Huohottimen jäätymisestä
Re: Huohottimen jäätymisestä
Huohotin asioista vielä. Ihmettelin öljynkulutusta letkujen putsailun jälkeen. Öljy tuli ulos öljypohjan tiivisteen välistä, jotenpa pulttien tikkaus korjasi tilanteen. Miten ne voivat edes löystyä.
Re: Huohottimen jäätymisestä
Onkos tietoo ???
dama kirjoitti:Miten näkee että onko huohotin päivitetty huollon toimesta ?
Onkos orginal täyttösuppilo suoraputki ja päivitetyssä letkulle lähtö ?
Kyselee tiedosta kiitollinen dama
Viimeksi muokannut dama, Ke Maalis 10, 2010 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
Re: Huohottimen jäätymisestä
Huohotinpäivityksessä on öljyn täyttösuppilossa letkulle lähtö.dama kirjoitti:Onkos tietoo ???
dama kirjoitti:Miten näkee että onko huohotin päivitetty huollon toimesta ?
Onkos orginal täyttösuppilo suoraputki ja päivitetyssä letkulle lähtö ?
Kyselee tiedosta kiitollinen dave
Elikkä ton näkönen paketti
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/e ... p3295.html
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Huohottimen jäätymisestä
Uutena tumbelona 9-5:n omistajana kyselen vähän tyhmiä Toivottavasti kukaan ei hermostu..
Onko tämä elkparts'in myymä "Crankcase Ventilation fix kit-Saab" ja erityisesti "Enhanced PCV Kit" riittävä ja välttämätöntä vaihtaa, jotta nämä pahamaineiset huohotinongelmat korjataan?
Ajaisiko paljon keskusteltu moottorin puhdistus Fortella, STP:llä tms. saman asian tai lieventäisikö edes ilmiötä?
Onko vaihto-operaatio kuinkakin helppo toimenpide harrastajalle vai vaatiiko ammattimiehen?
Itselläni on vm. 2000 2.3T Aero, johon huoltomuistiinpanojen mukaan ei olisi tehty mitään huohottimeen viittaavaa operaatiota.
Onko tämä elkparts'in myymä "Crankcase Ventilation fix kit-Saab" ja erityisesti "Enhanced PCV Kit" riittävä ja välttämätöntä vaihtaa, jotta nämä pahamaineiset huohotinongelmat korjataan?
Ajaisiko paljon keskusteltu moottorin puhdistus Fortella, STP:llä tms. saman asian tai lieventäisikö edes ilmiötä?
Onko vaihto-operaatio kuinkakin helppo toimenpide harrastajalle vai vaatiiko ammattimiehen?
Itselläni on vm. 2000 2.3T Aero, johon huoltomuistiinpanojen mukaan ei olisi tehty mitään huohottimeen viittaavaa operaatiota.
Re: Huohottimen jäätymisestä
Sabanisti kirjoitti:Huohotinpäivityksessä on öljyn täyttösuppilossa letkulle lähtö.dama kirjoitti:Onkos tietoo ???
dama kirjoitti:Miten näkee että onko huohotin päivitetty huollon toimesta ?
Onkos orginal täyttösuppilo suoraputki ja päivitetyssä letkulle lähtö ?
Kyselee tiedosta kiitollinen dama
Elikkä ton näkönen paketti
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/e ... p3295.html
Kiitos !
Eli eikun tilaamaan paketti
Terkuin dama
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
Re: Huohottimen jäätymisestä
Jos kuitenkin teetättäisin huohotinkorjauksen ammattilaisella ja hankkisin valmiiksi tuon "Crankcase Ventilation fix kit-Saab" ja erityisesti "Enhanced PCV Kit":n, mikä mahtaisi olla hintahaitari ja kauan aikaa tähän menisi?
Voiko muuten vm. 2000 2.3T Aeroon vaihtaa Xenon-umpiot? Alkuperäiset valot näyttävät hieman heikoilta.
Voiko muuten vm. 2000 2.3T Aeroon vaihtaa Xenon-umpiot? Alkuperäiset valot näyttävät hieman heikoilta.
Re: Huohottimen jäätymisestä
Mistäs tuo V6 huohottaa.. siellä oli Turboon liitettynä öljypohjasta liitosputki mikä saattas liittyä huohotukseen, olisko se se vai huohottaako se jostain muualta, vuosimallihan oli 99..
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
Re: Huohottimen jäätymisestä
Eli asian voi unohtaa.. ok, ei sitten ;-(Mimmi kirjoitti:Voi. Ongelmaksi tulee ajovalojen korkeudensäätö.ace95 kirjoitti:Voiko muuten vm. 2000 2.3T Aeroon vaihtaa Xenon-umpiot? Alkuperäiset valot näyttävät hieman heikoilta.
Re: Huohottimen jäätymisestä
tai laitat Xenon muutosarjan ja katsastukseen veks , helppo homma.ace95 kirjoitti:Eli asian voi unohtaa.. ok, ei sitten ;-(Mimmi kirjoitti:Voi. Ongelmaksi tulee ajovalojen korkeudensäätö.ace95 kirjoitti:Voiko muuten vm. 2000 2.3T Aeroon vaihtaa Xenon-umpiot? Alkuperäiset valot näyttävät hieman heikoilta.
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
Re: Huohottimen jäätymisestä
Lueskelin tuota erittäin informoivaa viestiketjua "Jälkiasennusxenoneista" ja saadun tiedon perusteella aika ongelmalliselta näyttää xenonien asennus vanhaan autoon. Joko katsastusmies ei hyväksy tai vastaantulijat häikäistyy tai jotain muuta. Tyypillinen suomalainen asennehan on: "mitä noi vastaantulijat nyt räpsyttelee valojaan, mähän näen ihan hyvin...".dama kirjoitti: tai laitat Xenon muutosarjan ja katsastukseen veks , helppo homma.
Mimmin antaman tiedon mukaan (mikäli ymmärsin mitään ) voisi omaan 1.3.2000 rekisteröityyn 9-5:eeni asentaa uudemman mallin xenon-umpiot manuaalisäädöillä. Onko tästä mitään kokemuksia?
Sattuuko kenelläkään olemaan kokemuksia Motonetin varaosaumpioista, saisin molemmat lasit uusittua a' 129 EUR?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Huohottimen jäätymisestä
sanotaanko näin, itsellä xenon-umpiot uudemmasta 9-5:sta. ei mitään ongelmia katsastuksessa. eli laita sinne vaan, ja anna katsastusmiehen hoitaa loput.eli joko hyväksyy tai ei.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Huohottimen jäätymisestä
Tarkoittaako tämä manuaalisäätö kojelaudassa olevan valojen korkeussäätimen käyttöä vaiko ihan manuaalista säätöä konepellin alla lamppujen ruuveista?Mimmi kirjoitti:Voit asentaa, se vaatii tosin töitä, että saat umpion sisäänrakennetun korkeudensäädön poistettua ja korvattua sen manuaalisäädöllä. Vaihtoehtona on asentaa autoon tasonsäätö, jolloin sen pitäisi riittää korkeudensädön vaatimuksiin. Kannattaa kuitenkin varmistaa asia katsastuskonttorilta/TraFilta.
Miten hoidit tuon korkeudensäädön?scorpio_88 kirjoitti:sanotaanko näin, itsellä xenon-umpiot uudemmasta 9-5:sta. ei mitään ongelmia katsastuksessa. eli laita sinne vaan, ja anna katsastusmiehen hoitaa loput.eli joko hyväksyy tai ei.
Re: Huohottimen jäätymisestä
Kiitokset monista hyvistä neuvoista, Mimmi
9-5:n mallihan taisi muuttua 2006:sta eteenpäin, joten onko vm. 2005:n xenon-umpio viimeinen joka sopii vm. 2000:een?
Itse olen iän mukana tullut yhä herkemmäksi vastaantulevien autojen häikäiseville valoille, joten voin kuvitella miten iso ongelma muillekkin autoilijoille on vastaantulevan auton huikaisevan kirkkaat xenon-valot väärin suunnattuna.
Olisihan sekin tietysti eräänlainen "automaattinen" tasonsäätö kun itte säätelis manuaalisesti kojelaudan säätöpyörästä xenon-valojen asentoa vastaantulijoiden valojen räpsyttelytaajuuden ohjaamana
Miten isosta kustannuksesta/vaivasta tässä automaattisessa tasonsäädössä olisi kyse? Olisiko kenelläkään kokemuksia?
9-5:n mallihan taisi muuttua 2006:sta eteenpäin, joten onko vm. 2005:n xenon-umpio viimeinen joka sopii vm. 2000:een?
Itse olen iän mukana tullut yhä herkemmäksi vastaantulevien autojen häikäiseville valoille, joten voin kuvitella miten iso ongelma muillekkin autoilijoille on vastaantulevan auton huikaisevan kirkkaat xenon-valot väärin suunnattuna.
Olisihan sekin tietysti eräänlainen "automaattinen" tasonsäätö kun itte säätelis manuaalisesti kojelaudan säätöpyörästä xenon-valojen asentoa vastaantulijoiden valojen räpsyttelytaajuuden ohjaamana
Miten isosta kustannuksesta/vaivasta tässä automaattisessa tasonsäädössä olisi kyse? Olisiko kenelläkään kokemuksia?
Re: Huohottimen jäätymisestä
Vielä kysymyksiä huohotin ongelmasta..
Auto on 9-5 2.3t -99 aj 200tkm
Eli mulla on tullut "smetanaa" öljyyn vaikka huohotinpäivitys on tehty 50tkm sitten ja öljyt vaihdettu max 10tkm välein. Viime viikonloppuna tein fortepesun ja myös moottorin sisäpesun naftalla josta oli juttua täällä forumilla. Tarkastelin äsken öljyt ja eiköhän ollut taas tullut valkoista "smetanaa" öljytikkuun 500 km ajon jälkeen. Ajan enimmäkseen työmatkaajoa 35km suunta, pitäiskö tehdä huohotinpäivitys uudestaan? Avasin vent.kopan vähän aikaa sitten ja en nähnyt mitään ihmellistä, putket olivat auki..olen myös vaihtanut venakopasta lähtevän paksun letkun sekä valkoiset takaiskuventtiilit.
Öljyä on myös kullunut aika runsaasti voisiko se myös johtua huohotinongelmasta, turbo on kerran vaihdettu mitsuun?
Auto on 9-5 2.3t -99 aj 200tkm
Eli mulla on tullut "smetanaa" öljyyn vaikka huohotinpäivitys on tehty 50tkm sitten ja öljyt vaihdettu max 10tkm välein. Viime viikonloppuna tein fortepesun ja myös moottorin sisäpesun naftalla josta oli juttua täällä forumilla. Tarkastelin äsken öljyt ja eiköhän ollut taas tullut valkoista "smetanaa" öljytikkuun 500 km ajon jälkeen. Ajan enimmäkseen työmatkaajoa 35km suunta, pitäiskö tehdä huohotinpäivitys uudestaan? Avasin vent.kopan vähän aikaa sitten ja en nähnyt mitään ihmellistä, putket olivat auki..olen myös vaihtanut venakopasta lähtevän paksun letkun sekä valkoiset takaiskuventtiilit.
Öljyä on myös kullunut aika runsaasti voisiko se myös johtua huohotinongelmasta, turbo on kerran vaihdettu mitsuun?
Re: Huohottimen jäätymisestä
Eihän oo kannentiiviste menny ja mee sen takia vedet ja öljyt sekasin ??station1 kirjoitti:Vielä kysymyksiä huohotin ongelmasta..
Auto on 9-5 2.3t -99 aj 200tkm
Eli mulla on tullut "smetanaa" öljyyn vaikka huohotinpäivitys on tehty 50tkm sitten ja öljyt vaihdettu max 10tkm välein. Viime viikonloppuna tein fortepesun ja myös moottorin sisäpesun naftalla josta oli juttua täällä forumilla. Tarkastelin äsken öljyt ja eiköhän ollut taas tullut valkoista "smetanaa" öljytikkuun 500 km ajon jälkeen. Ajan enimmäkseen työmatkaajoa 35km suunta, pitäiskö tehdä huohotinpäivitys uudestaan? Avasin vent.kopan vähän aikaa sitten ja en nähnyt mitään ihmellistä, putket olivat auki..olen myös vaihtanut venakopasta lähtevän paksun letkun sekä valkoiset takaiskuventtiilit.
Öljyä on myös kullunut aika runsaasti voisiko se myös johtua huohotinongelmasta, turbo on kerran vaihdettu mitsuun?
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin