9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Lievää mielenkiintoa päivittää tähän tällähetkellä uusimpaan vintsaan.
Tuleva uusi vintsa kiinnostaisi kyllä enemmän, muttei taida paukut riittää siihen :cry:

Mitä mieltä käyttäjät ovat... kokemuksia ja vinkkejä kaivataan :
- onko sisä ja ulkomitat vanhaan 9-5:een verratuna pienemmät kun näyttää ainakin sirommalta ja pienemmältä kuin vanha malli (takapenkin tilat) ?
- automaatti/manuaali kumpi paree ..itse kiinostusta tomaattiin ?
- huollot/huoltovälit..onko samat kuin ennenkin ?
- onko vanhan vintsan huohotin/moottoriongelmista päästy eroon ?
- mittaristo yms.näytöt+sid eivät aluksi miellytä ulkoiselta olemukseltaan, mutta toimivuus käytössä ?
- varusteet vector/linear erot..onko esim. xenonit vakiona vai lisävarusteina esim. vectorissa ?
- 2,0t koneiset saanee päivitettyä etanolille(biopower), mutta onnistuuko 2,3t:llä ja vaatiko muuta kun ohjelmapäivityksen ?

Siinä muutama pikku mieltä askarruttanut kymysys aluksi käyttäjille :?:
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

sid toimii hyvin ja ehdottomasti tomaatti, itsellä on ja pelittelee todella hienosti ... takapenkin tilat ovat hyvät isompikin ihminen mahtuu istumaan edessä sekä takana
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

georgahti kirjoitti:noilla leveysasteilla ehdottomasti manuaalilaatikko. automaatti ei kestä vääntöä tarpeeksi, joten hyötyteho moottorista maagilla maksimissaan noin 250 kaakkii. ja sehän ei riitä mihinkään.
Kyllähän tuo hirsch kertoo, että 400Nm kestää huoletta automaattiaski ja näin ollen 300hp alkaisi olemaan tehoja. Kelle riittää, kelle ei, yleensä kuitenkin siitä edellä olevasta riisikiposta pääsee ohi riittävän ripeästi. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

En tiedä minkä tehoista autoa etsit. Edellinen käyttöauto oli 9-5 Aero Automaatti + Stage 3. Nyt on 9-5 Aero Manuaali + Hirsch:n 300hv setti. Hirsch:n väännöt hillitymmät kuin Stage 3:sessa, joten saattaisi olla että Automaatti toimisi paremmin Hirsch:n kanssa. Manuaali on ihan ok tässä kokoonpanossa, vaihtaa ainakin siinä kohtaa missä kuski haluaa :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

georgahti kirjoitti:noilla leveysasteilla ehdottomasti manuaalilaatikko. automaatti ei kestä vääntöä tarpeeksi, joten hyötyteho moottorista maagilla maksimissaan noin 250 kaakkii. ja sehän ei riitä mihinkään.

on sitä tähänkin asti vakiolla keritty :roll:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
hertja-1
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 18, 2008 21:51

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja hertja-1 »

Mimmi kirjoitti: BioPowerin päivityksen saa myös 2,3 versioon.
Huutelen tähän väliin:

Saako Biopower-päivityksen teetettyä ongelmitta myös yli 100 tkm ajettuun v 2004 9-5 Vector Wagoniin 2.3t A?

Ja jos saa, niin mistä - viripajoilta vai ihanko merkkiorganisaatiolta?
hertja-1
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 18, 2008 21:51

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja hertja-1 »

Yhteystiedot Etelä-Suomessa majailevalle modaajalle auttais kovasti - vaikka privateviestinä. Kiitos!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos postia tai matkahuoltoa haluaa käyttää niin Biopower-softan päivitys onnistuu täällä lännessäkin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hertja-1
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 18, 2008 21:51

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja hertja-1 »

Kiitos molemmille - perästä kuuluu.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja Petter »

Pystyykös tuon biopower-päivityksen tekemään myös vanhempaan Aeroon, minkälaisista summista puhutaan, miten vaikuttaa suorituskykyyn?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Petter kirjoitti:Pystyykös tuon biopower-päivityksen tekemään myös vanhempaan Aeroon, minkälaisista summista puhutaan, miten vaikuttaa suorituskykyyn?
Voi tehdä softapäivityksen, itse satasen vaivanpalkkaa ottaisin. Suorituskyky Aerossa etanolilla heikkenee tehojen osalta koska vakiosuuttimet loppuu kesken. Väännöt pysyy aika lailla, mutta huipputeho jää jonnekkin reilu 200hv puhtaalla E85:lla. Bensakäytöllä voi samalla tosin tehoja nostaa jos haluaa, tehonsäätö on mahdollista erikseen molemmille polttoaineille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

lainaan ketjuta, Eli olen lukenut että Kestäisi tuo automaattiLaatikko 400nm vääntöä ? pitääkö paikkansa (allekirjoituksen femma) .. olisi tarkoitus laittaa lastu ja hirch putkisto
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Rene-Rane kirjoitti:lainaan ketjuta, Eli olen lukenut että Kestäisi tuo automaattiLaatikko 400nm vääntöä ? pitääkö paikkansa (allekirjoituksen femma) .. olisi tarkoitus laittaa lastu ja hirch putkisto
Mitäs tuo hirvi ja putki tulee kustantaa??
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja kello »

400 nanometriä vääntöä :D (sori oli pakko)
Saab 9-5 Aero XWD -11
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-5:n päivitys vm.2006>>>kysymyksiä ?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

sen siitä saa kun väsyneenä laittaa kysymyksiä, eli ajatuksena olisi hakea tehoa paikallisesta putiikista (http://www.porintehotuonti.com/)... ja sitten laittaa hirsch putkisto... paljonko oot noilla väänöillä ajanut ? (km)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin