Saab laatuautoko???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Sensonic,
ei se toiseen länsinaapurin merkkiin vaihto mikään paha juttu olis; perheessä on vajaat puoli vuotta vanha yli 50keur maksava kulkine... 9tkm:n kohdalla käytettiin takuukorjauksessa, koska
-etupää kolisi, syy: iskarien yläpäissä jotain rikki (eivät kertoneet mitä)
-kuskin ovipahvi irti
-takajarrut laahaavat ja levyt kierot
-taustapeili tärisee ja heiluu, ei voi kiristää, se "vaan on sellainen".
-renkaat täristivät aika rajusti

Joten ihan kotoisen oloista on ajo toisellakin hurriautolla.. :)
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

[

No mites sä sitten ajelet 9-5 Aerolla, jos Saabien valmistus on lopetettu 1993 :?: :wink:[/quote]


en löytänyt kun yhden hyvän :lol: :lol: :lol:
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

SID2 :lol:
9-3.1972
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TjK kirjoitti:Sensonic,
ei se toiseen länsinaapurin merkkiin vaihto mikään paha juttu olis; perheessä on vajaat puoli vuotta vanha yli 50keur maksava kulkine... 9tkm:n kohdalla käytettiin takuukorjauksessa, koska
-etupää kolisi, syy: iskarien yläpäissä jotain rikki (eivät kertoneet mitä)
-kuskin ovipahvi irti
-takajarrut laahaavat ja levyt kierot
-taustapeili tärisee ja heiluu, ei voi kiristää, se "vaan on sellainen".
-renkaat täristivät aika rajusti

Joten ihan kotoisen oloista on ajo toisellakin hurriautolla.. :)
:D :D :D :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jari kirjoitti:en löytänyt kun yhden hyvän :lol: :lol: :lol:
:D :D :D Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

kyllä ensimmäinen kirjoittaja on siinä ihan oikeassa että noin uudessa autossa ei saa olla noin paljon vikoja!

vanhemmat tuntuu kestävän ihan mitä vain, kokemusta on!.
jotain ihmeellistä tapahtui tässä trionic 7 sukupolvessa koska kaikki valitukset palstalla kohdistuu näihin....

pikku sähköviat kuuluu asiaan magn. vena ja di-kasetti.
mutta mäntien halkeamiset ja jakopää etc. ongelmat ei.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

95 2000 wagon aero

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

ciao kaikki,
mulla on 95 aero, 76tkm mittarissa ja siis ajettu.Pellissä siellä täällä pikkunaarmuja,etupää tuntuu joskus lonnskuvan, mutta katsastusmies kiristi jotain ja tuntuu heti paremmalta.Jarrupalat vaihdettu, 75tkm ilmeisesti on jokin huolto kun SID siitä ilmoittaa.
Ostin siis auton 67 tuhatta ajettuna, eikä ole ollut vuoteen eikä 10tkm mitään ongelmaa. Kaikki on siis edessä, ei toisaalta harmita kun käytetty on aina käytetty. Maksoi täällä Italiassa aika vähän. Jos jotain kiinnostaa, niin tarjotkaa emailin kera, niin laitan auton valmiiksi.

Toisaalta, se on tosi kiva auto, hyvä fiilis, aina jotain ekstraa hyvää mielessä kun lähtee ajeleen.

Tosiaan ainoa vika nyt tuntuu olevan häipyvä jännite akusta.
Onko kellään mielipidettä johtusko autosta vai akusta, siis viikon seisonnan jälkeen jo ei starttaa...

Terveiset kaikille, älkää heti vetäkö kukaan hernettä nenään, ei tässä maailmassa kannatta harmitella liikaa, sitä kakkaa on täällä muutenkin.

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mimmi kirjoitti:Asian sivusta, mutta menkööt:
Viat: Jarru/kytkinnesteet aivan vaihtokunnossa, vaihdettu 8/04 (Länsiauto, Herttoniemi, samalla TECH:llä poistettu takaluukun avausääni).
Uuh mä haluan kans tuon takaluukkupiippauksen mäkeen omastani. Vähän noloa, kun auto tööttäilee takakonttia avattaessa. Voiskin huomenna jutella huollon sedän kanssa. :-P
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Voi v**tu nyt alkaa menee hermot :x

Taas kannentiiviste pitäis vaihtaa Saabista. Edellisestä vaihdosta onkin jo 3kuukautta/11000km :lol:

Nyt sitten takuu meni vielä loppumaan, joten saa vielä tapella, että saa tuon menemään takuuseen :?

Lähtee kyllä Saapi vaihtoon ihan kohta... :!:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 95 2000 wagon aero

Viesti Kirjoittaja peinu »

NeroSaab kirjoitti:ciao kaikki,
mulla on 95 aero, 76tkm mittarissa ja siis ajettu.Pellissä siellä täällä pikkunaarmuja,etupää tuntuu joskus lonnskuvan, mutta katsastusmies kiristi jotain ja tuntuu heti paremmalta.Jarrupalat vaihdettu, 75tkm ilmeisesti on jokin huolto kun SID siitä ilmoittaa.
Ostin siis auton 67 tuhatta ajettuna, eikä ole ollut vuoteen eikä 10tkm mitään ongelmaa.
Hui, kai sulla on huoltohistoria tiedossa? Täällä Suomessa on huollot 10, 30, 50, 70tkm ja sillei.

Kyllä te ulkomaan elävät olette onnekkaita noiden autojen suhteen...täällä sitä vaan kärsitään velkavankeudessa karvalakkimallien kanssa :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 95 2000 wagon aero

Viesti Kirjoittaja peinu »

Musti kirjoitti:
peinu kirjoitti: Hui, kai sulla on huoltohistoria tiedossa? Täällä Suomessa on huollot 10, 30, 50, 70tkm ja sillei.
SID ilmoittaa 'time for service' kun joko 20tkm tai 365pv on kulunut edellisestä huollosta.

Musti
No ei ihan tarkalleen. Sid ilmoittaa time for service kun joko 20tkm tai 365pv on kulunut edellisestä mittarin nollauksesta. Ja huoltoilmaisin ei tosiaankaan kerro mitään huoltohistoriasta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Ciao taas,

on tiedossa huoltohistoria siten kuin se on kirjoitettu huoltokirjaan.
70tkm huolto taitaa tuo olla, Bemari kaupasta ostin, ja ne kyllä vaihtoöljyt mutta ei ne huoltomittariin koskeneet,vien kuitenkin Saab huoltoon, katsotaan mitä ne sanoo. Autossa oli ostaessa vuoden takuu Bemarilta, mutta totuus on tuolla ulkona. Ihan tuo tuntuu siltä kuin 76 sillä ois ajettu.
Eli koko elämä edessä kuten tässä aiemmin on jo kirjoitettu.
Jollekin teistä en muistanut vastata niistä istuinlämmitin johdoista joko ne ois tuolla valmiina kun nappulat ite puuttuu. Koitan keretä sen verran kurkata penkin alle.

Voisi se olla muuten 365 päivääkin...tarkemmin kuin ajattelee...

Terveiset,
NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

9-5T kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Voi v**tu nyt alkaa menee hermot :x

Taas kannentiiviste pitäis vaihtaa Saabista. Edellisestä vaihdosta onkin jo 3kuukautta/11000km :lol:

Nyt sitten takuu meni vielä loppumaan, joten saa vielä tapella, että saa tuon menemään takuuseen :?

Lähtee kyllä Saapi vaihtoon ihan kohta... :!:
Kai kansi tasohiottiin viimeksi? Onneksi on 2 vuoden takuu sillä ton on pakko olla asentajan moka.
Olarin Länsi-Autossa Espoossa tuo työ tehtiin. Ei ole tarkempaa tietoa mitäs siellä on tehty...
On vaan jo kolmas kerta vuoden sisään kun pitäs toi kannentiiviste vaihtaa....
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jätetty hiomatta tai kiristetty väärin. Kerran kun väärin kiristää niin se on selvä että pitää kansi oikoa.
9-3.1972
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

mulla on kanssa pienet epäilyt tohon olarin länsi-auton huolto touhuun, 24 syyskuuta kirjoitin näin:
just viime viikolla ostin -02 mallisen liisari pelin(otettu käyttön 09.2001) 2.0t 118000 km ajetun wagonin , ja koe-ajolla huomasin että takapäästä pitää narinaa ja iskari tuntui olevan aika loppu takaa oikealta, no : narina/tärinä johtui taka-akselin puslista jotka vaihdettiin (ei olis menny katsastuksesta läpi) auton hintaan , ja samalla vaihdettiin myös ne taka-iskarit , länsiauto hoiti myös katsastuksen samalla . muuten ei vielä mitään ihmeellistä kilsoja on nyt takana noin 500 , toivottavasti "pelaa" huolettomasti toisaalta tuon huolto listan mukaan olis kyllä tossa 110000 huollossa olis pitäny olla takapään tarkistukset (huolto oli tehty 117000 kohdalla ) ja ei ne voi mennä noin huonoksi 1000 kilsalla
_________________
tekis mieli käydä haastattelemassa TH nimistä henkilöä 8)
(nyt autolla on ajettu 121 ja risat)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin