9-5:n kaiutinkoot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Laivo
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Elo 09, 2007 09:27
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Laivo »

Kojelauta:
Varaosanumero: 400 106 753
Yksikartioinen kaiutin
Laajakaistatyyppinen kaiutin
Halkaisija: 87mm
Suurin teho: 30w
Taajuusalue: 30-17000 Hz
Herkkyys: 87,2 dB/W/m
Impedanssi: 4ohm

Muuta en näin äkkiseltään löytänyt :?
Kilosta alkaa ilo.
Saab 9-3 SS 1.9Ttid 2008
Saab NG 9-5 2.0 aero XWD 2011
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Kysymykseni liittyy kai aika hyvin tähän ketjuun, joten ei tehdä uutta.

Minulla 95:nen -98 ja audiojärjestelmä käsittääkseni "Prestige". Kyselisin, kuuluuko tuolla hattuhyllyn soikeissa ritilöissä olla jotain elämää/ääntä?

Onko takana jossain piilossa vielä subbari? Olen paikantanut etuovista noin orkkisvehkeeksi suht hyvät "jytinät", mutta eikös näissä ole subbarikin jossain. Kaikki on niin piilossa (tokihan se on siisti asennus), ettei pääse tutkimaan ilman purkamatta.

Toisen takaoven kajari on mykkänä. Onko tiedossa jotain "tyyppivikaa", mistä johto olisi esim. poikki. Kaiutin itsessään vikaantuu äärimmäisen harvoin, ellei sitä itse tuhoa.

Itse vähän hifiäkin harrastelleena, pitäisin 95 äänijärjestelmää orkkissysteemiksi ihan hyvänä. Johtuu tietenkin siitä, että minulla ei ole koskaan ollut likikään näin laadukkaalla ensiasennusaudiolla varustettua autoa :roll: Kieltämättä ääni on isommalle laitettaessa aika "kova" ja piikikäs. Basso ihan menevä, mutta keskiäänillä on ongelmia. Muuten tuo stereokuva ja tilantuntu on onnistunut. Keskikaiutin on tosiaan perusteltu 2-kanavastereossakin, kun kuuntelija on niin epäsymmetrisesti vasemman ja oikean kanavan suhteen.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Siellä hattuhyllyllä kuuluisi olla subbarit ja ritilöissä voi jopa lukea harman kardon, mikäli on tuo kolmostason systeemi. Ykkös ja kakkostasossa tyhjät paikat vain.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Vehe »

joukolainen kirjoitti:Siellä hattuhyllyllä kuuluisi olla subbarit ja ritilöissä voi jopa lukea harman kardon, mikäli on tuo kolmostason systeemi. Ykkös ja kakkostasossa tyhjät paikat vain.
Hmm.. Pitää vielä käydä kuuntelemassa (kun tässä paranee). Mitä niissä 2 ja 3 tasoissa olikaan eroa? Minulla on se kasetti/radio/CD -soitinyhdistelmä. Ykkösvariaatiosta puuttui kaiketi kasetti, vai CD..
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Vahvarit on erit ja as2:ssa on 7 pioneerin kajaria ja as3:ssa on 8(farkku) tai 9(sedan) harman kardon kajareita.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Sellainen tollo kyssäri vielä, jota edelläkin ajoin takaa.. Mistä minä tietäisin mikä minulla on ilman purkamista? :roll:

Naamataulun mukaan mitä katsoin ohjekirjasta, se olisi Premium, tai Prestige.
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Mimmi kirjoitti:Ota takaluukku auki ja kurkkaa kontin yläreunaan hattuhyllyn alle.
Kurkattu. Sehän on ko. kaiutinaukkojen kohdalta verhoiltu umpeen. On siinä vähän niinkuin sellaiset kaukalot, että ainakin optio on kaiuttimet sinne saada.

Selviäähän se viimeistään huovat ottamalla, jota tuskin ensi hätään kuitenkaan teen.
Vehe
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: La Touko 17, 2008 21:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Vehe »

Ihan kohtuudellahan tuota salaisuuden verhoa sai raotettua. Plääh, ei subbareita. Olen siis vain keskivertoaudion omistaja :roll:

Jos tuohon investoisi itsekin joskus paremmat kaikattimet etukanaviin..
sero
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 18:02
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja sero »

Vehe kirjoitti:Ihan kohtuudellahan tuota salaisuuden verhoa sai raotettua. Plääh, ei subbareita. Olen siis vain keskivertoaudion omistaja :roll:

Jos tuohon investoisi itsekin joskus paremmat kaikattimet etukanaviin..
Mulla on ko. projekti menossa, kerron tarkemmin kunhan saan jotain merkittävää aikaan.
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Harald Hirmuinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Elo 04, 2009 09:03

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Harald Hirmuinen »

Missä näissä :saab: eissa yleensä on se vahvistin? Omistajan opas on luettu, muttei vissiin riittävän hyvin... Vai onko kiinni soittimessa?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Termos »

Harald Hirmuinen kirjoitti:Missä näissä :saab: eissa yleensä on se vahvistin? Omistajan opas on luettu, muttei vissiin riittävän hyvin... Vai onko kiinni soittimessa?
Femmoissa vänkärin jalkatilassa, siinä oviaukon edessä. Siis jos se on tehtaalla asennettu, AS1 ei vahvistinta sisällä :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Heitämpä minäkin kysymyksen näistä kaiutin asioista. Eli AS2 sai lähteä ja tilalla on ihan "normi" soitin ja hattuhyllyllä on 3-tie 6x9, mutta mitä tuolle etupäälle tekisi? Hankinko jonkun erillissarjan vai laitanko vain oviin jotku 2- tai 3-tie kajarit ja unohdan kojelaudan kokonaan?
Erillistä vahvistinta en ajatellut laittaa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja saabvector »

white9-5 kirjoitti:Heitämpä minäkin kysymyksen näistä kaiutin asioista. Eli AS2 sai lähteä ja tilalla on ihan "normi" soitin ja hattuhyllyllä on 3-tie 6x9, mutta mitä tuolle etupäälle tekisi? Hankinko jonkun erillissarjan vai laitanko vain oviin jotku 2- tai 3-tie kajarit ja unohdan kojelaudan kokonaan?
Erillistä vahvistinta en ajatellut laittaa.
Jos sinulla on AS2 vahvistin vielä käytössä niin en suosittele 3 - tie kajareja eteen. Itse kokeilin 3 - tie JBL.iä ja sointi huononi dramaattisesti.
Suosittelen esim Hertsejä laittamaan koelaudan kulmiin, eron huomaa varmasti.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Itsekään en unohtaisi kojelaudan kaiuttimia. Korkeammat äänet eivät kuitenkaa kantaudu sieltä jalkojen tasolta niin hyvin korviin kuin matalat.
Paremmat kaiuttimet kojelautaan ja oviin niin eiköhän se siitä.
Ja jos oma vahvistin saa kenkää niin sitten soittimen perään joku erillinen vahvistin jos haluaa että ne uudet kaiuttimet soi hyvin myös hieman voluumia käytettäessä.
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 9-5:n kaiutinkoot

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Se kakkosen vahvistin ei ole käytössä. Ikääkin on jo kertynyt ettei sen musiikin tarvitse kuulua kuin autossa sisällä :D . Soitin on tuollainen JVC 1din soitin(ostin kun halvalla sain) :lol:, mutta ajattelin josko heittäis ne pahvitötteröt sieltä edestä mäkeen ja laittais tilalle jotain mikä olis edes hieman balanssissa noiden takakajareiden kanssa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Vastaa Viestiin