Veto katoaa 3000 -4000 kierroksen välillä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: Veto katoaa 3000 -4000 kierroksen välillä

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

jcarlson : melko hyvin.. otin turbon ja immun välisen putken irti ja kokeilin niin turbo ei pyöri ollenkaan, ihan niinku siellä olis jotain välissä... mä siinä alku kasausvaiheessa tarkastin niin se pyöri vapaasti eikä käsin tuntunu klappia, eli olettasin että sinne on joutunu jotain väliin jostain... En oo tosin ite huomannu että olis pudonu mitään mut ku on 6 ja 9 vuotiaat ollu välillä mukana tallissa niin mitään varmuutta ei oo ettei siellä oo jotain ylimäärästä... Nyt siit turbon irrotukseen niin sithän tuo selviää..
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Veto katoaa 3000 -4000 kierroksen välillä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Arvaus osui siis oikeaan. No, hyvä että vika selvisi kuitenkin. Oliko kaikki venttiilit muuten alkuperäisen tuhon jäljiltä kokonaisena ettei ollut esim lautanen irronnut ja joutunut pakoputkeen? Kokemuksesta kyllä sinne imuputkeen putoaa herkästi jotain ellei sitä tuki hyvin rätillä heti purkamisen jälkeen ja ole tarkkana kasatessa.

Nimim. kahdesti jo imuputken irrottamaan eri remppakerroilla joutunut kun on joku pultti tai mutteri tipahtanut turboon.. onneksi on tullut aina sentään huomattua tai epäiltyä että se kadonnut mutteri on siellä pahimmassa paikassa. Joskus magneettinostinkin säästää purkamisen vaivalta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Veto katoaa 3000 -4000 kierroksen välillä

Viesti Kirjoittaja A.L. »

masas kirjoitti:Mulla tulee mieleen että turbolta mankkuvenalle lähtevä letku on irti, paineet nousee siksi liikaa ja tekee fuel cut:n.

ot: vaihdoin viikko sitten ajovalon apparin puolelle, ja "kaikkihan" tietää että se on hiukka ahdas paikka ja joutuu vääntelemään letkuja, no siinä samassa tuo yks letku irtos ja päivän päästä lampun vaihdosta, oli pikku kisat yhden audin kanssa kivikon mäessä kehä1:llä ja ihmettelin tehon määrää ja samassa teki "stopit" veto katkes, ja v v v sanat oli huulilla, no autu kuitenkin veti taas normaalisti kun löysäs kaasua, toka kiihdytys ja taas "stopit" kolmanteen älysin jo katsoa ahtomittaria jonka neula oli punasella ja josta johtui tuo fuel cut.

Tarinasta johtuen esitin duunikavereille kysymyksen, että miten on mahdollista tehon lisäys lampun vaihdon yhteydessä, eivät osanneet vastata 8)
Hetkonen.. Työkaverilla 9-5 2001 Aero ja CE-valo palaa. Tapahtumat ennen valon syttymistä kuulemma seuraavat: Oli vaihtanut oikean ajovalopolttimon ja sitten suu hymyssä kokeilemaan miten Aero kiihtyy. matkalla oli painanut Night Panelia ja epäili että se on aiheuttanut ko. vian. No oli sitten kääntynyt parkkipaikalla ja ottanut vauhtia päälle 150km/h. Sitten mittaristo valot päälle ja samassa oli valo syttynyt. Nyt autoa oli tutkittu techillä ja jonku venttiilin olivat vaihtaneet. Valo oli sammunut ja parin päivän päästä syttyi uudestaan kun oli leikkinyt panelilla. Sitä en tiedä oliko täsä vaiheessa annettu monoa. Mutta sytyttääkö tuo letkun irtoaminen valon vasta kovemmassa kiihdytyksessä vai syttyykö heti tai ei ollenkaan?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Veto katoaa 3000 -4000 kierroksen välillä

Viesti Kirjoittaja masas »

Ei ainakaan mulla syttynyt, enkä "leikkinyt" nigth panelilla.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: Veto katoaa 3000 -4000 kierroksen välillä

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Noni prikkahan sieltä turbosta sit löyty.... Nyt Griffin taas käy ja kukkuu niinku ei olis koskaan rikki ollukkaan.. Erityiskiitos V.J.S sekä jcarlson projektin aikaisesta tuesta ja avusta ja neuvoista...

Tässä vielä pari vinkkiä niille jotka aikovat tehdä saman perässä. Se jakopään ajoitustyökalusarja kannattaa todellakin lainata tai vuokrata jostain, ne merkit kotelossa ja kampuran päässä ei oo aivan tarkalleen paikallaan ( mulla ainakin heitti merkkien mukaan laitettuna n 2mm jako ) kun työkalusarjan avulla kiristi rullat oikeessa järjestyksessä Wis mukaan niin se jakopää menee millilleen oikein.

Omegan pakosarjan tiiviste ei pidä, eli jos pakoaukkojen alapuolella on soikeat reijät niin sitä ei kannata edes yrittää paikalleen itsetehty tiiviste ei pidä kun hetken.... Oikean tiivisteen saa Pro Car Servicestä jonne myös erikoiskiitos ( marmoritiskillä tosiaan väittivät että oikeaa tiivistettä ei ole edes saatavilla, tyytyväisyysaste paikkakunnan merkkihuoltoon sen kun laskee... )

Tuntejahan tuohon meni paljon mutta nyt ainakin tietää miten mikäkin on tuossa konehuoneessa kasattu joten jotain positiivistakin on projektissa löydettävissä...
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
Vastaa Viestiin