Mitäs eroo on vanhalla öljyloukolla ja uudella? Sama muuten, mutta hiukan eri kokoinen toinen liitäntä
Eli muistaako joku noita mittoja ja miksi ihmeessä asentaa uusi "loukku" jos vanhakin sopii?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Jos nyt oikein muistan, ainoa ulospäin näkyvä ero on imupuolelle lähtevän letkuliitännän suurempi reikä. Letkuliitännät itsessään ovat saman kokoisia päivitetyssä versiossa ja alkuperäisessä. Uudempi on siis hieman paremmin "virtaavaa" mallia.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Tuli tänään heitettyä päivitys romppeet kiinni. Jätin "öljyloukun" vaihtamatta kun aika loppui kesken. Mutta kaikki letkut menivät heittämällä paikalleen.
Edelleen havaittavissa hieman puhaltelua öljyntäyttö aukosta. Ja ajoittain öljyn hajuja ohjaamoon.
Noh, täytynee alkaa oikein huolella lukee läpi näitä foorumin juttuja
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
kovasuo kirjoitti:Tuli tänään heitettyä päivitys romppeet kiinni. Jätin "öljyloukun" vaihtamatta kun aika loppui kesken. Mutta kaikki letkut menivät heittämällä paikalleen.
Edelleen havaittavissa hieman puhaltelua öljyntäyttö aukosta. Ja ajoittain öljyn hajuja ohjaamoon.
Noh, täytynee alkaa oikein huolella lukee läpi näitä foorumin juttuja
Mulla tuo setti odottelee hyllyssä vielä, en ole uskaltanut aloittaa sen asennusta kun vaikutta kovin monimutkaiselta.... Oliko se paha homma ja onnistuuko jos on peukalo keskellä kämmentä
En vaan tajua mihin ne kaikki letkut oikeen menee...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Joo, helppo homma. Ja pitäisi onnistua ihan maalaisjärjellä.
Ainut on toi öljyloukku joka on hiukan vaikeassa paikassa ja voisi
olla helpompi vaihtaa alakautta.
Vielä voisi öljyhuuhtelun (STP tai vastaava) käsittelyn tehdä. Aika
paljon tuntui olevan letkuissa töhnää ja se muovinen takaisku oli aivan
hapero, hajosi jo käsiin kun irrotin sen liitoksista.
Moottorin puhdistus pitäisi vaan saada aikaiseksi tehdä, mutta kun on
hiukan kaupunki oloissa vaikeaa löytää paikkaa. Tai sitten pitää kiikuttaa
auto johonkin pajalle.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Mulla tuo setti odottelee hyllyssä vielä, en ole uskaltanut aloittaa sen asennusta kun vaikutta kovin monimutkaiselta.... Oliko se paha homma ja onnistuuko jos on peukalo keskellä kämmentä
En vaan tajua mihin ne kaikki letkut oikeen menee... [/quote]
Kannattaa muuten vaihtaa setti mahdollisimman pian jos haluu välttyy
huohotusongelmilta ja siitä johtuvista vioista.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
kovasuo kirjoitti:Joo, helppo homma. Ja pitäisi onnistua ihan maalaisjärjellä.
Ainut on toi öljyloukku joka on hiukan vaikeassa paikassa ja voisi
olla helpompi vaihtaa alakautta.
Vielä voisi öljyhuuhtelun (STP tai vastaava) käsittelyn tehdä. Aika
paljon tuntui olevan letkuissa töhnää ja se muovinen takaisku oli aivan
hapero, hajosi jo käsiin kun irrotin sen liitoksista.
Moottorin puhdistus pitäisi vaan saada aikaiseksi tehdä, mutta kun on
hiukan kaupunki oloissa vaikeaa löytää paikkaa. Tai sitten pitää kiikuttaa
auto johonkin pajalle.
Pitänee vaan uskaltautua hommiin... Moottorin puhdistuksen tein jo tuossa pari viikkoa sitten..
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Tänään operoin omaan vm.2002 Aeroon tämän huohotinpäivityksen. Tein ensin Forte-käsittelyn, jonka jälkeen roplasin öljypohjan irti. Mielenkiintoista oli se, että kaikki oli kuin uudesta autosta. Missään ei ollut merkkiäkään minkäänlaisesta lietteestä tai ylipäätään huohotuksen aiheuttamista ongelmista. Öljypohjan sihti oli todellakin kuin uudesta autosta. Samalta näytti myös venttiilikopan alla. Autolla on tosin mittarissa vasta 123tkm.
Mutta tulipahan tehtyä. Yllättävää tämä kuitenkin oli kaikkien kauhutarinoiden jälkeen. Sikälikin, kun autostani ei löydy (vielä) esim. moottorilämmitintä.