ensimmäiseksi olen yrittänyt käyttää search:ia mut ei oikein löytyny.
eli autoni on -99 aero(tosin saattaa olla vuosimallia -00), missä on bsr lastu.
vaihteistona on automaatti.
voimaa on mukavasti mutta pikkasen vielä tahtoisi.
mites kun tuolta elkparts sivuilta löysin downpipea ja race katttia/loppu putkea, tällanen tietenkin, mutta miten käy äänille, en halua kovia ääniä?
tarvitseeko tämän jälkeen softaa uudelleen säätää?
3,5bar bensapumpustakin löysin juttua jotain.
eli saako tähän kohtuullisella vaivannäöllä/rahalla enään "ns" helppoja hevosia. budjetti vaikka 2500e?
turboa yms en lähde vaihtamaan.
9-5 aeron viritys
Re: 9-5 aeron viritys
ei siihe järkevästi saa, itseasiassa se bsr softakaan ei luultavasti ole järkevä.tjl kirjoitti:ensimmäiseksi olen yrittänyt käyttää search:ia mut ei oikein löytyny.
eli autoni on -99 aero(tosin saattaa olla vuosimallia -00), missä on bsr lastu.
vaihteistona on automaatti.
voimaa on mukavasti mutta pikkasen vielä tahtoisi.
mites kun tuolta elkparts sivuilta löysin downpipea ja race katttia/loppu putkea, tällanen tietenkin, mutta miten käy äänille, en halua kovia ääniä?
tarvitseeko tämän jälkeen softaa uudelleen säätää?
3,5bar bensapumpustakin löysin juttua jotain.
eli saako tähän kohtuullisella vaivannäöllä/rahalla enään "ns" helppoja hevosia. budjetti vaikka 2500e?
turboa yms en lähde vaihtamaan.
siihen saa spoolaus alueelle typerän automaatin rikkovan vääntöpiikin ja siihen se sitten jääkin tolla raudalla.
paras "viri" omasta mielestä on muuttaa kaasupolkimen kertoimet semmosiksi että normaalisti kaasuun reagoidaan samalla tavalla kun sport nappi pohjassa.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: 9-5 aeron viritys
kiitoksia vastauksesta. hiekan itse samaa ajattelinkin kun vakionakin aika pirteä mallia niin miksi tehdas olisi tehnyt ahtaan putkiston tai ilmanpuhdistimen. nämä "sportti" autot hiukan vieraita, enempi nuo maasturit tuttuja niin ajattelin varmistaa täältä.
kun kaikki kyläsepät on käynyt kertomassa kuinka saadaan lisää tehoa ties milläkin dumpin jousen vaidolla yms.
ja kun pointti on etten jaksaisi nyt alkaa konetta purkaamaan.
lähinnä tarkoitin että uusimalla putkisto, ja kaikki niin sanottu helppo bolt on osa, niin kannattaako? huomaako eroa.ja mukavuus ja äänettömyys on tärkeää.
ja m voin kyllä kytkeä ton sportille jos haluan, menee mukavan pehmeesti normaalisti
ja mikäs tuossa bsr on vikana, jokin muu?
mitäs muut on mieltä?
voishan tuosta budjestista hiukan jostaakkin, kunhan en itse joudu käsiä likaamaan, ei vaan se nyt napaa..
sama mies vois korjaa sid:n pikseliaviatkin. kun itseä ei nyt mikään nelipyöräseen liittyvä harrastus kiinosta!!! ei sitten mikää tällä hetkellä. maksan asiallisen korvauksen työstä.
kun kaikki kyläsepät on käynyt kertomassa kuinka saadaan lisää tehoa ties milläkin dumpin jousen vaidolla yms.
ja kun pointti on etten jaksaisi nyt alkaa konetta purkaamaan.
lähinnä tarkoitin että uusimalla putkisto, ja kaikki niin sanottu helppo bolt on osa, niin kannattaako? huomaako eroa.ja mukavuus ja äänettömyys on tärkeää.
ja m voin kyllä kytkeä ton sportille jos haluan, menee mukavan pehmeesti normaalisti
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ja mikäs tuossa bsr on vikana, jokin muu?
mitäs muut on mieltä?
voishan tuosta budjestista hiukan jostaakkin, kunhan en itse joudu käsiä likaamaan, ei vaan se nyt napaa..
sama mies vois korjaa sid:n pikseliaviatkin. kun itseä ei nyt mikään nelipyöräseen liittyvä harrastus kiinosta!!! ei sitten mikää tällä hetkellä. maksan asiallisen korvauksen työstä.
Viimeksi muokannut tjl, Ti Touko 04, 2010 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-5 aeron viritys
BSR ongelma on peukaloidut nakutuskartat, saattaa johtaa konerikkoon jos pääsee nakuttamaan (esim. huonoa bensaa, ilmamassamittarissa vikaa jne.)
Putkiston alkupään uusiminen auttaa eniten, loppupään pitäminen vakiona auttaa pitämään äänimaailman kurissa.
Softaa ei tarvitse putken jälkeen välttämättä säätää.
Putkiston alkupään uusiminen auttaa eniten, loppupään pitäminen vakiona auttaa pitämään äänimaailman kurissa.
Softaa ei tarvitse putken jälkeen välttämättä säätää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 aeron viritys
Ja kun kaasuun reagointia muuttaa niin kannattaakin olla ton ikäsessä moottorin tuenta kunnossa.jkotka kirjoitti:
paras "viri" omasta mielestä on muuttaa kaasupolkimen kertoimet semmosiksi että normaalisti kaasuun reagoidaan samalla tavalla kun sport nappi pohjassa.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: 9-5 aeron viritys
Itselläni oli edellinen auto Aero + Stage 3. Eli juurikin nuo mainitsemasi päivitykset. Vaikka vääntöpiikkiä oli rajattu, niin automaatin kanssa oli haasteita (uudempi 5-lovinen). Varoen kun ajelee niin kyllä tuon laatikonkin pitäisi kestää. Kuumalla kelillä täys kaasu kiihdytyksellä, jonka teki pariin kertaan peräkkäin sai koneen nakuttamaan. Kokeilin 98 polttoaineen joukkoon oktaanin kohottajaa, jolloin ongelma poistui. Eli ainkin BSR:n softalla varomattomalla ajotyylillä saattaa koneensa rikkoa. Tuohon sinun esittämääsi settiin laittaisin kyllä suuremman IC:n, sillä lämpöisellä kelillä tuon orkkiksen kanssa ei oikein pärjää. Putkiston vaihto (minulla oli tupla ulostulolla) ei nostanut kabiiniin kuuluvaa melutasoa merkitsevästi. Enemmän melua tulee huonoista renkaista. Ja sehän sinulla varmaan on tiedossa, että tuolla virityksellä auto ei ole laillinen, eikä sitä saa muutoskatsastettua.
Nykyisessä Aerossa on Hirsch:n setti ja manuaali. Parempihan tuo on, mutta niin on hitakin sen mukainen. Vähemmän maksi vääntöä tuo Hirsch:n softa antaa ja toimii muutenkin hienostuneemmin. Silti vaikuttaa siltä että voimansiiro on kovilla, eritoten kytkin tuntuu 4 vaihteella hieman luistavan, joten menee jossain vaiheessa vaihtoon. Samalla pitänee laittaa lukko, niin saa pitoa parannettua.
Nykyisessä Aerossa on Hirsch:n setti ja manuaali. Parempihan tuo on, mutta niin on hitakin sen mukainen. Vähemmän maksi vääntöä tuo Hirsch:n softa antaa ja toimii muutenkin hienostuneemmin. Silti vaikuttaa siltä että voimansiiro on kovilla, eritoten kytkin tuntuu 4 vaihteella hieman luistavan, joten menee jossain vaiheessa vaihtoon. Samalla pitänee laittaa lukko, niin saa pitoa parannettua.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96