Palat vaihdettu,mutta ikävä yllätys löytyi vetarien rasvaa tukivarsien päällä,sisälokareis ja vähän siel jokapuolel.Ja uskomatonta on että auto kävi n.4 tuhatta kilsaa sit länsi-autos määräaikais huollossa,vai onko kaikki(sisemmät ja ulommat)suojakumit ruvennu samal hetkel vuotaa.Ehjät taksulampun valos tarkistettuna.Satavarmasti takuun loputtua autoa huoltaa klubiin kuuluva korjaaja.Ei oikein vakuuta.Ja pisteenä iivarin päälle oli etumaskissa ylhäällä olevat torxit irti konepeltiä avates putos toinen lattialle ja jotenkin tuli epäilys et xenon polttimoita vaihdettaes jääny kinnittämättä(ainkin umpio oli pöydäl polttimon vaihdon yhteydes)no rapates roiskuu,vetarirasvaa ainakin
cab95 kirjoitti:Palat vaihdettu,mutta ikävä yllätys löytyi vetarien rasvaa tukivarsien päällä,sisälokareis ja vähän siel jokapuolel.Ja uskomatonta on että auto kävi n.4 tuhatta kilsaa sit länsi-autos määräaikais huollossa,vai onko kaikki(sisemmät ja ulommat)suojakumit ruvennu samal hetkel vuotaa.Ehjät taksulampun valos tarkistettuna.Satavarmasti takuun loputtua autoa huoltaa klubiin kuuluva korjaaja.Ei oikein vakuuta.Ja pisteenä iivarin päälle oli etumaskissa ylhäällä olevat torxit irti konepeltiä avates putos toinen lattialle ja jotenkin tuli epäilys et xenon polttimoita vaihdettaes jääny kinnittämättä(ainkin umpio oli pöydäl polttimon vaihdon yhteydes)no rapates roiskuu,vetarirasvaa ainakin
Alkuperäiset vetarin suojat- ulommainen jotain muovintapaista ja sisempi normaali seoskuminen ovat tosi kestävät mutta hajalle sain sen lähes hajoattoman ulommaisen vetarinsuojan. Ei kestänyt hiomakoneen pikaista kosketusta vaan vaihtoon meni !
Tuon kuvauksesi perusteella vaikuttaisi että uloin olisi rikki... ettei vaan joku remonttirane olisi söhäissyt jollain terävällä?!
Joo tuollaista hosumista se pakkaa olemaan monessa paikkaa ja suurta ei tahdo löytyä muuta kuin laskun loppusummassa!
Täytyy kyllä mainita että täällä meilläpäin on kyllä vastuuntuntoisia merkkikorjaamoita .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Joo sitä tilaa kuitenkin on siellä umpioiotten takaa,onko se sit varma tapa saada kerral oikein?Kuitenkin aikaa meni se n puoli tuntia.Lasin läpi vilkaisin,en ihan vieres ollu.Ja ehkä se torxin löysyys myös tota vahvistas,tai sit alkaa osia kohta putoo .Ja niistä vetarin kumeista kaikki tuntus vähän vuotavan,sisemmät enempi.Niin ja merkkihuolto on ainoa mis ranet on pääsy koskee vähelle vetareita
En jaksa, enkä halua enää edes muistella,
mitä kaikkea ne Olarin Länsi-Autossa 19-v. vanhasta 9000 CD:stäni ehtivät päivän "korjauksillaan" rikkomaan.
Enemmän rikottiin autoa kuin korjattiin.
Asentaja sattui tiskin nurkalle,
kun menin asioista valittamaan vähät välittävälle huoltomyyjälle
ja totesi varsin osuvasti koko Länsi-Auton perusfilosofian:
"Jos jotain korjaa, niin jotain voi mennä myös rikki".
Tuo kommentti mykisti minut täysin ja totesin, että tää oli nyt tässä.
Otin sähköpostitse yhteyttä huoltopäällikköön, jolta tuli mainio neuvo:
"Tuo autosi maanantaina tänne, niin pojat katsoo missä on vika."
Helevetti, kun ne oli jo alunperin "katsoneet" ja koskeneetkin enemmän kuin tarpeeksi, niin en varmaan sinne SAABiani vienyt enää lisää rikottavaksi.
Toin tuon näkemykseni ilmi vastausviestissäni huoltopäällikölle,
mutta sieltä ei sitten enää koskaan vastausta kuulunut.
Onneksi heti sen jälkeen koitti kesäloma, joten asia jäi siihen,
mutta äänestin jaloillani (tai siis SAABeillani)
ja olen molemmat kulkuneuvot erinomaisin lopputuloksin huollattanut/korjauttanut
ihan muualla.
Loman jälkeen olisi tietty ollut aihetta tehdä kuluttajavalitus,
mutta enpä jaksanut siihen sotaan enää lähteä.
Yo. siis neuvoksi ja varoitukseksi muille,
jotka harkitsette huolto/korjauspaikkaa SAABeillenne.