Nyt on alkanut vasemman eturenkaan luota kuulumaan käännyttäessä ihmeellistä rutinaa/napsahtelua. Vika ilmenee kumpaankin suuntaan kääntyessä. Jos vetoa lisää niin ääni kuuluu selvemmin. Ratissa ei kumminkaan tunnu mitään tärähtelujä.
Tarkastelin vetonivelten suojakumit ja ovat kyllä ihan ehjät. Ainoa "vika" oli ulomman vetonivelen sisemmässä klemmarissa: jostakin syystä se ei ollut ihan kohdallaan urassa. Voisiko tuolta päästä likaa niin että nivel olisi sökönä? Puristelin hieman suojakumia ja tuosta klemmarin päästä tirahteli vähän vettä..
Entä olisiko muita vaihtoehtoja äänen lähteeksi? Joskus aiemmin oli samantapaista vikaa ja sillon ongelma korjaantui jarrulevyn suojapeltiä vääntelemällä. Nyt ei auttanut sekään.
Rutinaa ja napsahtelua etupäässä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Rutinaa ja napsahtelua etupäässä
pahasti kuulostaa vetarilta.. ja jos kerta vettä tuli kumen välistä niin se on siellä varmasti tuhoa jo tehnyt.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Rutinaa ja napsahtelua etupäässä
Tuo veden tulo on vähän epämääräinen.. Tuliko sitten kumin sisältä vai oliko siinä saumakohdassa sen verran vettä että kuplahteli..
Ihmetyttää vaan se ettei ratissa tunnu mitään nykimistä.
Jos on tuo vetari mennyt niin missähän hintahaarukassa pyöritään vaihtotöineen?
Ihmetyttää vaan se ettei ratissa tunnu mitään nykimistä.
Jos on tuo vetari mennyt niin missähän hintahaarukassa pyöritään vaihtotöineen?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Rutinaa ja napsahtelua etupäässä
motonetissa oli ulompi nivel hieman yli 100€...
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Rutinaa ja napsahtelua etupäässä
Jeps, vetonivelhän se vialla oli. Vettä oli päässyt kumin sisään ja nivel kaput.
Uusi vaihdettu ja rutinat loppui.
Mutta mutta...
Voiko nivelen vaihdossa mennä jokin pyörän säätö pieleen kun vaikuttaa ratti olevan pikkasen kierossa suoraan ajettaessa? Ja jos voi niin mikähän on kohta jossa säätöä on?
Pystyykö itse säätämään kohdilleen ja jos vaatii korjaamokäynnin niin missä hinnoissa liikutaan?
Uusi vaihdettu ja rutinat loppui.
Mutta mutta...
Voiko nivelen vaihdossa mennä jokin pyörän säätö pieleen kun vaikuttaa ratti olevan pikkasen kierossa suoraan ajettaessa? Ja jos voi niin mikähän on kohta jossa säätöä on?
Pystyykö itse säätämään kohdilleen ja jos vaatii korjaamokäynnin niin missä hinnoissa liikutaan?