Nykii?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja Termos »

9-5T kirjoitti:
Hece R kirjoitti:Passatin TDI hieman piristettynä liikkui rivakammin, mutta ei bensakoneilla noille nykydieseleille pärjää.
120hv 2.2d on mopoin 9-5 ja reilusti.

Montako punaista kirjainta eli monenko päivän aivopesukurssilla olit jossa tuota opetetaan VAG TDI kuskeille. Millään muulla ryhmällä(TDI audi, volsu, skoda ,seat) en ole liikennevaloissa huomannut olevan tarvetta yrittää jättää bensaturboja ja punaisten kirjainten lukumäärä kertoo suoraan innokkuuden.
Vaikka Dodge käyttää samaa konetta en ole niissä havainnut samaa yritystä.
Heh, kieltämättä osuva kritiikki.
Jostain syystä on tullut kohdattua juuri noita TDI -"voimasavu" -haastajia kummallisen paljon arkiliikenteessä :?

Jaksa niiden kanssa leikkiä, yleensä 100-150 heppaa vajaalla ajavat, eikä vääntöäkään piisaa 400 Nm:in paremmalle puolelle.

Käry harmittaa, kun ovat menevinään edessä :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

koistha kirjoitti:Vaihdoitko sen läppäkotelon ? Minulla oli vuosia ihme pikku nytkyttämistä ja viime marraskuun lopussa alkoi sitten pikku hiljaa nykimään enemmän ja enemmän. Ja nimen omaan tasaisella nopeudella ajettaessa. Homma korjaantui vaihtamalla läppäkotelo. Oli hauskaa vertailla marmoritiskin hintaa kun sattui tuo punta olemaan juuri sopivasti alimmillaan. Läppäkotelolle tuli hintaa rahtien kanssa Elkpartsilta noin 330 euroa ;-).
En vaihtanut vielä tuota läppäkoteloa vaan kävin varaamassa ajan korjaamolle josko TECHillä löytyis jotain, mutta jos mitään järkevää ei löydy niin seuraavaksi on kai vaihdettava tuo kotelo.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Se pieni takaiskuventtiilikin päästi hieman läpi niin vaihdoin senkin, mutta eipä vaikuttanut. :(
Mutta kuten todettua tuo tuntuu pelaavan kylmänä ihan hyvin, mutta kun kone lämpenee kunnolla(ei siis heti kun lämpöviisari on vaaterissa) alkaa tuo nykytys. Koittakaas viisaammat heittää ehdotuksia.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja koistha »

Valitettavan tutulta n uo oireet kuulostavat :-(
En väitä että olisin oikeassa mutta minulla samantapaiset oireet korjaantuivat läppäkotelon vaihdolla.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
sandelin85
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 15:46
Paikkakunta: Turku

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja sandelin85 »

Itsellänikin samat ongelmat :D kylmänä ns. tasakaasulla välil jopa kaasuttaa vähän itsekseen, moottorijarrutuksessa ku kierrokset lähestyvät tonnia ni pätkii välil ihan jumalattomasti. muutenki tasakaasul ajettaessa pätkii, ja välil todella pahasti, ei mikään mukava elämys tällä hetkellä ajella keskustas :D Ja tyhjäkäyntikin seilailee. Ja sit jos esim kiihdyttää oikein kunnolla ja sit lyöt kytkimen pohjaan ni kierrokset laskevat jonnekki 500 ja auto meinaa sammua, mutta sit pysyykin just ja just käynnis !!! ja vielä jos koittaa paikallaan pitää kierroksia esim 2000, ni kierrokset heittelehtivät about +-300...Et kertokaapas joku viisaampi mikäs noista kaikista halvoista osista ongelmani voisi olla, vaiko kaikki ne ?!?!?!
Bmw 325i Coupe e36
EX: Saab 9-5 2.3t (JC-Stage 1) http://i41.tinypic.com/11iegbk.jpg "3.5" vuotta ongelmia koko ajan, alkaa menettää uskonsa saabiin... :/"
Krugy
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 11:59
Paikkakunta: Kotka

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja Krugy »

white9-5 kirjoitti:Totesin kun aamulla lähdin niin auto ei nykinyt lähes ollenkaan ensimmäisen 10km aikana, mutta sen jälkeen alkoi taas pieniä nykäyksiä ja "puutumista" niin sanotulla tasakaasulla eli normaali ajossa.

Voiskohan kampiakselin asentoanturi aiheuttaa jotain tälläistä?
Kuulostaa tutulta, emännän kolkki toimi ok kylmänä mutta lämpimänä nykiminen alkoi, ensin vain yksittäisiä nypyjä sillointällöin, loppua kohti enenevässä määrin, yhtenä kauniina päivänä ajaminen kävikin jo mahdottomaksi.

Eipä tuota 3 viikkoa kauempaa tarvinnut ajella kun CE syttyi ja vikakoodi sojotti kampiakselin asentoanturiin.
Saab 9-5 2.0tA -08
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja 900S »

Alkanut kanssa nykimään tuo oma femma (`02 2,3t). Tulppien vaihdolla ei ollut vaikutusta ja toinen DI kasettikin on jo testauksessa samalla lopputuloksella, joten täytynee kurkata tuonne läppäkoteloon. Mikäli siellä jotain epäpuhtauksia näkyy, niin voiko koteloon sen paikallaan ollessa suihkuttaa varovasti jotain puhdistusainetta ja sitten pyyhkiä rätillä? Kyllähän tuon silti ohjeiden mukaan irroittaakin voisi...
edit. ja onko tuo kotelo kaikissa bensa-femmoissa sama?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Läppäkoteloita on ilmeisesti kahta mallia, 98-03 ja 04->. Oikea autoosi on numeroltaan 9188186.

Läppäkotelon sisällä olevien johtojen eristeiden hapristuminen on ilmeisesti myös aiheuttanut tuota nykimistä.

edit. Siis tämä tieto pätee 4-pyttyisiin bensa koneisiin. V6:n ja diisut on eri juttu.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Avatar
willbst
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 07:52
Paikkakunta: Turku

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja willbst »

Terve,
jatketaan topicia omalla nykymisprobleemalla, saldo menneeltä viikolta:
- maanantaina ja tiistaina ajoin tasaista nopeutta Tku-Hki-Tku moottoritiellä niin kerran nykäisi
- torstaina Turku-Rauma-Turku matkalla 2 kertaa. Lisäksi toinen ilmiö - matkani jälkeen parkkeerasin autoni ylämäkeen, ja kun tulin takaisin parin minuutin päästä niin moottori ei käynnistynyt. Odotin noin 5 minuuttia ja sitten se käynnistyi.
- perjantaina Tku-Hki-Tku motarilla 5 kertaa, nyt kaksi kertaa peräkkäin kun kiihdytin tietyömaan jälkeen.
Kaikki nykimiset tasaisella nopeudella. Autolla ajettu 159 tkm. DI kasetti vaihdettu aikoinaan kampanjan aikana. Ei vikakoodeja tms.
Onko hyviä vinkkejä missä vika?
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
VileCreature
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja VileCreature »

Itsellä täsmälleen samoja oireita oli kesällä kun willbst:llä. Jätti sitten paikallisen marketin pihaan enne töihin menoa ja viaksi osoittautui poikinut kampuran asentoanturi. Juurikin tuollaisia voimakkaita kertanykäyksiä aina silloin tällöin, kun ajoi maantienopeuksilla, ja kaupungissa ajellessa sammuili valoihin (tai citymarkettien parkkipaikoille :lol: ). Ei myöskään antanut vikakoodeja tuo oma tapaukseni. Laakkosella halusivat ne kuitenkin ne lukea ja veloittivat (näemmä) 46 euroa siitä ilosta... Uusi anturi puolestaan 130 euroa.

EDIT: Oli siinä määrin sekava lasku että oli tullut ymmärrettyä vikakoodien luvun hinta väärin. Korjattu yleisen korrektiuden nimissä :roll:
Viimeksi muokannut VileCreature, Ma Syys 27, 2010 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

VileCreature kirjoitti: Laakkosella halusivat ne kuitenkin ne lukea ja veloittivat 180 euroa siitä ilosta... Uusi anturi puolestaan 130 euroa.
SIIS MITÄ ?? Vikakoodien luku 180 euroa ?!?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
VileCreature
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nykii?

Viesti Kirjoittaja VileCreature »

Hmm. Pitipä katsoa uudemman kerran vielä toi lasku, eli itse varaosa on 127,74 €, sitten kohta "DIAGNOSOINTI" tuossa laskussa tekee yhteensä 121,50 € +46 €.... käyttötarvikkeet 10€...

Tainnut tulla heiltä vaan näemmä epäselvä lasku, eli tullut laitettua tuohon diagnosointiin kai asennustyön hinta samaan... Pahoittelen sekaannusta. Alkuun vain katsoin tuon laskun summan pikaiseen ja naureskelin. Olisin itkenyt jos ei olisi mennyt myyjäliikkeen piikkiin tuo.

Ei tullut liikoja kiinnitettyä huomiota tuohonkaan laskuun näemmä kun lähti sitä automyyjälle kiikuttamaan :oops:
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Vastaa Viestiin