikean suunnan lähtiessään luotsaamaan Saabia eteenpäin.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Onko hankalaa siis vain kun yrittää pakkia nopeasti?
Kieltämättä Saabin laatikko ei ole ihan kaikkein sulavakäytöksisin, muttei se nyt mikään tyyppivika ole.
Jos toiminta muuten suht normia voisit alkuun kokeilla vaihteistoöljyjen vaihtoa, varsinkin jos ajettu jo enemmän.
On noita hajonnutkin, joten ei aivan poissuljettu vaihtoehto. Haulla löytyy muutamia vastaavia tapauksia, joista saattaisi olla apua.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
eeskola
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja eeskola »

Jos pakki menee rauhallisemmilla liikkeillä nätisti ilman rusahduksia tai muita, en jaksaisi olla asiasta kovinkaan huolissani. Vaihteistoöljyllä voi olla vaikutusta tai sitten ei. Kytkimen kunnollinen irrotus tietysti on tärkeää vaihteiden kytkeytymisen kannalta.

Se laatikko ei ole kyllä koskaan ollut kovin sulava. Sitä ei oikein kannata verrata siihen, miten vaikka noiden uudempien volkkarinsukuisten tai melkein minkä tahansa vuotisen BMW:n laatikoita voi käsitellä.

E
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja A.L. »

meillä kun alkoi tuo kytkin oirehtia niin pakki ei joko mennyt heti päälle tai sitten meni pienellä sivuäänellä. Yleensä silloin meni helpoiten kun pökkäsin jonkun 1-5 väliltä pesään ja sirten pakille. Tällöin kytkin irroitti ja pakki meni hampaalle.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Oikeastaan turha edes haaskata uutta öljyä pelkästään vaihtamisen ilosta, se ei poista selvää vikaa.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja A.L. »

KN/Lieto kirjoitti:Oikeastaan turha edes haaskata uutta öljyä pelkästään vaihtamisen ilosta, se ei poista selvää vikaa.
tähän en minäkään uskonut kuukausi sitten. Ja en kyllä usko täysin vieläkään :) .
Oli Vo..vo B10m ZF automaattilaatikolla jääny tien poskeen. Syynä se että heitti vaihteen pois päältä ja uudestaan se ei mennyt päälle. Tuotiin auto hinaamalla hallille ja uuden öljyt laatikkoon. No autohan lähti liikkeelle. Nyt ajettu tuon jälkeen 10 tkm ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Mutta kaippa se joskus lasahtaa sitten kunnolla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja mestari »

jep niin hajoaa ainakin kaverilla, maksoi volvolla laatikon vaihto töineen peruskunnostettuun jonkun 3.800 jörröö
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Nelosen kautta pakille, niin ei rutise, eikä sitä tarvi edes perillä käyttää. :)
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

KN/Lieto kirjoitti:Oikeastaan turha edes haaskata uutta öljyä pelkästään vaihtamisen ilosta, se ei poista selvää vikaa.
Ei selvää vikaa poistakaan, jos laatikossa on VIKA. Mutta ongelmia tulee siitäkin jos sisällä on täysin loppuunajetut öljyt.
Oman auton laatikko alkoi toimia paljon jouhevammin kun 200 tkm kohdalla vaihdettiin vaihteistoöljyt. Tosin, kaikki vaihteet menivät päälle, joten kyse ei ollut viasta.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Saabin tyyppivikoja

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Itse vaihdatin edelliseen aeroon vaihteistoöljyn 70000 kohdalla ja laatikko pelasi huomattavasti sujuvammin sen jälkeen. Toki jos on käsitelty huonosti ja vikaa tai ajettu paljon ei korjaannu, mutta tuo on halpa konsti kokeilla paraneeko toiminta.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vastaa Viestiin