Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
Siis ongelman kuvaus: sankka sininen savupilvi kiihdyttäessä tai moottorijarrutuksessa (automaatti) mutta ei tasasessa ajossa. Ongelma ilmeni tänään iltapäivällä Viron ja Latvian rajalla, pääsin Riikan perille mutta paluu arveluttaa. Öljyä ei kadonnut havaittavasti, vedet normaalitaso, koneen lämmöt normaliit. Siis kaikki muuten normaalia, paitsi savutus. Pitäsi päästä takaisin kotiin...
Neuvoja kiitos!
Neuvoja kiitos!
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
CSE9000 kirjoitti:Siis ongelman kuvaus: sankka sininen savupilvi kiihdyttäessä tai moottorijarrutuksessa (automaatti) mutta ei tasasessa ajossa. Ongelma ilmeni tänään iltapäivällä Viron ja Latvian rajalla, pääsin Riikan perille mutta paluu arveluttaa. Öljyä ei kadonnut havaittavasti, vedet normaalitaso, koneen lämmöt normaliit. Siis kaikki muuten normaalia, paitsi savutus. Pitäsi päästä takaisin kotiin...
Neuvoja kiitos!
tuprauttaako käynnistettäessä, paljonko rullannut ?
turbo varmaankin tullut tiensä päähän.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
Ajettu 295 tkm turbo vaihdettu noin 49 tkm sitten.
Käynnistyksessä ajoittain pientä savutusta sinistä mutta ei mitään suurta.
Käynnistyksessä ajoittain pientä savutusta sinistä mutta ei mitään suurta.
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
CSE9000 kirjoitti:Ajettu 295 tkm turbo vaihdettu noin 49 tkm sitten.
Käynnistyksessä ajoittain pientä savutusta sinistä mutta ei mitään suurta.
männänrenkaat on toinen mutta jossei öljyä paljoa syö niin tiedä sitten... onko se tälläinen perjantai päivän tekele Garretttt
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
Garret kuitin mukaan edellinen omistaja vaihtanut. Uskaltaako ajaa takaisin, jos seuraa öljyn tasoa ja yritää olla "huomaamatta" ajoittaista sankkaa pilveä. (Hotellin vartija luuli tulipalon olleen kysessä kun saavuttiin.) Käyrät on niin korkealla , että täytyy olla hiljaa...



Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
CSE9000 kirjoitti:Garret kuitin mukaan edellinen omistaja vaihtanut. Uskaltaako ajaa takaisin, jos seuraa öljyn tasoa ja yritää olla "huomaamatta" ajoittaista sankkaa pilveä. (Hotellin vartija luuli tulipalon olleen kysessä kun saavuttiin.) Käyrät on niin korkealla , että täytyy olla hiljaa...![]()
kuinka paljon sitä matkaa kertyy ?

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
320 km niin ollaan Suomessa kotona.
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
CSE9000 kirjoitti:320 km niin ollaan Suomessa kotona.



mutta savuttaako reippaasti myös tasakaasulla ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
Tasakaasulla ei savuta mielestäni lainkaan, peilistä seurattuna. Tärkeintä olis päästä Suomeen.
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
CSE9000 kirjoitti:Tasakaasulla ei savuta mielestäni lainkaan, peilistä seurattuna. Tärkeintä olis päästä Suomeen.
tietysti voit ottaa riskin ... mutta jos männänrenkaat ovat syypää niin ...
oon niitä turboja tuollaisillakin km. hajonnut, itse varmaan en mielellään mutta ajaisin ja mahdollisimman suoraa ja tasasista ajoa ilman isompia kiihdytyksiä ja välttäisin kaupunki alueita... ja tarkkailisin öljyn tasoa huolella...

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
Matkassa ei ole muuta ongelmaa kuin, päästä Riiasta ulos n. 10-15 km sen jälkeen tasaista ajoa voi ajaa Tallinnan esikaupunkiin asti noin 260 km. Sen jälkeen hinauskin olisi halvempaa. Mutta selviänkö sinne asti öljyä tarkkailemalla/lisäämällä?
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
Matkassa ei ole muuta ongelmaa kuin, päästä Riiasta ulos n. 10-15 km sen jälkeen tasaista ajoa voi ajaa Tallinnan esikaupunkiin asti noin 260 km. Sen jälkeen hinauskin olisi halvempaa. Mutta selviänkö sinne asti öljyä tarkkailemalla/lisäämällä?
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
CSE9000 kirjoitti:Matkassa ei ole muuta ongelmaa kuin, päästä Riiasta ulos n. 10-15 km sen jälkeen tasaista ajoa voi ajaa Tallinnan esikaupunkiin asti noin 260 km. Sen jälkeen hinauskin olisi halvempaa. Mutta selviänkö sinne asti öljyä tarkkailemalla/lisäämällä?
tuohon en voi luvata mitään ... riipuu mikä autossa on... sen päätät itse en sano mitään tuohon kysymykeen.
antaako auto vikakoodeja ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
Ei mitään vikakoodeja sidin tai mittariston kautta. Tarkoitus on ottaa riski, tietoisena että lisävaurioita syntyy mutta täytyisi päästä Suomeen.
Re: Apua/ neuvoja tarvitaan 95 2.3t vm2000 sairas savutus
voi olla ettei ole muuta seurausta kuin koneen karstoittuminen. ja toivotaan ettei tulekkaan... tietysti voi olla muitakin seurauksia ... mutta jos riskin meinaat ottaa niin onnea yritykseen, on tuo paskamaista kun auto hajoaa ulkomailla 

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007