Peilin irrotus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Juhabisti
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 08:59
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Peilin irrotus

Viesti Kirjoittaja Juhabisti »

Pitäisi vaihtaa oikeanpuoleinen ovipeili.
Onko jotain erityistä huomioitavaa?
Ilmeisesti pitää sisäpuolen muovit irrottaa, lähteekö kampeamalla vai onko jokin muu keino?
juuha
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 22:25

Re: Peilin irrotus

Viesti Kirjoittaja juuha »

Juhabisti kirjoitti:Pitäisi vaihtaa oikeanpuoleinen ovipeili.
Onko jotain erityistä huomioitavaa?
Ilmeisesti pitää sisäpuolen muovit irrottaa, lähteekö kampeamalla vai onko jokin muu keino?
Sisäpuolen muovisuojan irrotukseen on merkkiliikkeellä irrotustyökalu, joka on päistään kiilamainen pitkänomainen lituska. Ilmeisesti sillä on tarkoitus kammeta se muovi pois. Muovin alta löytyy vaahtotiiviste, joka irrotetaan suojamuovin jälkeen. Seuraavaksi irrotetaan peilin sähköliittimet.

Peili on kiinni neljällä ruuvilla, joista kolme löytyy irrotetun muovisuojan alta, ja neljäs löytyy muovisuojan etupuolelta, kun ovi on avattuna. Ruuvit voi irrotuksen yhteydessä saada putoamaan oven sisään, ja pois niitä ei sieltä ongi pirukaan, eli kannattaa varoa söhläämästä niitä sinne.

Kiinnittäessä peiliä katsotaan, että tiiviste on paikallaan ja kiristetään ruuvit ristikkäin.
Juhabisti
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 08:59
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: Peilin irrotus

Viesti Kirjoittaja Juhabisti »

Kiitoksia!

Ehdin jo käydä tutkimassa omin päin, irtosi omilla viispiikkisillä erikoistyökaluilla :D
Nyt on jo vanha peili osina, vielä kun saa muovit vaihdettua ja kunnialla paikalleen niin on tuossa ensi kertaa minun aikanani kaksi ehjää peiliä 8)
Juhabisti
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 08:59
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: Peilin irrotus

Viesti Kirjoittaja Juhabisti »

Homma tehtynä. :)
Ei paha homma mutta jos siihen ryhtyy niin malttia pitää olla, paljon muovisälää ja peilinlasi jotka oikein odottavat rikkoutumista kovassa käsittelyssä.

Jäi vielä varalle ehjä säätömoottori ja muoviosat. Värikoodi on 264, en tosin ehkä uskalla luopua niistä niin kauan kuin tuo auto minulla on.
Vastaa Viestiin