viasta toiseen, ce- valo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

elikkäs naftan vesipitoisuuden anturi on tällähetkellä pois ja reikä tulpattu, uutta osaa odotellaan ruottinmaalta.

no eka käynnistys kertalaakista käyntiin... anturi puuttui mutta ei huomannut mitään eroa, noh yks tai kaks sammustusta ja huomasin startti ajan pitkittyvän ja sitten kun istahdin pelkääjän paikalle vaimo rattiin katsoin auton käynnnistyttä että ce-valo ei suostu sammumaan. noh ei mitää ajeltii auto kotiin, käyttäytyi ihan normaalisti kunnes auton sammuttua vedin pitkän ajovalon kytkintä päälle huomasin että vasen pitkä ei syty... pidin 2x10sek ja jälkimmäisen jakson lopussa se heräsi henkiin, (vaikkakin ilmoitus oli check OK) eli lappu piti olla kunnossa, kuitenkin vaikuttisiko yhden anturin vajaus auton käynnistys ajan pitenemisen, ja ce-valon.

ja kaikki tämä kun sammutin auton täytin tankin siirsin auton rengaspaineiden tarkastus letkun ylettyville.. ja sen käynnistyksen jälkeen alkoi kiusaamaan. ja itse tankkasin ja dieseliä tankkiin meni. ja tankkasin tikkulan ABC asemalla.

ensin mieleen että akku tyhjentynyt pajalla. mittari käteen, kaveri käynnisetämään autoa, jännite ei alle 12V laske ... akku kunnossa, tosin nyt kun aloin miettimään ei ole pitkää matkaa autolla ajettu (hiukkassuodatin tukossa, teki talvella samaa pitkästä matkasta huolimatta).

oi voi on tästäkin autosta ollut enemmän harmia kun iloa :( , ja vaimokin haukku sen ties miks paskakasaks :|

huomenna hakemaaan koodit pihalle ja katotaan mitäs ne kertoo... pakko sanoa että korjauksiin ja huoltoihin menneillä rahoilla olisin jo ostanut tonnarin ja tankillisen löpöä ..

mutta mikä voisi aiheuttaa kuvatun laisia oireita, muuten auto toimii...

pitäsisi vaan päästä pe. porista oripäähän, eikä haluttaisi jäädä matkalle... joten olisi kiva kun autokin toimisi :(

mikä sitä taas vaivaa ???? :roll:

My-07
1.9TiD
automaattiaskilla
kilometrejä niellyt sen 119tkm




ja toinen seikka, voi olla että kuvittelen vaan mutta seuraavaa on mielestäni tapahtunu; jähd. nestä vähenee ja öljy lisääntyy 8O :o en ole tosin varma havainnostani mutta näin olin huomaavinani. tosin öljy näytää ihna öljyltä, eikä auto savuta tms. tiedä häntä kertokaas nyt ihmisen mielipiteitänne... tekisi mieli paalata koko roska ja ostaa volkkari tilalle se vaan tuntui aina pelaavan ... :cry:

mutta tämä nyt alkaa olemman 95% varma että seuraava auto on valmistettu kaukana ruotsista :|
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Oisko kampikammion kattovalo palanut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jcarlson kirjoitti:Oisko kampikammion kattovalo palanut.
Komppaan tätä. Vikakoodeja ei kannata käydä lukemassa, oireet on sen verran selvät.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Rene-Rane kirjoitti: pakko sanoa että korjauksiin ja huoltoihin menneillä rahoilla olisin jo ostanut tonnarin ja tankillisen löpöä ..
Mutta tonnari ei olisi kulkenut metriäkään löpön voimin.
Rene-Rane kirjoitti: tekisi mieli paalata koko roska ja ostaa volkkari tilalle se vaan tuntui aina pelaavan ... :cry:
Tee se..

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Kyse oli anturin puuttumisesta. Vettä polttoaineessa...... Joten ei muuta kun osaa odottamaan, joka tulee kun tulee kukaan ei tiedä...
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

9-5T kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti: jähd. nestä vähenee ja öljy lisääntyy 8O :o en ole tosin varma havainnostani mutta näin olin huomaavinani.
Tiedäthän milloin öljyn määrä on tarkastettavissa? Tiedätkö mikä on säiliön alaraja ja millä lämpötilalla?
Nämä on tiedettävä jos aikoo saada oiekat tulokset.
ja näiden lisäksi on toki hyvä katsoa, että auto on tasaisella alustalla aina kun tarkastaa nestepintojen tasoja.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

9-5T kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti: jähd. nestä vähenee ja öljy lisääntyy 8O :o en ole tosin varma havainnostani mutta näin olin huomaavinani.
Tiedäthän milloin öljyn määrä on tarkastettavissa? Tiedätkö mikä on säiliön alaraja ja millä lämpötilalla?
Nämä on tiedettävä jos aikoo saada oiekat tulokset.

no voisit sitten vielä varmistaa etten ole ihan väärin tehnyt ? :oops:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

:D
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Mimmi kirjoitti:
Saab-man kirjoitti:
ja näiden lisäksi on toki hyvä katsoa, että auto on tasaisella alustalla aina kun tarkastaa nestepintojen tasoja.
Tasaisuuden lisäksi olisi hyvä, että paikka olisi myös vaakasuorassa.
Jotain tällaista hieman odotinkin :wink:
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja aero »

9-5T kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti: jähd. nestä vähenee ja öljy lisääntyy 8O :o en ole tosin varma havainnostani mutta näin olin huomaavinani.
Tiedäthän milloin öljyn määrä on tarkastettavissa? Tiedätkö mikä on säiliön alaraja ja millä lämpötilalla?
Nämä on tiedettävä jos aikoo saada oiekat tulokset.
Nämä on tiedettävä jos aikoo saada oikean tiedon öljyn määrästä suhteessa mittatikkuun. Öljyn lisääntymisen/vähentymisen todentamiseen riittää, että varmistaa eri mittauskerroille toisiaan vastaavat olosuhteet.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: viasta toiseen, ce- valo

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

9-5T kirjoitti:Kyseessä 1.9d eli mittaus kuumasta koneesta 2-5min sammuttamisen jälkeen, 2min on paras sillä sen jälkeen pinta rupeaa nousemaan ja 5min jälkeen sitä on reilusti liikaa. Neste ei paljon pysy kylmänä alamerkin yläpuolella eikä muuta merkkiä ole.

kattellaan, kiitos :wink:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin