Mulla on 9-5 vm 2000 johon vaihdettiin turbo vähän toista vuotta sitten. Hiukan ennen päivitettiin huohotusjärjestelmä. Huomasin, että alkoi silloin tällöin tupruttamaan savua perästä ja kun aukaisin turbon snorkkelin, niin klappia oli ihan kauheesti. Turbo on Speedpartilta ja kun sitä lähemmin katseli, taisi olla 'kotikorjattu' peli. Ostin hätäpäissäni Bioltemalta uuden (n.400€), kun kaverilla on mennyt sellainen jo lähes 200 tuhatta ilman ongelmia. Siis: Bilteman turboja saa melkein kaksi kpl yhteen speedpartin turboon. En ainakaa speedpartilta osta enää.
Kysymys näin jatkoon: Voiko turbon korjata kotioloissa? Korjaussarja maksaa ruotsissa n. 150€ englannissa 80-130£ plus rahti.
Turbo kajahti 16000 km:n jälkeen
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: Turbo kajahti 16000 km:n jälkeen
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Turbo kajahti 16000 km:n jälkeen
Hei
Olen tutkinut asiaa, itsellä on diesel-pesu juuri muhimassa ja
ahtimen kunnon syynäys on puolet projektia. En tiedä onko kukaan
tehnyt asiaa itse, mutta tälläiset löysin ja melkein taidan itse
ainakin koettaa, kun Carret T17 sen vaatii.
Esimerkki on eri ahtimelle, mutta ...
http://www.dsmtuners.com/forums/article ... t-1-a.html
http://www.dsmtuners.com/forums/article ... t-2-a.html
Jatri
Olen tutkinut asiaa, itsellä on diesel-pesu juuri muhimassa ja
ahtimen kunnon syynäys on puolet projektia. En tiedä onko kukaan
tehnyt asiaa itse, mutta tälläiset löysin ja melkein taidan itse
ainakin koettaa, kun Carret T17 sen vaatii.
Esimerkki on eri ahtimelle, mutta ...
http://www.dsmtuners.com/forums/article ... t-1-a.html
http://www.dsmtuners.com/forums/article ... t-2-a.html
Jatri
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --
Re: Turbo kajahti 16000 km:n jälkeen
Tuntuu noita SpeedPartsin turboja hajoilevan vähän joka kulmalla... Kannattaa ottaa yhteyttä PCS:ään jos sieltä nyt olet sen ostanut? Tarpeeksi kun niille reklamoi, niin luulisivat ymmärtävän niiden laadun päälle ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Turbo kajahti 16000 km:n jälkeen
T17:ssa on sitten vasenkätinen kierre tuossa akselin mutterissa. Purin yhden sökön ahtimen ihan mielenkiinnosta ja voin sanoa, että laakerointi yms. on tosi heppoista kamaa verrattuna tuon purkuohjeen mukaiseen t3-malliin. Akselikin on niin ohut, että sen voi vääntää mutkalle, jos kiristää akselin mutteria vähänkin liian rajuin ottein...jatri kirjoitti:Hei
Olen tutkinut asiaa, itsellä on diesel-pesu juuri muhimassa ja
ahtimen kunnon syynäys on puolet projektia. En tiedä onko kukaan
tehnyt asiaa itse, mutta tälläiset löysin ja melkein taidan itse
ainakin koettaa, kun Carret T17 sen vaatii.
Esimerkki on eri ahtimelle, mutta ...
http://www.dsmtuners.com/forums/article ... t-1-a.html
http://www.dsmtuners.com/forums/article ... t-2-a.html
Jatri
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Turbo kajahti 16000 km:n jälkeen
Minulta löytyy hyllystä yksi Garrettin korjaussarja, kun en lopulta tarvinnutkaan sitä, kun sain asialliskuntoisen käytetyn kohtuuhinnalla. Jos kiinnostaa, laita viestiä. Omakustannehintaan lähtee ja on kyllä vähemmän kuin yllämainitut hinnat. Briteistä tuokin on tilattu joskus.saabistiruotsi kirjoitti:
Kysymys näin jatkoon: Voiko turbon korjata kotioloissa? Korjaussarja maksaa ruotsissa n. 150€ englannissa 80-130£ plus rahti.
Purin harrasteeksi oman puoliväliin. Vaikein osuus lie pakopesän irrotus, kun se pitää vain naputella irti.
E