Saab alko oireilee sillee et veto katos(check engine valo syttyi) ja hyytyi,hinurilla kotiin mutta kappas kummaa kotona taas starttas Otettii akun kenkä hetkeks irti ja tuo varotusvalo sammui Mutta kuinka ollakkaan kun nyt ajaa niin toimii pienellä kaasulla hyvin mut appajee kun kaasua enemmän polkaisee niin taas tuo s....n valo syttyy ja alkaa käydä pikkase huonosti..(tyhjäkäynti tippuu reiluun 500kierrokseen..No akun kengän kun irrottaa niin taas menee niinkuin ei mitää olis ollukkaa kunnes liikaa painaa kaasua Osaisiko kukaan neuvoa??
scorpio_88 kirjoitti:kaasuläppä mennyt limp-home tilaan.. kannattaa mennä roikan päähän lukeen vikakoodit. selviää miks mennyt limp-homeen..
Mitäs saab tekee ku se menee tuoho limb home tilaan?? mun saab ottaa kyllä kierroksia iha normaalisti..ainut et tyhjäkäynti pienenee..
*
tyhjäkäynti heikkänee lähes olemattomiin cruse ei mene päälle ja mahd. ac kompuran teho laskee ... jne jne ...
Ed. ja jos automaattii niin vaihto-ohjelma muuttuu
Kiitoksia kaikille tiedoista Pitää taluttaa suappi roikan päähän.. Hmm mietityttää kyllä et mikä vois olla vikana??Onko näis jotai perustautia tms?? Ja varmaan hirmu kallista??
Nämä kaasuläppäkotelot on kuluvia osia, mutta näitä häiriöitä voi aiheuttaa esim. likaisuus(läppä tartahtelee). Jos autosi on mennyt tuohon limppiin niin voi hyvinkin toimia resetoinnin/puhdistuksen jälkeen pitkäänkin, mutta voi joutua myös vaihtamaan läppäkotelon. Syksyllä kysyin paikallisesta merkkihuollosta ja hinnaksi sain 827e, kun jyväskylästä PCS:ltä taas reilu 400e.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
sartsa kirjoitti:Mitäs saab tekee ku se menee tuoho limb home tilaan??
Sähköinen kaasuläppä menee vaijeri käytölle.
edit. Tuossa on ohjeet tarkastamiseen/resetointiin KLIK , mutta kuten tuossa jo aikaisemmin sanottiin että koodit kannattaa luetuttaa.
2.edit. Ainakin näin näissä pienemmissä bensa vehkeissä(2,0 ja 2,3). Eli ens kerralla hieman lisätietoa autosta.
Hmm pitääkö tuo läppäsysteemi irrottaa kun resetoi?Pitääkö kääntää jotain??Ei ymmärrä tuota enklantia Eli kuinka tuo asia tehdään käytännössä??? Yritin huoltoon päästä mutta 2 viikkoa jonoa ja autoa tarvis että pääsis pennosia tienaamaan Niin ja ilmeisesti ei resetoidu kun akun kengän irrottaa?? häviää kyl sillon tuo check engine valo.ja toimii niinkauan kun ei paina kaasua yli puolenvälin..
Ei tarvitse irrottaa autosta, muuta kuin akunkenkä ja nuo muutama suoja siitä edestä että pääsee paremmin käsiksi. Eli auto on limpissä jos tuosta mustasta "käsivarresta" kääntämällä se metallinen varsi liikkuu kanssa.
Resetointi tapahtuu kuvan mukaisesti jousen päätä taivuttamalla ja saman aikaisesti hammastettua kiekkoa vastapäivään kääntämällä(n. 1cm). Näin jousenpää jää eri asentoon ja mustasta "käsivarresta" kääntämällä metalli varsi ei enää seuraa. Sitten akunkenkä takaisin.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Kuten jo yllä on kerrottukin, todennäköinen syy on kaasutinläpän toimintavirhe.
Voi toimia resetoinnin jälkeen hyvinkin tai sitten ei, jolloin läppäkotelo tosiaan pitää vaihtaa. Minulla pyydettiin 3.0 V6 -kotelosta 1500 eur merkkiliikkeessä.
Ruotsista sain paikalleen vaihdettuna 780eur, työ kesti n. 45min. Eli saatiin vielä ilmainen miniloma, kun käytiin Tukholmassa vaihdattamassa.
palmikko kirjoitti:Kuten jo yllä on kerrottukin, todennäköinen syy on kaasutinläpän toimintavirhe.
Voi toimia resetoinnin jälkeen hyvinkin tai sitten ei, jolloin läppäkotelo tosiaan pitää vaihtaa. Minulla pyydettiin 3.0 V6 -kotelosta 1500 eur merkkiliikkeessä.
Ruotsista sain paikalleen vaihdettuna 780eur, työ kesti n. 45min. Eli saatiin vielä ilmainen miniloma, kun käytiin Tukholmassa vaihdattamassa.
No niin nyt saab toimii taas niinkuin ei olis mitään ollutkaan Kiitos kaikille avusta!! Onneksi tällainenkin palsta on olemassa... T:Punapäinen turbosaabisti