Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
No kyllä se huohotin kannattaa päivittää joka tapauksessa. Tuuristahan se on kiinni tietenkin toimiiko se vai ei, mutta ei se päivitys niin kallis tai vaikea asentaa ole että kannattaisi ottaa riskiä.
Se melko harmiton smetana öljytikun putkessa ei ole se merkittävin asia huohottimen toiminnassa vaan kovan karstan kertyminen.
Se melko harmiton smetana öljytikun putkessa ei ole se merkittävin asia huohottimen toiminnassa vaan kovan karstan kertyminen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
joo hinta ei ole se mikä estää, vaan kokeilun halu
ja tänään töissä asensin tuollaisen päivityksen yhteen femmaan eli ei siitä ole kiinni. ajatus on käynyt jos tekisi oman huohotuksen femmaan. en tosin tiedä miten mutta olisi kiva kokeilla.

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Kyllä tuolla käytöllä on varmasti ihan oleellinen merkitys. Tuo mun vessa on ennen mua ollut lähipiirissä n. 200 tkm ajan ja siinä oli mulle tuloon pari vuotta sitten asti se ihan ensimmäinen huohotinversio paikallaan.scorpio_88 kirjoitti: eli vaikuttaako tuo ajotyyli tuohon huohottimen toimintaan? en ole vielä kertaakaan ajanut niin ettei kone olisi lämmennyt kunnolla ja ajan aika raskaalla kaasujalalla. ja pakkasta on ollut parhaimmillaan -30c ja ei mitään ongelmia. oma päätelmä tähän huohotin-ongelmaan on öljynvaihto-välit ja ajotyyli/koneen lämpimäksi ajo. en vaihda huohotinta ennenkuin se jäätyy tai alkaa ilmestymään maitokahvia. mitäs mieltä raati on tähän?
Masiinalla on ajettu > 90 % kilometreistä (vauhdikasta) pitkää matka-ajoa kone lämpimänä. Ensimmäiset n. 200 tkm ajettu merkkihuollon öljyillä ja vaihtoväleillä (20 tkm). Sen jälkeen omahuollolla ja noin 10 tkm väleillä öljyinä erimerkkisiä peruslaadukkaita synteettisiä öljyjä. Koskaan ei ole masiina tehnyt smetanaa, vaikka asiaa on seurailtukin.
Laitoin kuitenkin varmuuden vuoksi masiinaan huohotinpäivityksen. Sillä oli se vaikutus, että sen jälkeen imupuolelle ei tullut enää oleellisesti lainkaan öljyä ahtimelta. Vanhan huohottimen aikana imuputkessa ja kaasuläpällä oli hiukan öljyä. Masiinassa on alkuperäinen Garrett paikallaan (308 tkm), mutta siihen varmaan tulee kesällä huoltosarja sisään, koska se saattaa hiukan päästää pakopuolelle öljyä. Öljynkulutus kokonaisuudessaan kohtuullinen näin paljon ajetulle (~0.5 l/10 tkm). Jakopää on alkuperäinen ja ihan siistiääninen. Venttiiilikopan alla on ihan siistiä.
E
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
*Helpotuksen huokaus*
Tänään selvisi homma.
Ensi tiistaille sovittu huohotinpäivitys olisi pitänyt teetättää vähän aiemmin
Eli tukossahan se. Tuon jäljiltä koneen "siivoaminen", päivitys, uusien nesteiden ja öljyjen laitot ja pesut, sekä 130 000 määräaikaishuolto tuli samaan pottiin. Turbokin oli aukaistu ja tsekattu, todettu toimivaksi peliksi. Kaikkineen kukkaro keveni alle tonnilla.
Juuri ennen pakkasia käytin tuon pelin paikallisessa (Joensuu) Autotalo Laakkosen huollossa (vaihtoauton takuutyöksi meni vielä) kun jäähdytinnesteet tipahteli. Paikkasivat systeemin ja laittoviat "uudet nesteet sisään". Olikin pakkaskestävyyttä jopa huikeat -14°c. Ilmankos meinasi vähän hyytyä kovimmilla pakkasilla. Way to go, Laakkonen. Eli kannattaa siis itse vielä tarkistella takuutöiden jälki, ainakin tuossa lafkassa. Mutta tuskin tuonne autoani koskaan edes tarjoankaan.
Semmoista siis tällä osastolla. Jos vaikka illalla ottaisi treenien päälle oluen, tai kaksi.
ps: 900c on muuten aika naseva peli
9-5 seisomaan ja tuolla ajelen lopputalven 
Tänään selvisi homma.
Ensi tiistaille sovittu huohotinpäivitys olisi pitänyt teetättää vähän aiemmin

Eli tukossahan se. Tuon jäljiltä koneen "siivoaminen", päivitys, uusien nesteiden ja öljyjen laitot ja pesut, sekä 130 000 määräaikaishuolto tuli samaan pottiin. Turbokin oli aukaistu ja tsekattu, todettu toimivaksi peliksi. Kaikkineen kukkaro keveni alle tonnilla.
Juuri ennen pakkasia käytin tuon pelin paikallisessa (Joensuu) Autotalo Laakkosen huollossa (vaihtoauton takuutyöksi meni vielä) kun jäähdytinnesteet tipahteli. Paikkasivat systeemin ja laittoviat "uudet nesteet sisään". Olikin pakkaskestävyyttä jopa huikeat -14°c. Ilmankos meinasi vähän hyytyä kovimmilla pakkasilla. Way to go, Laakkonen. Eli kannattaa siis itse vielä tarkistella takuutöiden jälki, ainakin tuossa lafkassa. Mutta tuskin tuonne autoani koskaan edes tarjoankaan.
Semmoista siis tällä osastolla. Jos vaikka illalla ottaisi treenien päälle oluen, tai kaksi.
ps: 900c on muuten aika naseva peli


Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Kuulostaa hieman samalta kuin työkaverin case.
Pakkasilla tuuppasi öljyt koneeseen, lopullinen syy vielä selvittämättä kun auto seisoo merkkiliikkeen pihassa Lappeenrannassa.
Liikkeen tuomio tutkimatta, uusi puolimoottori, hintalappu 7000€.
Kaveri tuumasi liikkeelle että näpit irti autosta, senjälkeen hinta-arvio putosi 1000€:oon ja diagnoosi muuttui turbon paluuputken tukokseksi ja korjausehdotus turbon vaihdoksi
Autolle ei annettu edelleenkään lupaa tehdä mitään.
Perhana kun tuo Lpr on niin kaukana, ei kehtaa lähteä tutkimaan tilannetta.
Pakkasilla tuuppasi öljyt koneeseen, lopullinen syy vielä selvittämättä kun auto seisoo merkkiliikkeen pihassa Lappeenrannassa.
Liikkeen tuomio tutkimatta, uusi puolimoottori, hintalappu 7000€.
Kaveri tuumasi liikkeelle että näpit irti autosta, senjälkeen hinta-arvio putosi 1000€:oon ja diagnoosi muuttui turbon paluuputken tukokseksi ja korjausehdotus turbon vaihdoksi

Autolle ei annettu edelleenkään lupaa tehdä mitään.
Perhana kun tuo Lpr on niin kaukana, ei kehtaa lähteä tutkimaan tilannetta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Autoliike sai tahtonsa läpi ja vaihtoi turbon ja sen öljyputket.
Diagnoosina voitelunpuutteessa hajonnut turbo.
En malta odottaa, että saan osat nähtäväkseni
Diagnoosina voitelunpuutteessa hajonnut turbo.
En malta odottaa, että saan osat nähtäväkseni

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Onko OG900 pakosarja moottorin vasemmalla vai oikealla puolella ?9-5T kirjoitti:Tarttiskohan tämä juttu jakaa uudeksi esim. "perusasoita moottorista aloittelijoille" joissa voisi sitten aloittaa tunnistamaan moottorin etu ja takapäät.
ALFISTI kertoi mikä hänen koneessaan oli hajonnut eikä sitä olisi selvemmin voinut kertoa.
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
No, joo.9-5T kirjoitti:Tämä talvi on hajoittanut useita turboja 9-5:sta päivittämättömän huohottimen jäädyttyä.MacTurbo kirjoitti:Diagnoosina voitelunpuutteessa hajonnut turbo.
En malta odottaa, että saan osat nähtäväkseni
Samalla tietenkin täytyy korjata itse syy eli huohotin päivitys tai sellaisen putsaus ja venakopan putkien avaus. Öljysihti kuuluu todellisten työhönsä uppoutuvien ammattilaisten ohjelmaan ahdinta vaihtaessa(esim. merkkihuolto raiso, uki, laitila...)
Nyt on vaihdettu ja roskalavalta poimittu turbo nähty.
Turbossa parin millin säteittäisvälys ja sisuskalut öljyn peitossa, myös imupuoili ja pakosarjan laippa.
Öljysihdin tai huohottimen puhdistuksesta ei ollut mainintaa vaikka työ oli teetetty merkkikorjaamolla.
Jälleen yksi naula merkkikorjaamojen arkkuun.
Johtopäätökset voi kukin tehdä itse, remontti kustansi 1600€.
Autoon tehtävä pikaisesti huohotinpäivitys ja irroitettava venakoppa jotta selviäisi mahdollinen karstaongelma

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
En ole merkkihuoltoja vastaan, tietenkään, mutta täälläpäin noita huonoja esimerkkejä on liian kanssa.9-5T kirjoitti:Oletko merkkihuoltoja vastaan, vaikka heistä on hyviä kokemuksia kun kukaan muu ei enää osannut auttaa.MacTurbo kirjoitti:Jälleen yksi naula merkkikorjaamojen arkkuun.
Eikä asiansa osaavaa tahdo Saabin lipun alta löytyä tässä maakunnassa.
Nostan hattua asentajalle joka ymmärtää näitä vehkeitä, mutta täälläpäin saa kulkea enimmäkseen hattu päässä.
Itävehkeitä täällä kyllä osataan korjata, ja naisia väheksyä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Se on kyllä vähän ikävää, että vaikka vain 90% noista merkkikorjaamoista on täyttä soopaa, niin ne pilaa niitten kaikkien maineen 

#3272
Re: Yhden levinneen 2,3t:n seurantaketju
Juuri näin, kun muistelee muiden kommentteja mm. LänsiautostaPola kirjoitti:Se on kyllä vähän ikävää, että vaikka vain 90% noista merkkikorjaamoista on täyttä soopaa, niin ne pilaa niitten kaikkien maineen

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."