2005 / 2006 Facelift Erot kojetaulussa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
b20
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 11:38

2005 / 2006 Facelift Erot kojetaulussa

Viesti Kirjoittaja b20 »

Onko uudemmassa mallissa muuta "plusssaa" kuin MP3 tuki soittimessa. Miinuksena on uusi kirkas LCD-väritys sekä modernimpi ulkonäkö johon varmaan tottuu. Nopeusmittari ei one enää skaalattua asteikkoa.

Jotenkin tuo vanhempi kojelauta tuntuu "tutummalta" saabiin oransseine mittareineen. Pelaako night-panel/SID yms kuten ennenkin?

Entäs saako perus Premium 80 päivitettyä Premium150 jälkikäteen. Vanha AS2 soi paljon paremmin kuin tuon Premium 80.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: 2005 / 2006 Facelift Erot kojetaulussa

Viesti Kirjoittaja JKen »

+ SID paremmassa paikassa ja käyttö helpompaa
- ei näy mihin ACC puhaltaa AUTO-asennossa

(01:seen verrattuna)
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 2005 / 2006 Facelift Erot kojetaulussa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Uuteen kojelautaan tottuu nopeasti. SID on tosiaan selvästi paremmassa paikassa ja ainakaan toistaiseksi en ole kuullut vastaavista näyttövioista kuin vanhemmassa versiossa. Ilmastoinnin käyttöpaneeli selkeämpi ja soittimen MP3-tuki sekä AUX-inputti käteviä. Night Panel toimii kuten vanhakin, mutta nopeusmittarissa pysyy valot koko asteikolla.

Audio on päivitettävissä, mutta ainakaan Saabin tiskiltä ei osia kannata ostaa, ovat törkeän hintaisia. Halvemmaksi tulee rakentaa oikeasti hyvä audiojärjestelmä kunnon laitteilla jossain autohifipajalla...

Eski
b20
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 11:38

Re: 2005 / 2006 Facelift Erot kojetaulussa

Viesti Kirjoittaja b20 »

Niinpä tuohon uuten on jo ruvennut tottumaan sen verran että kelpaisi jo. Himmeneekö LCD-vihreä valo mittarinhimmentimestä, näyttä päivänvalossa todella "liaan" kirkkaalta. Night-panel:lla sai kyllä pois kokonaan.

Tuosta audiopäivityksestä, onnistuuko siis ihan standardi-ovi kaittimilla eteen 6.5 " + keskikaiutin sekä normaali RCA-vahvistemella. Saako keskikaiutinta käyttöön jo perusmankalla jos vain pistaa kaiuttimen paikalleen vai vaatiiko SAAB:in premium 150 vahvistimen. Premium 80:sta kun tuntuu puuttuvan bassot kokonaan ja tilavaikultema edesta (keski-surround). Noita saabin omian osia löytyy näköjään SDCC:sta aika kohtuu hinnalta kun tietäisi vain mitä poimia ja tarvitseeko itse soitin päivittää premium 150 vahvistinta varten.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: 2005 / 2006 Facelift Erot kojetaulussa

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Äkkiä tuohon uuteen näkymään tottuu ainut että tyyli ei ole sellaista kuin tuon luokan autossa pitäisi olla vrt saksalaiset premiun autot. Vanhassa kojelaudassa oli uutena 1997 tyylikkyyttä enemmän, uusi rattikin otettu 9-3, jolloin tuo keskiö näyttää harmaan halvalta vieläkin omaan silmään, plussana pienempi koko. Myös soitipaneeli halvan näköinen ns paremman luokan autoon, itsellä tehtaan navi jolloin näyttö sopii paremmin tyyliin. Myös tuo premiun 200 soi huonommin kuin AS3 vanhassa autossa eli ovat huonontaneet todennäköisesti kaiuttimia, onko kukaan tutkinut. Tuo perussoitin on aivan onneton kuten totesit, pitäisi olla vähintään premiun 150. Kirjoitin äänentoiston huononemisesta jo 2006 vuonna kun kävin eka kerran koeajamassa kiilusilmää, mutta toki jotain on paremminkin kuten tuo ajotieturi.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Peetu
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 16:25
Paikkakunta: T:la

Re: 2005 / 2006 Facelift Erot kojetaulussa

Viesti Kirjoittaja Peetu »

Mimmi kirjoitti:Minulla on sama (navi)soitin sekä my-01:ssä että my-08:ssa.
Jos meinaat konsernisoittimen vaihtaa toiseen, muista erottaa soitin, muuten saat mm. SRS herjoja väylän peikkoillessa.
Tarvikesoittimen kanssa poistuu sitten mm. ajatusmahdollisuudet kokonaan.

+ parempi SID paremmassa paikassa
+ pelkääjän jalkatilan kyljessä oleva verkkotasku vakiona
+ Pienenpikehäinen ratti
- kuskin tyynyn ulkonäkö
- ACC:n näytön puuttuminen
- ACC:n yksi/kaksialuejaon poistuminen (aina kaksialueinen ACC)
- nopeusmittarin jako ja sen osittaisvalaistuksen puute
- mittariston taustavalaistuksen väri
Ei kai tuota kuskin tyynyä kukaan ehdi kovin montaa millisekuntia yhdellä kertaa katselemaan. :twisted:
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050

Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Vastaa Viestiin