Hei!
Takaiskari on vuotanut öljyä ja tarvitsisin uudet. Mutta en ole löytänyt sopivia. Malli on 9-5 Griffin 3.0 V6 bensa sedan -2000. Alustakoodi ON CB-BS-E-F-2-BA. Tarviliikkeestä tarjottavat Sachs:n iskarit (kokeiltu norm. ja sporttti) ovat lyheämmät ja jousenkiinnitys on eri kohdassa. Lisäksi ovat paljon löysemmät. Alkuperäisessä iskarissa on koodi SAAB 50 63 433. Alkuperäisen iskarin mitat ovat seuraavat: Alapultista jousenkiinnitykseen n. 83mm, Alapultista säiliönpäähän n. 370mm, Alapultista yläkiinnitykseen (varsi ohentuu) n. 626mm ja Alapultista kierteen alkuun n. 673mm. Osaisiko joku ystävällinen neuvoa mistä löytyisi sopivat iskarit tilalle?
Jeppe
Takaiskari ongelma
Re: Takaiskari ongelma
Esimerkiksi merkkiliikkeestä Iskunvaimenninsarja:
4D, CODE= BA Iskunvaimenninsarja 89 94 360 *Iskunvaimennin 50 63 433 Note: Ei erillisenä varaosana.
4D, CODE= BA Iskunvaimenninsarja 89 94 360 *Iskunvaimennin 50 63 433 Note: Ei erillisenä varaosana.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Takaiskari ongelma
Taitaa olla vähän hintava ratkaisu. Kysyin merkkiliikkeestä alkuperäistä (ei ollut alustakoodi vielä selvillä) sanoivat että on pari eri vaihtoehtoa. Hintaa sanoivat olevan noin 270 euroa/kpl. Pitäs löytää joku kohtuu hintainen ratkaisu.J.V.A kirjoitti:Esimerkiksi merkkiliikkeestä Iskunvaimenninsarja:
4D, CODE= BA Iskunvaimenninsarja 89 94 360 *Iskunvaimennin 50 63 433 Note: Ei erillisenä varaosana.
Re: Takaiskari ongelma
Onhan noita valmistajia. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä Monroe Reflexeihin. Ja sitten vaihtoehtoja ovat myös (kalliimmasta päästä) Bilstein, Koni tai vaikkapa Saabin oma tasonsäätösarja taakse Englannista tilattuna. Hintaa tulee tosin yhtä paljon kuin marmorilta orggisiskarit hakemalla.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Takaiskari ongelma
Onko Monroet samoilla mitoilla? Ongelmana oli siis etten ole löytänyt sopivia tarvikeiskareita. Ostin jo Sachs:n iskarit ja olin laittamassa paikoilleen kun huomasin että ovat ihan eri mitoilla enkä uskaltanut vaihtaa. Onko tämä joku Griffinin ongelma vai koskeeko muitakin malleja? Eli jos joku on törmännyt vastaavaan ongelmaan ja osaa neuvoa sopivan mallin tilalle olisin kovin kiitollinen. Tarkoitus ei ole vaihtaa kuin takaiskarit.koistha kirjoitti:Onhan noita valmistajia. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä Monroe Reflexeihin. Ja sitten vaihtoehtoja ovat myös (kalliimmasta päästä) Bilstein, Koni tai vaikkapa Saabin oma tasonsäätösarja taakse Englannista tilattuna. Hintaa tulee tosin yhtä paljon kuin marmorilta orggisiskarit hakemalla.
Jeppe
Re: Takaiskari ongelma
En suosittele mitä tahansa tarvikkeita, ex-Aerossa oli jotkut tarvikkeet ja alusta oli huomattavasti pintakovempi kuin alkuperäisillä tai nykyisillä Bilsteineillä (joista toinen muuten sylkäisi öljyt ulos ja nyt kolisee ankarasti 40tkm ja 3v ajon jälkeen
).

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com