Milloin automaatti vaihtuu 5-pykäläiseksi?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Milloin automaatti vaihtuu 5-pykäläiseksi?

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Koitin haulla mutta ei löytynyt. Mistä vuosimallista alkaen on tuo 5-pykäläinen laatikko? Onko eri koneisissa eroja laatikoissa, koskien siis bensamalleja.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Milloin automaatti vaihtuu 5-pykäläiseksi?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

'02 tuli tuo AF33-5.

Eroja, ainakaan fyysisiä, eri mallien välillä ei ole. Vääntöä on rajoitettu ohjelmallisesti. 350Nm (B235R), 310Nm (B235E ja B308E), 280Nm (B205E).
Nuo siis wis:stä luntattuja, vuosimalliin '02. Uudemmista en jaksa penkoa, ne kun ei minun autoa, ainakaan toistaiseksi, koske, (nimim. askissa vikaa ja juuri etsimässä tietoa mahdollisista vikapaikoista kirjoittelun lomassa). :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Milloin automaatti vaihtuu 5-pykäläiseksi?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mimmi kirjoitti:My-02
Eroja on välityksissä.
Jaa on vai? WIS ilmoittaa "dynaamiset vierintäsäteet"-kohdassa, että taulukko koskee kaikkia malleja, eli sama nopeus kaikilla 1000rpm.

EDIT: Tyyppimerkinnän alaisuudesta löytyy näköjään erilaisia välityssuhteita. Onpas ihanan sekavaa. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Milloin automaatti vaihtuu 5-pykäläiseksi?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mimmi kirjoitti:Samainen WIS kertoo tyyppimerkintäkohdassa kokonaisvälityssuhteen eri merkinnöille.
Nytpä voisikin jokainen mennä penkomaan askinsa tyyppimerkinnät ja ilmoitella välityksiä, niin saatais tähänkin asiaan selvyys.
Samaa askiahan on eri muodoissa käytetty myös muissa merkeissä, joten tässä olisi yhteistyön paikka silläkin saralla. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Milloin automaatti vaihtuu 5-pykäläiseksi?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Tobbana kirjoitti:'02 tuli tuo AF33-5.
Kun haet tietoa, käytä myös Aisinin tyyppiä ko. laatikolle, eli AW55-50SN. Löytyi tuolla valmistajan tyypillä muistaakseni paljon enemmän infoa kuin GM:n AF33-5:lla.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Milloin automaatti vaihtuu 5-pykäläiseksi?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

2.3i-16 kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:'02 tuli tuo AF33-5.
Kun haet tietoa, käytä myös Aisinin tyyppiä ko. laatikolle, eli AW55-50SN. Löytyi tuolla valmistajan tyypillä muistaakseni paljon enemmän infoa kuin GM:n AF33-5:lla.
Joo tästäpä olikin jo tieto, mm. volvomiehillä saman askin kanssa samat murheet.

Vika on selvillä, nyt mietin vaihtoehtoja sen korjaamiseksi. Hintahaarukka korjauksiin noin 100-3500e. Halvalla ei saa hyvää, mutten todellakaan rupea marmoritiskin ryöstöhinnoittelun uhriksikaan. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin