Pitäisi lomille lähteä, mutta Saab oli sitä mieltä että isäntä jääkin vielä töihin.
Ei siis kone käynnisty. Starttaa kyllä, mutta ei lähde käymään.
Vahvasti epäilisin viaksi otsikon osaa.
Viimeksi Saab teki samat temput 24.8.2008. Eli noin kaksi vuotta sitten, mikäköhän on elinajanennuste tolle anturille?
Ja oliko varaosille takuu 2-vuotta?
Kampiakselin asentotunnistimesta
Kampiakselin asentotunnistimesta
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Kampiakselin asentotunnistimesta
Jep... Näin olin muistavinani.
Sain auton käyntiin tunnin odotuksen jälkeen ja ajoin sen korjaamoon... Jos se on se anturi niin takuuseen menee työt+osa.
Nyt toivotaan että se olis just se mikä on räjähtänyt.
Kiva alku kesälomalle kyllä.
Sain auton käyntiin tunnin odotuksen jälkeen ja ajoin sen korjaamoon... Jos se on se anturi niin takuuseen menee työt+osa.
Nyt toivotaan että se olis just se mikä on räjähtänyt.
Kiva alku kesälomalle kyllä.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Kampiakselin asentotunnistimesta
No niin, liityn kerhoon. Vaimo tuli töistä, piti lähteä perheen kanssa reissuun, ja mitä vielä; pitkiä startteja turhaan. Kuuntelin pensapumput ,ja koska kyseessä on 200 t ajettu 9-5 vm 98, ei muuta kun di -yksikkö vaihtoon. Auto hörähti taas heti käyntiin. Sitten taas mentiin kylille, ja lämpimänä pitkiä startteja, ei edes luvannut. Yön yli seistyään taas käyntiin kuin ei mitään. Nyt pitänee mennä vikakoodin lukuun, taidan vauhdatuttaa varmuudeksi tuon tunnistimen, vai mitä ootte mieltä?
harmittaisi jos ei ...tuttaisi
7:s saappi jo menossa
harmittaisi jos ei ...tuttaisi
7:s saappi jo menossa
EX Saab 9-5Tid - 07, odotan tuotannon uudellenaloitusta
Re: Kampiakselin asentotunnistimesta
Kuulostaa niin kovin tutulta. Itsellä myös -98 ja teki tuota samaa ettei lähde lämpimänä käyntiin, mutta kylmänä kyllä hörähti. Ja vikahan tosiaan oli tuossa kampiakselin asennontunnistimessa.
Itse kyllä lähtisin siitä tunnistimesta etsimään sitä vikaa...
Itse kyllä lähtisin siitä tunnistimesta etsimään sitä vikaa...
Re: Kampiakselin asentotunnistimesta
Luettiin vikakoodit Satakunnan Autotalolla, ei mitään jälkiä ollut jäänyt muistiin. No, nyt on asentotunnistinkin vaihdettu, kun vielä tulis helteitä.........
EX Saab 9-5Tid - 07, odotan tuotannon uudellenaloitusta
Re: Kampiakselin asentotunnistimesta
Viime kesänä ihmettelin itse erään tämän palstan jäsenen auton käyttäytymistä.
Auto oli 9-3SS ja käyntiinlähtöongelmia myös siinä.
Testerin kanssa tutkin eikä mitään vikakoodia tullut, vaikka auto ei silläkään hetkellä käynnistynyt. Lisäksi testeri näytti myös koneen pyörivän (jotain n. 200rpm), kun startilla veivasi. Samoin polttoainepumppu oli testerin mukaan aktiivinen.
Ongelmat hävisivät kampiakselin asentotunnistin vaihtamalla.
Jotain signaalia asentotunnistimesta täytyi tulla, vaikka se oli rikki.
Ilmeisesti olisi pitänyt tutkia vanhan rikkinäisen anturin antamaa signaalia oskilloskoopilla ja verrata sitä uuteen, että olisi selvinnyt mitä häikkää siinä oli.
Että näin .....
Auto oli 9-3SS ja käyntiinlähtöongelmia myös siinä.
Testerin kanssa tutkin eikä mitään vikakoodia tullut, vaikka auto ei silläkään hetkellä käynnistynyt. Lisäksi testeri näytti myös koneen pyörivän (jotain n. 200rpm), kun startilla veivasi. Samoin polttoainepumppu oli testerin mukaan aktiivinen.
Ongelmat hävisivät kampiakselin asentotunnistin vaihtamalla.
Jotain signaalia asentotunnistimesta täytyi tulla, vaikka se oli rikki.
Ilmeisesti olisi pitänyt tutkia vanhan rikkinäisen anturin antamaa signaalia oskilloskoopilla ja verrata sitä uuteen, että olisi selvinnyt mitä häikkää siinä oli.
Että näin .....
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)