Erikoinen tehon puutuminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Niin alkanu ilmeneen tehon puutetta..Turbomittari ei mee välillä punaselle vaikka kuinka lyö lämän tiskiin ja kulkee hemmetin huonosti. Nyt kävin heittään sit sellasen "aukasu" lenkin nelosella sinne 200 kmh ja kappas vaan vedot palas sen jälkeen takas ja mittarikin kiipeää pitkälle punaselle. Ja tosiaan ku en aja körötellen juurikaan et siksi ihmetyttää toi ihme adaptaatio? DI-kassu ja tulpat vaihdettu.. Ei aikasemmin ole moista tehny..jotain on jossain muuttunu..kellään ideoita?
9-5 2.3T -05 stage 3
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Mulla tuppasi tekemään ihan samaa. Ihmettelin kanssa, kun kunnon ajorupeaman jälkeen auto tuntui aina paljon pirteämmältä 8O
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

No niin ja taas tänään hyyty meno......ja tosiaan tuntuu et sellane sata heppaa katoaa..Akun kenkiä käyttämällä irti tehot palaa. Eikä mitään vikakoodeja tule..Voisko olla vikaa siinä mankkuventtiilissä mihin tulee net 3 letkuu turbolta?
9-5 2.3T -05 stage 3
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

ecotec kirjoitti:Akun kenkiä käyttämällä irti tehot palaa.
Kenen steggi autossa ? Vaikuttaa kyllä kovasti nakuttavan, onko SIDille aukaistu parametrinäyttöjä jotta pääsisit toteamaan ?

Tai sitten se takaisku jumittelee ja päästää mankkuvenalle R-porttiin ahtopaineita, testiproseduurihan on ottaa mankkuvenalta R-letku irti ja tulpata se letkunpää. Moneen otteeseen keskusteltu täälläkin foorumilla. Siihen ei kyllä akun irrotus pitäisi sinänsä vaikuttaa mutta voihan syitä olla useampiakin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

vesa67 kirjoitti:
ecotec kirjoitti:Akun kenkiä käyttämällä irti tehot palaa.
Kenen steggi autossa ? Vaikuttaa kyllä kovasti nakuttavan, onko SIDille aukaistu parametrinäyttöjä jotta pääsisit toteamaan ?

Tai sitten se takaisku jumittelee ja päästää mankkuvenalle R-porttiin ahtopaineita, testiproseduurihan on ottaa mankkuvenalta R-letku irti ja tulpata se letkunpää. Moneen otteeseen keskusteltu täälläkin foorumilla. Siihen ei kyllä akun irrotus pitäisi sinänsä vaikuttaa mutta voihan syitä olla useampiakin.

Bsr:n tekele on ja ollu stage3 sellasen vuoden. Ei ole open sidiä.
Käytin downpipeä pois ja oli katin jälkeen putki aika noessa..ihan kuin dieselissä konsanaan.. Oli vuotoa aikoinaan putkessa mutta ei enää. ja joskus oli viskannu sen "catalyst below threshold bank 1".. Onko sillä mitään merkitystä ku on racekatti mut ohjelma on sportille?
9-5 2.3T -05 stage 3
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Ei hemmetti..Luin jotain viestiketjuja ja tosissaan huolestuin nyt..Konerikkoko seuraavaksi..ei s**na! Onko se bsr ihan kuraa?
9-5 2.3T -05 stage 3
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

onhan niitä koneita rikkoutunut joo, mutta ensin vaihdathan uudet seiskan tulpat. Aivan varmaa on että sun nykysoftan ilmamassapyynnit on epärealistiset lappu lattiassa ajettaessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Jep. Nyt viime hyytyminen tapahtu ku olin ajanu motarilla ja sit oli parkissa jotain puoli tuntia. Heti startin jälkeen liikkeellle lähtiessä tunsi että kaikki pollet ei ollu kotona. Motarilla toimi moitteita ja ajoin vielä virran mukana..
No täytyy huomenna vaihtaa net tulpat ja kattoa mitä tekee..Entisetkään kyllä ei oo vanhat.
9-5 2.3T -05 stage 3
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Ei vaikuttanu mitään tulppien vaihto. Vois vetää sellasen johtopäätöksen tähän mennessä että jäähdyttyäään moottorissa vedot kohdallaan mut sit ku lämpenee tarpeeksi niin alkaa se heijaaminen..oliskohan ilmamassamittari kaputt? en oikein usko nakutukseen että miten se nyt ois sit alkanu ku ei kesähelteillä oireillu.98 aina tankissa.
Noh ei kai täsä taida auttaa mikään muu ku viedä piuhan jatkoksi ja ktsoa löytyykö mitään..
9-5 2.3T -05 stage 3
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja oju »

Veikkasin myös sitä Vesa67:n ehdottamaa takaiskuventtiiliä, se voi takellella jolloin tehoa on silloin tällöin.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

ecotec kirjoitti:Ei vaikuttanu mitään tulppien vaihto. Vois vetää sellasen johtopäätöksen tähän mennessä että jäähdyttyäään moottorissa vedot kohdallaan mut sit ku lämpenee tarpeeksi niin alkaa se heijaaminen..oliskohan ilmamassamittari kaputt?
Mulla ainakin tuo IMM oireili niin, että vedossa auto ryki aika voimakkaasti, pari kertaa vilkkui myös CE-valo. Yritti kyllä kulkea niin perkeleesti, mutta ei ilmeisesti saanut soppaa riittävästi.

Kävi sitten mäntäpistiäinen koputtelemassa...

TS: En usko että tässä on kyse ilmamassamittarista.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

ecotec kirjoitti:Ei vaikuttanu mitään tulppien vaihto. Vois vetää sellasen johtopäätöksen tähän mennessä että jäähdyttyäään moottorissa vedot kohdallaan mut sit ku lämpenee tarpeeksi niin alkaa se heijaaminen..oliskohan ilmamassamittari kaputt?
Mulla ainakin tuo IMM oireili niin, että vedossa auto ryki aika voimakkaasti, pari kertaa vilkkui myös CE-valo. Yritti kyllä kulkea niin perkeleesti, mutta ei ilmeisesti saanut soppaa riittävästi.

Kävi sitten mäntäpistiäinen koputtelemassa...

TS: En usko että tässä on kyse ilmamassamittarista.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Paineet näyttää väliä 120-180 kPa,välillä piikkaa yli 200..ilmamassa 120-180 g/sec..kolmosella vedättäessä. Missä vika?
9-5 2.3T -05 stage 3
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

listaapas mitä olet asioita testannut tähän mennessä, se R-letkun tulppaus esimerkiksi ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

vesa67 kirjoitti:listaapas mitä olet asioita testannut tähän mennessä, se R-letkun tulppaus esimerkiksi ?

Niin ku tossa ei oo takaiskuventtiileitä olleenkaa.. MV:ltä menee letkut turbon imu putkeen,hukkaportille ja sitte turbolle. imuputken päältä lähtee letku kaasuläppäkotelon taakse jossa on kyllä jokin takaiskuventtiili?
DI kasetti,tulpat vaihettu ja kierrätydumppi forgeen.
Käytin mankun piuhaa irti ja meno juurikin niin tukkosta kuin se on ollutkin välillä..piuha takas ja veto hieman parani.. Jos vaihtas kuitenkin ton mankkuvenan?
9-5 2.3T -05 stage 3
Vastaa Viestiin