CE-valo ja P1312
CE-valo ja P1312
Mahdollisena potilaana 9-5 farkku, 2.0T missä saabin oma viri vuosimallia 2003.
Viikko sitten sunnuntaina CE-valo jäi palamaan kun käynnistin auton pitkän ajon ja 30min levon jälkeen. Seuraavana päivänä huoltoon ja P1312 koodia pukkasi, eli DI-kassun 1-2 tulpan joku häiriö (Mimmillä oli tarkka suomenkielinen selostus täällä, en muista ulkoa). TUlpat oli ok, vaihdettu vähän aikaa sitten. Nollaus ja uudestaan matkalle, koska auto toimi muuten moitteetta.
Sitten 500km ajoa, ja jälleen käynnistyksen yhteydessä jäi CE-valo palamaan, auto muuten ilman ongelmia.
Eilen sitten kylmänä päivänä käynnistin taas auton, ja nyt CE-valo ei palanutkaan, mitä ihmettä?
Mitä arvon raati arvioi, olisiko syytä huomenna ajaa vantaan magneettiin ja hakea uusi DI kassu (ja lukea koodit taas, jäävät kuitenkin tuonne muistiin vai mitä?) ja vaihtaa se vanhan tilalle? Näin mikäli uusikin koodi viittaa DI-kasettiin.
T: JoJo
Viikko sitten sunnuntaina CE-valo jäi palamaan kun käynnistin auton pitkän ajon ja 30min levon jälkeen. Seuraavana päivänä huoltoon ja P1312 koodia pukkasi, eli DI-kassun 1-2 tulpan joku häiriö (Mimmillä oli tarkka suomenkielinen selostus täällä, en muista ulkoa). TUlpat oli ok, vaihdettu vähän aikaa sitten. Nollaus ja uudestaan matkalle, koska auto toimi muuten moitteetta.
Sitten 500km ajoa, ja jälleen käynnistyksen yhteydessä jäi CE-valo palamaan, auto muuten ilman ongelmia.
Eilen sitten kylmänä päivänä käynnistin taas auton, ja nyt CE-valo ei palanutkaan, mitä ihmettä?
Mitä arvon raati arvioi, olisiko syytä huomenna ajaa vantaan magneettiin ja hakea uusi DI kassu (ja lukea koodit taas, jäävät kuitenkin tuonne muistiin vai mitä?) ja vaihtaa se vanhan tilalle? Näin mikäli uusikin koodi viittaa DI-kasettiin.
T: JoJo
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Re: CE-valo ja P1312
Mulla teki samaa, ce-valo paloi ajoittain, vikakoodeina p1312 ja p1314. DI-kassun vaihdolla asettui.
-Sami
EDIT: Vikakoodit tietenkin P1312 ja P1334...
-Sami
EDIT: Vikakoodit tietenkin P1312 ja P1334...
Viimeksi muokannut Tobbana, Ma Heinä 26, 2010 08:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: CE-valo ja P1312
Ok, kiitos Sami, tätä hieman ounastelin täällä olleiden juttujen perusteella!
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Re: CE-valo ja P1312
Samoja oireita oli minullakin, DI-kasetin vaihto auttoi.
Re: CE-valo ja P1312
tänään uusi di-kasetti ostettu, huomenna hakemaan oma elm327 kaverilta ja nollausta sekä kasetin vaihtoa peliin.
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Re: CE-valo ja P1312
No niin, boxi äsken vaihdettu, ja koeajokin onnistui ongelmitta.
Vanhassa näytti olevan pieni murtuma 3-4 tulpan välissä, ehkä sentin mittainen.
Elmi ei suostunut yhteistyöhön, joten en päässyt katselemaan mitään uusimpia koodeja viime viikolta.
Vanhassa näytti olevan pieni murtuma 3-4 tulpan välissä, ehkä sentin mittainen.
Elmi ei suostunut yhteistyöhön, joten en päässyt katselemaan mitään uusimpia koodeja viime viikolta.
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Re: CE-valo ja P1312
Lisäys vielä, mittarissa 193tkm kun tuli vaihto ajankohtaiseksi. Vaihdon jälkeen ei ongelmia.
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Re: CE-valo ja P1312
Sama juttu mun vara di kassulla. Hartsissa pieniä murtumia,kolmesta puolasta muuntajaöljyt valunut läpi päät märkinä yksi kuiva. Jätti kertalaakista käynnistymättä.