Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Saab alko oireilee sillee et veto katos(check engine valo syttyi) ja hyytyi,hinurilla kotiin mutta kappas kummaa kotona taas starttas
Otettii akun kenkä hetkeks irti ja tuo varotusvalo sammui
Mutta kuinka ollakkaan kun nyt ajaa niin toimii pienellä kaasulla hyvin mut appajee kun kaasua enemmän polkaisee niin taas tuo s....n valo syttyy ja alkaa käydä pikkase huonosti..(tyhjäkäynti tippuu reiluun 500kierrokseen..No akun kengän kun irrottaa niin taas menee niinkuin ei mitää olis ollukkaa kunnes liikaa painaa kaasua
Osaisiko kukaan neuvoa??
-
scorpio_88
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
kaasuläppä mennyt limp-home tilaan.. kannattaa mennä roikan päähän lukeen vikakoodit. selviää miks mennyt limp-homeen..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Mitäs saab tekee ku se menee tuoho limb home tilaan?? mun saab ottaa kyllä kierroksia iha normaalisti..ainut et tyhjäkäynti pienenee..scorpio_88 kirjoitti:kaasuläppä mennyt limp-home tilaan.. kannattaa mennä roikan päähän lukeen vikakoodit. selviää miks mennyt limp-homeen..
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Sähköinen kaasuläppä menee vaijeri käytölle.sartsa kirjoitti:Mitäs saab tekee ku se menee tuoho limb home tilaan??
edit. Tuossa on ohjeet tarkastamiseen/resetointiin KLIK , mutta kuten tuossa jo aikaisemmin sanottiin että koodit kannattaa luetuttaa.
2.edit. Ainakin näin näissä pienemmissä bensa vehkeissä(2,0 ja 2,3). Eli ens kerralla hieman lisätietoa autosta.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Joo sorry empäs hoksannu kertoa et kyseessä on 2,3turbo-98white9-5 kirjoitti:Sähköinen kaasuläppä menee vaijeri käytölle.sartsa kirjoitti:Mitäs saab tekee ku se menee tuoho limb home tilaan??
edit. Tuossa on ohjeet tarkastamiseen/resetointiin KLIK , mutta kuten tuossa jo aikaisemmin sanottiin että koodit kannattaa luetuttaa.
2.edit. Ainakin näin näissä pienemmissä bensa vehkeissä(2,0 ja 2,3). Eli ens kerralla hieman lisätietoa autosta.
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
*sartsa kirjoitti:Mitäs saab tekee ku se menee tuoho limb home tilaan?? mun saab ottaa kyllä kierroksia iha normaalisti..ainut et tyhjäkäynti pienenee..scorpio_88 kirjoitti:kaasuläppä mennyt limp-home tilaan.. kannattaa mennä roikan päähän lukeen vikakoodit. selviää miks mennyt limp-homeen..
tyhjäkäynti heikkänee lähes olemattomiin cruse ei mene päälle ja mahd. ac kompuran teho laskee ... jne jne ...
Ed. ja jos automaattii niin vaihto-ohjelma muuttuu
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Kiitoksia kaikille tiedoistaRene-Rane kirjoitti:*sartsa kirjoitti:Mitäs saab tekee ku se menee tuoho limb home tilaan?? mun saab ottaa kyllä kierroksia iha normaalisti..ainut et tyhjäkäynti pienenee..scorpio_88 kirjoitti:kaasuläppä mennyt limp-home tilaan.. kannattaa mennä roikan päähän lukeen vikakoodit. selviää miks mennyt limp-homeen..
tyhjäkäynti heikkänee lähes olemattomiin cruse ei mene päälle ja mahd. ac kompuran teho laskee ... jne jne ...
Ed. ja jos automaattii niin vaihto-ohjelma muuttuu
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Nämä kaasuläppäkotelot on kuluvia osia, mutta näitä häiriöitä voi aiheuttaa esim. likaisuus(läppä tartahtelee). Jos autosi on mennyt tuohon limppiin niin voi hyvinkin toimia resetoinnin/puhdistuksen jälkeen pitkäänkin, mutta voi joutua myös vaihtamaan läppäkotelon. Syksyllä kysyin paikallisesta merkkihuollosta ja hinnaksi sain 827e, kun jyväskylästä PCS:ltä taas reilu 400e.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Hmm pitääkö tuo läppäsysteemi irrottaa kun resetoi?Pitääkö kääntää jotain??Ei ymmärrä tuota enklantiawhite9-5 kirjoitti:Sähköinen kaasuläppä menee vaijeri käytölle.sartsa kirjoitti:Mitäs saab tekee ku se menee tuoho limb home tilaan??
edit. Tuossa on ohjeet tarkastamiseen/resetointiin KLIK , mutta kuten tuossa jo aikaisemmin sanottiin että koodit kannattaa luetuttaa.
2.edit. Ainakin näin näissä pienemmissä bensa vehkeissä(2,0 ja 2,3). Eli ens kerralla hieman lisätietoa autosta.
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Ei tarvitse irrottaa autosta, muuta kuin akunkenkä ja nuo muutama suoja siitä edestä että pääsee paremmin käsiksi. Eli auto on limpissä jos tuosta mustasta "käsivarresta" kääntämällä se metallinen varsi liikkuu kanssa.
Resetointi tapahtuu kuvan mukaisesti jousen päätä taivuttamalla ja saman aikaisesti hammastettua kiekkoa vastapäivään kääntämällä(n. 1cm). Näin jousenpää jää eri asentoon ja mustasta "käsivarresta" kääntämällä metalli varsi ei enää seuraa. Sitten akunkenkä takaisin.
Resetointi tapahtuu kuvan mukaisesti jousen päätä taivuttamalla ja saman aikaisesti hammastettua kiekkoa vastapäivään kääntämällä(n. 1cm). Näin jousenpää jää eri asentoon ja mustasta "käsivarresta" kääntämällä metalli varsi ei enää seuraa. Sitten akunkenkä takaisin.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
Kuten jo yllä on kerrottukin, todennäköinen syy on kaasutinläpän toimintavirhe.
Voi toimia resetoinnin jälkeen hyvinkin tai sitten ei, jolloin läppäkotelo tosiaan pitää vaihtaa. Minulla pyydettiin 3.0 V6 -kotelosta 1500 eur merkkiliikkeessä.
Ruotsista sain paikalleen vaihdettuna 780eur, työ kesti n. 45min. Eli saatiin vielä ilmainen miniloma, kun käytiin Tukholmassa vaihdattamassa.
Voi toimia resetoinnin jälkeen hyvinkin tai sitten ei, jolloin läppäkotelo tosiaan pitää vaihtaa. Minulla pyydettiin 3.0 V6 -kotelosta 1500 eur merkkiliikkeessä.
Ruotsista sain paikalleen vaihdettuna 780eur, työ kesti n. 45min. Eli saatiin vielä ilmainen miniloma, kun käytiin Tukholmassa vaihdattamassa.
-Saabisti jo vuodesta 1983, ja edelleen-
Re: Saab oireilee APUVA MIEHET!!!!!
No niin nyt saab toimii taas niinkuin ei olis mitään ollutkaanpalmikko kirjoitti:Kuten jo yllä on kerrottukin, todennäköinen syy on kaasutinläpän toimintavirhe.
Voi toimia resetoinnin jälkeen hyvinkin tai sitten ei, jolloin läppäkotelo tosiaan pitää vaihtaa. Minulla pyydettiin 3.0 V6 -kotelosta 1500 eur merkkiliikkeessä.
Ruotsista sain paikalleen vaihdettuna 780eur, työ kesti n. 45min. Eli saatiin vielä ilmainen miniloma, kun käytiin Tukholmassa vaihdattamassa.