Turbosta ja sen vaihdosta
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Sanoisin että 2008 2.0t tehdasvirin päälle muokattu "stage 1" 15T ahtimelle. Tuo pohjasofta toimii vanhemmassakin. Ecuprojectilta pitäisi löytyä kyseinen softa punaisille suuttimille. Sytkäkarttaa en muista mistä softasta on tuossa peräisin mutta ainakin 98-00 tehdasvirin on varma valinta. Hirschissä on aika kireä sytkäkartta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Kiitoksiajcarlson kirjoitti:Sanoisin että 2008 2.0t tehdasvirin päälle muokattu "stage 1" 15T ahtimelle. Tuo pohjasofta toimii vanhemmassakin. Ecuprojectilta pitäisi löytyä kyseinen softa punaisille suuttimille. Sytkäkarttaa en muista mistä softasta on tuossa peräisin mutta ainakin 98-00 tehdasvirin on varma valinta. Hirschissä on aika kireä sytkäkartta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Tarkoititko muuten tätä?jcarlson kirjoitti:Ecuprojectilta pitäisi löytyä kyseinen softa punaisille suuttimille.
http://forum.ecuproject.com/viewtopic.php?f=63&t=1276
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Juurikin sitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Mitsu tuli tänään postissa
. Paljonko kompressori- ja turbiinisiivillä kuuluisi olla väliä seinämiin? Ihmetyttää kun akseli heiluu hieman pystysuunnassa, ei pituussuunnassa. Kuvia laitan kunhan töistä pääsen.
Tiedättekö ketään turbojen asiantuntijaa Etelä-Savossa, keltä voisi kysyä onko ahdin kunnossa?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tiedättekö ketään turbojen asiantuntijaa Etelä-Savossa, keltä voisi kysyä onko ahdin kunnossa?
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Ihan normaalia että poikittaisvälystä on hieman ehjässäkin ahtimessa, etenkin kuivassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Hyvä. Linkitän kuvat kun en saa tähän näkyville.
http://img688.imageshack.us/gal.php?g=img2424u.jpg
Turbomeckiltä tilasin. Heidän sivuillaan ei aeron turboja näy, mutta Ulf kasasi turbon kysyttyäni sitä. Hyvää palvelua, toimitusajankin ymmärtää kun turboa ei hyllystä löytynyt.
http://img688.imageshack.us/gal.php?g=img2424u.jpg
Turbomeckiltä tilasin. Heidän sivuillaan ei aeron turboja näy, mutta Ulf kasasi turbon kysyttyäni sitä. Hyvää palvelua, toimitusajankin ymmärtää kun turboa ei hyllystä löytynyt.
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Joo myös itse kuulemani palautteen pohjalta ihan hyvä pulju tuo Turbomeck on. Paljonko muuten kustansi, oli siis ihan normi 15T #5?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Ihan normi, toisessa kuvassa näkyy turbiinipuolella numero 5, kuvaa tyyppikilvestä missä lukee SAAB TD04HL-15T en upannut.
Aluksi sanottiin hinnaksi 6450 kruunua, mutta tinkaamalla hinnaksi tuli 6000 kruunua sisältäen postit. Tuossa siis kaikki kulut, mitään runkoveloituksia tai garrettien palauttelua ei tarvittu. Uusihan se ei ole, vaan kunnostettu. Laittoivat laipan tiivisteenkin mukaan
. Ihan ok hinnalta tuntuu vertaa esim. speedparts.
Aluksi sanottiin hinnaksi 6450 kruunua, mutta tinkaamalla hinnaksi tuli 6000 kruunua sisältäen postit. Tuossa siis kaikki kulut, mitään runkoveloituksia tai garrettien palauttelua ei tarvittu. Uusihan se ei ole, vaan kunnostettu. Laittoivat laipan tiivisteenkin mukaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Menee vähän OT:ksi, mutta lisätäänkö noihin turbomeckin viriahtimien hintoihin joku runkoveloitus?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Juuri näin. Pistää ahtiin öljyä niin välykset katoaa kummasti.jcarlson kirjoitti:Ihan normaalia että poikittaisvälystä on hieman ehjässäkin ahtimessa, etenkin kuivassa.
99T-museopeli
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Voiko öljynvaihdon suorittaa kylmällä koneella? Äsken saatii auto pukille ja nesteet ulos, mut öljyproppu oli liian tiukkassa, ei auennu näillä laitteilla.
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Jooh, nyt on vanha turbo otettu irti. Välystä oli garretissa noin 3-4mm poikittain ja kompressoripuoli varsin kärsineen näköinen. WISsin ohjeilla pärjäsi aika pitkälle, niihin lisäisin vielä flektin irroituksen; tilaa konehuoneeseen tuli huomattavasti enemmän.
Aluks nostettii tunkilla autoo, mut sit mietittii et ei alle uskalla mennä. Rakenneltiin pukit liimapalkeista ja lankuista: http://img190.imageshack.us/img190/8613/img2465w.jpg
Hankalinta purkuhommassa oli vanhojen muttereiden ja pulttien irroittaminen, CRC:tä kannattaa varata reilusti
. Esimerkkinä 12mm lenkkiavain made in India VS turbon vesiletkun banjo: http://img202.imageshack.us/i/img2472g.jpg/
Kun ei letku halunnut irrota niin tulkoon mukana. Garret
: http://img709.imageshack.us/i/img2478a.jpg/
Mitsussa on huomattavasti suurempi turbiinisiipi kuin garretissa, ei ihme jos garretissa nousee pakolämmöt. TD04HL 15T #5 ja GT17 vertailua ja muuta settiä: http://img251.imageshack.us/gal.php?g=img2464p.jpg
Aluks nostettii tunkilla autoo, mut sit mietittii et ei alle uskalla mennä. Rakenneltiin pukit liimapalkeista ja lankuista: http://img190.imageshack.us/img190/8613/img2465w.jpg
Hankalinta purkuhommassa oli vanhojen muttereiden ja pulttien irroittaminen, CRC:tä kannattaa varata reilusti
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kun ei letku halunnut irrota niin tulkoon mukana. Garret
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mitsussa on huomattavasti suurempi turbiinisiipi kuin garretissa, ei ihme jos garretissa nousee pakolämmöt. TD04HL 15T #5 ja GT17 vertailua ja muuta settiä: http://img251.imageshack.us/gal.php?g=img2464p.jpg
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Tänään vaihtui verkonpaino nimeltä Garret Mitsuun. Aika sovittaminen siinä kuulemma oli eli ei ihan "bolt on-mallia", jos on asentajan puheita uskominen. Niin että hatunnosto niille jotka ovat sen itse kotikonstein tehneet, ite en uskaltanut moiseen ryhtyä. Asiaan, eli tarvitseeko allekirjoituksen autoon suorittaa suuttimien vaihtoa tulevaa softapäivitystä varten? Vai mitenkä ne vuosimallit meni?
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Kyllä sulla siellä orkkissoftassa on suutinvakiona 261 kun noissa vihreillä suuttimilla varustetuissa matalapainevärkeissä vastaava parametri on 187.
Eli ei tarvi suutinten vaihtoa heti kättelyssä
Eli ei tarvi suutinten vaihtoa heti kättelyssä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit