Perustiedot autosta:
- 9-5 2.3t Wagon Arc A
- 03, käyttöönotto 08/2002
- 90700 km
- pieni vinkuna viime talvena > öljyt vaihtoon ja huohotinsatsi päivitykseen
- huoltokirja on ok
Tein STP-pesun kolme viikkoa sitten, kaikki hyvin, paitsi että,
pieni sininen savu pöllähtää joskus käynnistettäessä seisonnan
jälkeen eli lähinnä aamuisin.
Venttiilikopan kaksi putkea olivat tukossa, putsasin ja
tilanne rauhoittui olennaisesti, mutta päätin sitten tehdä
täällä esitellyn "diesel-pesun".
Kamera jäi kotiin, sorry klubilaiset
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Otin öljypohjan pois viime vuonna nyt jo myydystä 9000:sta, joten pieni
kokemus asiasta on jo kertynyt.
Tämä oli todella helppo homma tähän asti, öljypohja on nyt kiinni
about joka toisella pultilla, jotka saa auki aamulla mopolla. Yksikään
ei ollut samanlaisessa raossa kuin 9000.ssa.
Ensimmäinen 4L on ulkona ja toinen satsi yöpyy nyt öjlypohjassa
par'aikaa. Ensimmäinen liotus oli 2h ja mustaa oli. Otin pakarin irti molemmista
päistä se on niin helppoa montulla, mutta sitten tuli moka. Irroitin lambda-anturien liittimet sieltä "ylhäältä" ja melkein tiedän kumpi on kumpi, mutta
kumpi on ihan oikeasti jompikumpi ? Lähtevissä johdoissa oli erilainen
värikoodaus, onko jollakulla jotain lisätietoa ?
Jatri