no eka käynnistys kertalaakista käyntiin... anturi puuttui mutta ei huomannut mitään eroa, noh yks tai kaks sammustusta ja huomasin startti ajan pitkittyvän ja sitten kun istahdin pelkääjän paikalle vaimo rattiin katsoin auton käynnnistyttä että ce-valo ei suostu sammumaan. noh ei mitää ajeltii auto kotiin, käyttäytyi ihan normaalisti kunnes auton sammuttua vedin pitkän ajovalon kytkintä päälle huomasin että vasen pitkä ei syty... pidin 2x10sek ja jälkimmäisen jakson lopussa se heräsi henkiin, (vaikkakin ilmoitus oli check OK) eli lappu piti olla kunnossa, kuitenkin vaikuttisiko yhden anturin vajaus auton käynnistys ajan pitenemisen, ja ce-valon.
ja kaikki tämä kun sammutin auton täytin tankin siirsin auton rengaspaineiden tarkastus letkun ylettyville.. ja sen käynnistyksen jälkeen alkoi kiusaamaan. ja itse tankkasin ja dieseliä tankkiin meni. ja tankkasin tikkulan ABC asemalla.
ensin mieleen että akku tyhjentynyt pajalla. mittari käteen, kaveri käynnisetämään autoa, jännite ei alle 12V laske ... akku kunnossa, tosin nyt kun aloin miettimään ei ole pitkää matkaa autolla ajettu (hiukkassuodatin tukossa, teki talvella samaa pitkästä matkasta huolimatta).
oi voi on tästäkin autosta ollut enemmän harmia kun iloa


huomenna hakemaaan koodit pihalle ja katotaan mitäs ne kertoo... pakko sanoa että korjauksiin ja huoltoihin menneillä rahoilla olisin jo ostanut tonnarin ja tankillisen löpöä ..
mutta mikä voisi aiheuttaa kuvatun laisia oireita, muuten auto toimii...
pitäsisi vaan päästä pe. porista oripäähän, eikä haluttaisi jäädä matkalle... joten olisi kiva kun autokin toimisi

mikä sitä taas vaivaa ????

My-07
1.9TiD
automaattiaskilla
kilometrejä niellyt sen 119tkm
ja toinen seikka, voi olla että kuvittelen vaan mutta seuraavaa on mielestäni tapahtunu; jähd. nestä vähenee ja öljy lisääntyy



mutta tämä nyt alkaa olemman 95% varma että seuraava auto on valmistettu kaukana ruotsista
