Moi, Minulla on Saab95 1,9tdi vm 07, vaihdatin n kuukausi sitten jakopäänhihnan, vesipumpun ja ohjainrullat ja nyt huomasin, että tallin lattialle on ilmestynyt öljyläiskiä.
Tuleeko se öljypumpun tiivisteestä vai mistä?Oisko ideoita? Onko korjaamo mokannut jotain vai olisko heidän pitänyt laittaa silikonia/liimaa kiristimen pulttiin?? Onko korjaamolla minkäänlaista vastuuta tästä, kun se on alkanut jakopäänhihnan vaihdon jälkeen?
Olen huomenna menossa aamulla käymään siellä...antakaa vastauksia pliiis. Ja se vielä, että onko mahdollista että jakopää on aivan öljyn peitossa ja mennyttä jo nyt...
T:Henkka
jakopäänhihnan vaihdon jälkeen tiputtelee öljyä
Re: jakopäänhihnan vaihdon jälkeen tiputtelee öljyä
Täälläpäin merkkikorjaamo rikkoi öljypropun,tosin se alkoi vuotamaan heti kun ajoi kotipihaan. Samaisessa huollossa onnistuivat laittamaan uuden polttoainesuodattimen paikoileen niin, että sekin laski alleen.henlah kirjoitti:Moi, Minulla on Saab95 1,9tdi vm 07, vaihdatin n kuukausi sitten jakopäänhihnan, vesipumpun ja ohjainrullat ja nyt huomasin, että tallin lattialle on ilmestynyt öljyläiskiä.
Tuleeko se öljypumpun tiivisteestä vai mistä?Oisko ideoita? Onko korjaamo mokannut jotain vai olisko heidän pitänyt laittaa silikonia/liimaa kiristimen pulttiin?? Onko korjaamolla minkäänlaista vastuuta tästä, kun se on alkanut jakopäänhihnan vaihdon jälkeen?
Olen huomenna menossa aamulla käymään siellä...antakaa vastauksia pliiis. Ja se vielä, että onko mahdollista että jakopää on aivan öljyn peitossa ja mennyttä jo nyt...
T:Henkka
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: jakopäänhihnan vaihdon jälkeen tiputtelee öljyä
jo olisi aivan öljyn peitossa veikkaisin tiputtaneen enemmän mutta eihän se aivan mahdotontakaan ole 

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007