Huohotin päivitys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Mitäs eroo on vanhalla öljyloukolla ja uudella? Sama muuten, mutta hiukan eri kokoinen toinen liitäntä :oops:
Eli muistaako joku noita mittoja ja miksi ihmeessä asentaa uusi "loukku" jos vanhakin sopii?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Jos nyt oikein muistan, ainoa ulospäin näkyvä ero on imupuolelle lähtevän letkuliitännän suurempi reikä. Letkuliitännät itsessään ovat saman kokoisia päivitetyssä versiossa ja alkuperäisessä. Uudempi on siis hieman paremmin "virtaavaa" mallia.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Tuli tänään heitettyä päivitys romppeet kiinni. Jätin "öljyloukun" vaihtamatta kun aika loppui kesken. Mutta kaikki letkut menivät heittämällä paikalleen.

Edelleen havaittavissa hieman puhaltelua öljyntäyttö aukosta. Ja ajoittain öljyn hajuja ohjaamoon.
Noh, täytynee alkaa oikein huolella lukee läpi näitä foorumin juttuja :roll:
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

kovasuo kirjoitti:Tuli tänään heitettyä päivitys romppeet kiinni. Jätin "öljyloukun" vaihtamatta kun aika loppui kesken. Mutta kaikki letkut menivät heittämällä paikalleen.

Edelleen havaittavissa hieman puhaltelua öljyntäyttö aukosta. Ja ajoittain öljyn hajuja ohjaamoon.
Noh, täytynee alkaa oikein huolella lukee läpi näitä foorumin juttuja :roll:
Mulla tuo setti odottelee hyllyssä vielä, en ole uskaltanut aloittaa sen asennusta kun vaikutta kovin monimutkaiselta.... Oliko se paha homma ja onnistuuko jos on peukalo keskellä kämmentä :mrgreen:
En vaan tajua mihin ne kaikki letkut oikeen menee... :?:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ei ole hankala asentaa. Alla asennusohje. Asennus onnistuu myös yläkautta.

http://www.partsforsaabs.com/info_docum ... 561200.pdf
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Joo, helppo homma. Ja pitäisi onnistua ihan maalaisjärjellä.
Ainut on toi öljyloukku joka on hiukan vaikeassa paikassa ja voisi
olla helpompi vaihtaa alakautta.

Vielä voisi öljyhuuhtelun (STP tai vastaava) käsittelyn tehdä. Aika
paljon tuntui olevan letkuissa töhnää ja se muovinen takaisku oli aivan
hapero, hajosi jo käsiin kun irrotin sen liitoksista.

Moottorin puhdistus pitäisi vaan saada aikaiseksi tehdä, mutta kun on
hiukan kaupunki oloissa vaikeaa löytää paikkaa. Tai sitten pitää kiikuttaa
auto johonkin pajalle.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Mulla tuo setti odottelee hyllyssä vielä, en ole uskaltanut aloittaa sen asennusta kun vaikutta kovin monimutkaiselta.... Oliko se paha homma ja onnistuuko jos on peukalo keskellä kämmentä :mrgreen:
En vaan tajua mihin ne kaikki letkut oikeen menee... :?:[/quote]

Kannattaa muuten vaihtaa setti mahdollisimman pian jos haluu välttyy
huohotusongelmilta ja siitä johtuvista vioista.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

kovasuo kirjoitti:Joo, helppo homma. Ja pitäisi onnistua ihan maalaisjärjellä.
Ainut on toi öljyloukku joka on hiukan vaikeassa paikassa ja voisi
olla helpompi vaihtaa alakautta.

Vielä voisi öljyhuuhtelun (STP tai vastaava) käsittelyn tehdä. Aika
paljon tuntui olevan letkuissa töhnää ja se muovinen takaisku oli aivan
hapero, hajosi jo käsiin kun irrotin sen liitoksista.

Moottorin puhdistus pitäisi vaan saada aikaiseksi tehdä, mutta kun on
hiukan kaupunki oloissa vaikeaa löytää paikkaa. Tai sitten pitää kiikuttaa
auto johonkin pajalle.
Pitänee vaan uskaltautua hommiin... Moottorin puhdistuksen tein jo tuossa pari viikkoa sitten..
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
JKK
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Loka 28, 2006 17:16

Re: Huohotin päivitys

Viesti Kirjoittaja JKK »

Tänään operoin omaan vm.2002 Aeroon tämän huohotinpäivityksen. Tein ensin Forte-käsittelyn, jonka jälkeen roplasin öljypohjan irti. Mielenkiintoista oli se, että kaikki oli kuin uudesta autosta. Missään ei ollut merkkiäkään minkäänlaisesta lietteestä tai ylipäätään huohotuksen aiheuttamista ongelmista. Öljypohjan sihti oli todellakin kuin uudesta autosta. Samalta näytti myös venttiilikopan alla. Autolla on tosin mittarissa vasta 123tkm.

Mutta tulipahan tehtyä. Yllättävää tämä kuitenkin oli kaikkien kauhutarinoiden jälkeen. Sikälikin, kun autostani ei löydy (vielä) esim. moottorilämmitintä.
BMW E61 Touring 520d
BMW E39 525iA facelift
Vastaa Viestiin